marzec 2017

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 

kwiecień 2017

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 

maj 2017

p
w
ś
c
p
s
n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
03.03.2017
piątek pt
18:30
Hrabina Marica

Hrabina Marica

Emmerich Kálmán
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

„Hrabina Marica”, drugi po „Księżniczce czardasza” sukces węgierskiego kompozytora E. Kalmáná, zapewniła mu trwałe miejsce wśród najwybitniejszych twórców operetkowych XX wieku. Rzecz jest o miłości prawdziwej, wolnej od zależności takich jak majątek, pozycja towarzyska czy hierarchia społeczna, choć o tych okolicznościach najczęściej się tu mówi. Dzieło może się więc podobać, wszak ucieleśnia skryte tęsknoty dużej części ludzkości. Na dodatek Kálmán uwodzi efektownymi melodiami, zabarwionymi węgierskim folklorem i cygańską nutą. Wiele arii i duetów oderwało się od pierwotnego dzieła, zyskało samodzielną popularność jak choćby czardasz Maricy „Gdy cygańska piosnka płacze”, duet Maricy i Żupana „Ach, jedź do Varasdin” czy nieśmiertelna aria Tassila „Graj, Cyganie!”.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Beucher, M. Kutnik, Ł. Ratajczak, J. Ratajczak, P. Maciołek, M. Abako, I. Socha, M. Kotarba, K. Dekański, F. Makuch, J. Rakoczy, M. Herman, P. Wójtowicz

04.03.2017
sobota sb
18:30
Hrabina Marica

Hrabina Marica

Emmerich Kálmán
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

„Hrabina Marica”, drugi po „Księżniczce czardasza” sukces węgierskiego kompozytora E. Kalmáná, zapewniła mu trwałe miejsce wśród najwybitniejszych twórców operetkowych XX wieku. Rzecz jest o miłości prawdziwej, wolnej od zależności takich jak majątek, pozycja towarzyska czy hierarchia społeczna, choć o tych okolicznościach najczęściej się tu mówi. Dzieło może się więc podobać, wszak ucieleśnia skryte tęsknoty dużej części ludzkości. Na dodatek Kálmán uwodzi efektownymi melodiami, zabarwionymi węgierskim folklorem i cygańską nutą. Wiele arii i duetów oderwało się od pierwotnego dzieła, zyskało samodzielną popularność jak choćby czardasz Maricy „Gdy cygańska piosnka płacze”, duet Maricy i Żupana „Ach, jedź do Varasdin” czy nieśmiertelna aria Tassila „Graj, Cyganie!”.

Zobacz więcej

OBSADA

W. Chodowicz, P. Rezner, Ł. Ratajczak, J. Ratajczak, M. Korybalska, M. Abako, K. Oleś-Blacha, K. Kozarek, J. Migała, S. Knapik, K. Mędrek-Żurek, J. Dijuk, K. Skicki

05.03.2017
niedziela nd
18:30
Hrabina Marica

Hrabina Marica

Emmerich Kálmán
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

„Hrabina Marica”, drugi po „Księżniczce czardasza” sukces węgierskiego kompozytora E. Kalmáná, zapewniła mu trwałe miejsce wśród najwybitniejszych twórców operetkowych XX wieku. Rzecz jest o miłości prawdziwej, wolnej od zależności takich jak majątek, pozycja towarzyska czy hierarchia społeczna, choć o tych okolicznościach najczęściej się tu mówi. Dzieło może się więc podobać, wszak ucieleśnia skryte tęsknoty dużej części ludzkości. Na dodatek Kálmán uwodzi efektownymi melodiami, zabarwionymi węgierskim folklorem i cygańską nutą. Wiele arii i duetów oderwało się od pierwotnego dzieła, zyskało samodzielną popularność jak choćby czardasz Maricy „Gdy cygańska piosnka płacze”, duet Maricy i Żupana „Ach, jedź do Varasdin” czy nieśmiertelna aria Tassila „Graj, Cyganie!”.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Beucher, P. Rezner, A. Sobierajski, T. Szlenkier, P. Maciołek, M. Abako, I. Socha, K. Kozarek, K. Dekański, F. Makuch, J. Rakoczy, M. Herman, K. Skicki

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.