grudzień 2017

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 

styczeń 2018

p
w
ś
c
p
s
n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

luty 2018

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

marzec 2018

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
01.10.2017
niedziela nd
18:30
Eugeniusz Oniegin

Eugeniusz Oniegin

Piotr Czajkowski
Dyrygent: Evgeny Volynskiy
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 2

Tę romantyczną operę, opartą na poemacie Puszkina o tym samym tytule nazwał Czajkowski "scenami lirycznymi", podkreślając poetyckość działa. Tym tropem podążają twórcy inscenizacji. Nie eksponując realistycznych szczegółów tworzą poetycko-liryczną opowieść o straconych złudzeniach, o czasie, który wprawdzie leczy rany, ale też oddala od uniesień młodości, ogołaca z marzeń i unicestwia pragnienia wszystkich uczestników tej historii. Metaforyczne obrazy, oparte na motywie topniejącego lodu zdają się dopełnić przejmującą muzykę, wibrującą namiętnościami, wyrażającą tęsknotę, smutek i żal.

Zobacz więcej

OBSADA

S. Kufluk, E. Biegas, A. Lampert, B. Zawiślak-Dolny, A. Cząstka, O. Maroszek, W. Pańkiw, K. Dekański, J. Dębowski, P. Boronowicz

08.10.2017
niedziela nd
18:30
Opowieści Hoffmanna

Opowieści Hoffmanna

Jacques Offenbach
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. 45 min | przerwy: 2

Libretto opery oparte jest na kilku opowiadaniach niemieckiego romantyka, prekursora fantastyki grozy, E.T.A. Hoffmanna, który występuje w niej także jako postać. To on opowiada dzieje swoich miłości do trzech kobiet: Olimpii, Antonii i Giulietty. Każda z miłości jest inna i każda nieosiągalna, ponieważ zawsze jakiś demon zła krzyżuje plany spełnienia. Hoffmannowi pozostaje wierna wyłącznie Muza, tylko ją może kochać, bo taki jest los Poety. Muzyka opery idealnie przylega do warstwy dramaturgicznej, każda z opowieści otrzymała odmienny koloryt, nad całością unosi się aura fantastyki, tak charakterystyczna dla Hoffmannowskiej prozy. „Opowieści” obfitują we wspaniałe muzyczne przeboje a wśród nich niezwykle popularna barkarola, aria lalki Olimpii, pieśń Antonii czy pieśń o karle Kleinzacku.

Zobacz więcej

OBSADA

D. Sutowicz, M. Korybalska, K. Oleś-Blacha, M. Godlewski, A. Sobierajski, V. Grokholskyi, R. Łukomski, A. Cząstka, J. Wróbel, K. Kozarek, K. Dekański

10.10.2017
wtorek wt
18:30
Opowieści Hoffmanna

Opowieści Hoffmanna

Jacques Offenbach
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. 45 min | przerwy: 2

Libretto opery oparte jest na kilku opowiadaniach niemieckiego romantyka, prekursora fantastyki grozy, E.T.A. Hoffmanna, który występuje w niej także jako postać. To on opowiada dzieje swoich miłości do trzech kobiet: Olimpii, Antonii i Giulietty. Każda z miłości jest inna i każda nieosiągalna, ponieważ zawsze jakiś demon zła krzyżuje plany spełnienia. Hoffmannowi pozostaje wierna wyłącznie Muza, tylko ją może kochać, bo taki jest los Poety. Muzyka opery idealnie przylega do warstwy dramaturgicznej, każda z opowieści otrzymała odmienny koloryt, nad całością unosi się aura fantastyki, tak charakterystyczna dla Hoffmannowskiej prozy. „Opowieści” obfitują we wspaniałe muzyczne przeboje a wśród nich niezwykle popularna barkarola, aria lalki Olimpii, pieśń Antonii czy pieśń o karle Kleinzacku.

Zobacz więcej

OBSADA

D. Sutowicz, M. Korybalska, K. Oleś-Blacha, M. Godlewski, K. Kozarek, V. Grokholskyi, R. Łukomski, A. Cząstka, J. Wróbel, K. Kozarek, K. Dekański

28.10.2017
sobota sb
18:30
Norma

Norma

Vincenzo Bellini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

Tytułowa bohaterka to arcykapłanka rozdarta między miłością do mężczyzny, rzymskiego okupanta, a służbą wobec własnej społeczności. W interpretacji Laco Adamika problemy władzy i zniewolenia narodu są tłem dla wielkiego dramatu namiętności, jakie przeżywają bohaterowie. Miłość i zdrada, zazdrość i żądza zemsty w połączeniu z dumą i szlachetnością, determinującą postępowanie postaci, ukazują głębię ich człowieczeństwa, ale też są siłami niszczącymi, prowadzącymi do katastrofy. Reżyser podąża za muzyką, znakomicie wyrażającą otchłanie uczuć i siłę charakterów.

Zobacz więcej

OBSADA

K. Skrzeszewska, P. Lardizzone, A. Cząstka, S. Kobyliński, A. Dembska-Kornaga, J. Bielecki, P. Kutnik, T. Woźniak

29.10.2017
niedziela nd
18:30
Norma

Norma

Vincenzo Bellini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

Tytułowa bohaterka to arcykapłanka rozdarta między miłością do mężczyzny, rzymskiego okupanta, a służbą wobec własnej społeczności. W interpretacji Laco Adamika problemy władzy i zniewolenia narodu są tłem dla wielkiego dramatu namiętności, jakie przeżywają bohaterowie. Miłość i zdrada, zazdrość i żądza zemsty w połączeniu z dumą i szlachetnością, determinującą postępowanie postaci, ukazują głębię ich człowieczeństwa, ale też są siłami niszczącymi, prowadzącymi do katastrofy. Reżyser podąża za muzyką, znakomicie wyrażającą otchłanie uczuć i siłę charakterów.

Zobacz więcej

OBSADA

K. Oleś-Blacha, A. Rutkowski, M. Korybalska, W. Pańkiw, D. Proszek, K. Kozarek, B. Bujakowski, P. Kutnik 

31.10.2017
wtorek wt
18:30
Norma

Norma

Vincenzo Bellini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

Tytułowa bohaterka to arcykapłanka rozdarta między miłością do mężczyzny, rzymskiego okupanta, a służbą wobec własnej społeczności. W interpretacji Laco Adamika problemy władzy i zniewolenia narodu są tłem dla wielkiego dramatu namiętności, jakie przeżywają bohaterowie. Miłość i zdrada, zazdrość i żądza zemsty w połączeniu z dumą i szlachetnością, determinującą postępowanie postaci, ukazują głębię ich człowieczeństwa, ale też są siłami niszczącymi, prowadzącymi do katastrofy. Reżyser podąża za muzyką, znakomicie wyrażającą otchłanie uczuć i siłę charakterów.

Zobacz więcej

OBSADA

K. Skrzeszewska, P. Lardizzone, A. Cząstka, S. Kobyliński, A. Dembska-Kornaga, S. Kobyliński, S. Kępka, T. Woźniak

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.