Opera B/O

Terminy

Opera B/O

Spektakl edukacyjny dla dzieci i młodzieży

Realizatorzy:

Kierownictwo artystyczne
Laco Adamik, Grzegorz Brajner, Elena Korpusenko, Bogusław Nowak, Marek Pacuła, Bożena Pędziwiatr

Obsada:

SOLIŚCI

Marta Abako, Monika Korybalska, Karolina Wieczorek, Krzysztof Dekański, Michał Kutnik, Adam Sobierajski, Wołodymyr Pańkiw

GOSPODARZ
Sławomir Rokita

ASYSTENT
Stanisław Knapik

BALET
„Śpiąca Królewna” -  Pas de deux (adagio Akt III)
Agnieszka Chlebowska, Robert Kędziński

oraz
Małgorzata Dorosiewicz-Witczak, Dzina Kazyrskaya, Bożena Kowalska, Julia Galambos, Maciej Maciej Pluskowski, Yauheni Yatskevich

BALET I ORKIESTRA OPERY KRAKOWSKIEJ

Brak informacji o datach

O specyfice przedstawień operowych, o tradycji i historii gatunku, o kompozytorach i śpiewakach, o orkiestrze i dyrygencie, o skalach głosu i talencie, o scenie, jej kulisach i widowni – jednym słowem, wszystko, co o operze powinien (choć nie musi) wiedzieć wykształcony nastolatek znajdziecie Państwo w tym spektaklu. A że o operze mówimy bez ograniczeń, przeniesiemy się do mediolańskiej La Scali, gościć będziemy samego W. A. Mozarta, odwiedzimy kuzynostwo opery – wiedeńską operetkę i musical na Brodwayu. Posłuchamy sławnych arii, zobaczymy taniec Śpiącej Królewny, zajrzymy do orkiestronu, garderób i pracowni... Przez tą operową czasoprzestrzeń przeprowadzi nas jej gospodarz, uzupełniając muzyczny wykład bogato ilustrowany pokazami, ćwiczeniami i eksperymentami anegdotą, oczywiście muzyczną. Spektakl adresowany jest do młodzieży w wieku 12-15 lat.

Artykuły:

Fragmenty recenzji

"Mój szczegółowy opis wczorajszego wydarzenia wynika z zaskoczenia i zachwytu. Jednak nie ma lepszego sposobu na prawdziwie muzyczno-wizualne wrażenia, niż obejrzenie „Opery B/O”, a może wręcz uczestniczenie w niej. Ta wspaniała inicjatywa pokazała, że edukacji na temat opery potrzebują i poszukują zarówno dzieci i młodzież, jak i dorośli w naprawdę różnym wieku. Natomiast o tym, że „Opera B/O” spełniła swoje zadanie, niech świadczy fakt, że spektaklem były zafascynowane dzieci – najbardziej wymagający odbiorcy sztuki."
Aleksandra Żywińska, http://www.noircafe.pl/opera-bez-ograniczen

"Całkiem dobrze w roli konferansjera odnalazł się Tomasz Tokarczyk, który od pulpitu dyrygenckiego sprawnie i przystępnie objaśniał proces przygotowania ansamblu.
Może krakowski kapelmistrz powinien nie tylko być gospodarzem omawianego przedstawienia, ale też zapoczątkować serię modnych na zachodzie Gesprächskoncerte?"
Daniel Cichy, „Ruch Muzyczny”, nr 26, 23.12.2012