listopad 2017

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

grudzień 2017

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 

styczeń 2018

p
w
ś
c
p
s
n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

luty 2018

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
05.11.2017
niedziela nd
18:30
Hrabina Marica

Hrabina Marica

Emmerich Kálmán
Dyrygent: Jacek Mentel
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

„Hrabina Marica”, drugi po „Księżniczce czardasza” sukces węgierskiego kompozytora E. Kalmáná, zapewniła mu trwałe miejsce wśród najwybitniejszych twórców operetkowych XX wieku. Rzecz jest o miłości prawdziwej, wolnej od zależności takich jak majątek, pozycja towarzyska czy hierarchia społeczna, choć o tych okolicznościach najczęściej się tu mówi. Dzieło może się więc podobać, wszak ucieleśnia skryte tęsknoty dużej części ludzkości. Na dodatek Kálmán uwodzi efektownymi melodiami, zabarwionymi węgierskim folklorem i cygańską nutą. Wiele arii i duetów oderwało się od pierwotnego dzieła, zyskało samodzielną popularność jak choćby czardasz Maricy „Gdy cygańska piosnka płacze”, duet Maricy i Żupana „Ach, jedź do Varasdin” czy nieśmiertelna aria Tassila „Graj, Cyganie!”.

Zobacz więcej

OBSADA

W. Chodowicz, M. Kutnik, A. Sobierajski, Ł. Załęski, M. Korybalska, Bożena Zawiślak-Dolny, K. Oleś-Blacha, K. Kozarek, K. Dekański, F. Makuch, K. Mędrek-Żurek, J. Dijuk, K. Skicki, J. Leśniak, L. Pirowska, P. Stach, A. Flondro, N. Mańka, A. Gondek-Klimek, Ł. Zakrzewski, Ł. Lelek, W. Popiołek, P. Szczepanek

12.11.2017
niedziela nd
18:30
Hrabina Marica

Hrabina Marica

Emmerich Kálmán
Dyrygent: Jacek Mentel
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

„Hrabina Marica”, drugi po „Księżniczce czardasza” sukces węgierskiego kompozytora E. Kalmáná, zapewniła mu trwałe miejsce wśród najwybitniejszych twórców operetkowych XX wieku. Rzecz jest o miłości prawdziwej, wolnej od zależności takich jak majątek, pozycja towarzyska czy hierarchia społeczna, choć o tych okolicznościach najczęściej się tu mówi. Dzieło może się więc podobać, wszak ucieleśnia skryte tęsknoty dużej części ludzkości. Na dodatek Kálmán uwodzi efektownymi melodiami, zabarwionymi węgierskim folklorem i cygańską nutą. Wiele arii i duetów oderwało się od pierwotnego dzieła, zyskało samodzielną popularność jak choćby czardasz Maricy „Gdy cygańska piosnka płacze”, duet Maricy i Żupana „Ach, jedź do Varasdin” czy nieśmiertelna aria Tassila „Graj, Cyganie!”.

Zobacz więcej

OBSADA

W. Chodowicz, M. Kutnik, A. Sobierajski, J. Ratajczak, M. Korybalska, Bożena Zawiślak-Dolny, I. Socha, K. Kozarek, K. Dekański, F. Makuch, K. Mędrek-Żurek, J. Dijuk, K. Skicki, J. Leśniak, L. Pirowska, P. Stach, A. Flondro, N. Mańka, A. Gondek-Klimek, Ł. Zakrzewski, Ł. Lelek, W. Popiołek, P. Szczepanek

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.