A A A
normalny kontrast | duży kontrast

Po premierowych spektaklach „Gianni Schicchi” i „Pajaców”

23 i 24 marca br. na naszej scenie odbyły się premierowe spektakle dyptyku „Gianni Schicchi” Giacoma Pucciniego i „Pajaców” Ruggera Leoncavalla. Jak zaznaczył reżyser Włodzimierz Nurkowski - oba tytuły połączył żywioł teatru. W „Pajacach” to, co miało być fikcją, zmienia się w grozę rzeczywistości i doprowadza do tragedii, natomiast w „Giannim Schicchim”  jesteśmy  świadkami wielkiego teatrum ludzkich zachowań i postaw, ujętych w formę farsy i groteski. Kierownictwo muzyczne nad spektaklem objął Tomasz Tokarczyk, scenografię i kostiumy przygotowała Anna Sekuła, Chór - Jacek Mentel, a Chór Dziecięcy - Marek Kluza.

W jednoaktówce Pucciniego usłyszeliśmy: Leszka Skrlę i Jána Ďurčo (Gianni Schicchi), Paulę Maciołek i Iwonę Sochę (Lauretta), Olgę Maroszek i Małgorzatę Ratajczak (Zita), Łukasza Gaja i Adama Sobierajskiego (Rinuccio), Krzysztofa Kozarka i Jarosława Bieleckiego (Gherardo), Monikę Korybalską i Darię Proszek (Nella), Andrzeja Bieguna i Jerzego Wójcika (Betto di Signa, Mistrz Spinelloccio), Wołodymyra Pańkiwa i Jacka Ozimkowskiego (Simon), Michała Kutnika i Stanisława Olejniczaka (Marco), Agnieszkę Cząstkę i Karin Wiktor-Kałucką (Ciesca), Jacka Wróbla i Stanisława Zyskowskiego (Amantio di Nicolao), Mateusza Szeligę i Piotra Kutnika (Gherardino), Andrzeja Wartalskiego i Romana Klimowicza (Pinellino), Ludomira Rogalewskiego (Guccio), Rafała Pawłowskiego (Buoso Donati) oraz Orkiestrę Opery Krakowskiej pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka.

W dwuaktowej operze „Pajace” wystąpili: Iwona Socha i Magdalena Polkowska (Nedda), Tomasz Kuk i Sylwester Kostecki (Canio), Leszek Skrla (Tonio), Adam Sobierajski i Łukasz Gaj (Beppo), Adam Szerszeń i Stanisław Kufluk (Silvio), Marek Gerwatowski i Paweł Szczepanek (Kompan I), Mariusz Zarzycki i Jarosław Dijuk (Kompan II). Śpiewakom towarzyszył Chór, Chór Dziecięcy i Orkiestra Opery Krakowskiej pod kierownictwem Tomasza Tokarczyka.

W obu dziełach wzięła udział także grupa akrobatyczna, która dostarczyła Widzom atrakcji z pogranicza breakdance’u, sztuki cyrkowej i sztuki iluzji, podkreślając dodatkowo element teatralności tych oper. 

Premierowe spektakle spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony publiczności, która nagrodziła artystów gromkimi brawami.