AGNIESZKA CZĄSTKA

mezzosopran

Od 2003 roku solistka Opery Krakowskiej, absolwentka AM w Krakowie, gdzie ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski oraz Wydział Edukacji Muzycznej (sekcja dyrygentury chóralnej). Można ją usłyszeć w wielu czołowych  rolach operowych jak  Carmen („Carmen” G. Bizet), Zerlina („Don Giovanni” W.A. Mozart), Dorabella („Cosi fan tutte” W.A. Mozart), Jadwiga („Straszny dwór” St. Moniuszko), Zofia („Halka” St. Moniuszko), Orfeusz („Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Gluck), Adalgiza ( „Norma” V. Bellini), Lukrecja (polska prapremiera „Gwałtu na Lukrecji” B. Britten’a), Czarownica („Jaś i Małgosia” E. Humperdinck), Orlofsky („Zemsta nietoperza” J. Straussa). W ostatnich sezonach Opery Krakowskiej zaśpiewała z równie wielkim sukcesem takie partie jak: Suzuki („Madama Butterfly” G. Puccini), Pollina („Dama pikowa” P. Czajkowski), Olga („Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowski), Marcelina („Wesele Figara” W.A. Mozart), Siebel („Faust” Ch. Gounod), Magdalena („Rigoletto” G. Verdi), Flora („Traviata” G. Verdi), Driada („Ariadna na Naxos” R. Strauss), Smeraldina („Miłość do trzech pomarańczy" S. Prokofiew), Orestes („Piękna Helena” J. Offenbach). W 2015 roku w Operze Krakowskiej wystąpiła jako Iza w prapremierze opery M. Błażewicza "Olga Bo" pod batutą Łukasza Borowicza, napisanej specjalnie z okazji 150. urodzin słynnej polskiej malarki Olgi Boznańskiej, z ramienia Fundacji na Rzecz Rozwoju Inicjatyw Społecznych „Perspektywy.

Współpracuje z wieloma teatrami operowymi oraz agencjami muzycznymi, koncertuje w Polsce i poza jej granicami (Benelux, Wielka Brytania, Norwegia, Austria, Niemcy, Francja, Włochy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja, Kuwejt, USA).

Występuje z takimi dyrygentami  jak: Ł. Borowicz,  J. Boniecki, R. Bugaj, L. Beikircher, M. Figas, T. Kozłowski, W. Michniewski, W. Kunc, M. Nałęcz-Niesiołowski, R. Silva, A. Straszyński, T. Strugała, T. Tokarczyk, Ernst Van Tiel, P. Wajrak, E. Volynskiy.

Współpracuje z reżyserami: L. Adamik, H. Baranowski, M. Berglof, E. Buckman, M. Weiss-Grzesiński, J. Gruza, R. Matthias, K. Nazar, W. Nurkowski, J. Opalski, J. Szydłowski, W. Zawodziński, M. Znaniecki.         

W kwietniu 2006 roku w Filharmonii Krakowskiej śpiewała partię Matki w światowym prawykonaniu oratorium „Symfonia Holocaustu” R. Edlingera pod kierownictwem muzycznym R. Bugaja, a w 2007 roku brała udział jako Jadwiga w premierowym wykonaniu opery St. Moniuszki „Straszny dwór” w Chicago (W. Niewrzoł). W 2008 roku w Operze i Filharmonii Podlaskiej  wystąpiła w solowej partii w oratorium „Alexander Nevsky” S. Prokofiewa pod batutą znakomitego Ernsta Van Tiel’a.

W repertuarze posiada również muzykę oratoryjną, pieśni, z chęcią sięga również po hity muzyki operetkowej, a także musicalowej: (rola Pani Errol w musicalu „Mały Lord” S. Markwick’a (premiera w Operze Krakowskiej 2011 r.) oraz rola aktorska (Jenta) w „Skrzypku na dachu”. Poza działalnością na scenie operowej realizuje swoje pasje pisząc muzykę filmową dla studia filmowego „Taurus Film”, a także malując na szkle.