A A A
normalny kontrast | duży kontrast

Emocje 2017

Terminy

Emocje 2017

Realizatorzy:

Choreografia: Violetta Suska, Eduard Bablidze
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Reżyseria światła: Eduard Bablidze, Marcin Nogas
Kompozycja efektów dźwiękowych: Jędrzej Rusin

Asystenci choreografa: Victor Korpusenko, Aliaksandr Rulkevich
Inspicjent: Justyna Jarocka-Lejzak

Obsada:

Spektakle: 25, 26 listopada 2017


AKORD 

Paulina Cisłowska, Clara Ushizaka, Leonardo Cusinato, Maciej Pluskowski

***

…GDZIE TKWIĄ NAGIE GWIAZDY…

Samotność: Mizuki Kurosawa, Yauheni Yatskevich

Emocje: Anastasiya Krasouskaya, Leonardo Cusinato, Maciej Pluskowski

Żałoba: Bożena Kowalska, Adam Mośko
Aliaksandr Karandulka, Emanuele Sardo, Tomasz Staniak, Vadzim Trukhan

Namiętność: Agnieszka Chlebowska, Yauheni Yatskevich

Scena obłędu: Dzina Kazyrskaya, Nika Lipolt, Mariana Morfin-Sanchez, Anna Palenga, Weronika Wilczyńska, Teresa Żurowska, Aliaksandr Karandulka, Adam Mośko, Maciej Pluskowski, Emanuele Sardo, Tomasz Staniak, Vadzim Trukhan 

Ulica: Agnieszka Chlebowska, Dzina Kazyrskaya, Bożena Kowalska, Anastasiya Krasouskaya, Mizuki Kurosawa, Nika Lipolt, Mariana Morfin-Sanchez, Anna Palenga, Weronika Wilczyńska, Teresa Żurowska, Aliaksandr Karandulka, Adam Mośko, Maciej Pluskowski, Emanuele Sardo, Tomasz Staniak, Vadzim Trukhan

***

EL ABRAZO

Julia Galambos, Mizuki Kurosawa, Malika Tokkozhina, Aliaksandr Karandulka, Emanuele Sardo, Yauheni Yatskevich

Brak informacji o datach

Spektakl baletowy „Emocje” powraca na scenę Opery Krakowskiej w nowej odsłonie. „Emocje 2017” przygotowali: Violetta Suska, autorka blisko 100 choreografii do spektakli baletowych, musicali, oper i koncertów oraz Eduard Bablidze, tancerz i choreograf gruzińskiego pochodzenia, od lat związany z Polską. Był pierwszym solistą  Narodowego Teatru Opery i Baletu w Tbilisi, potem solistą w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Bałtyckiej, współpracował z Polskim Baletem Narodowym jako tancerz i choreograf. W tegorocznej wersji „Emocji” zobaczymy dwie jego choreografie. Pierwsza, rozpoczynająca spektakl, to  „Akord” do muzyki Arvo Pärta Fratres for cello and piano. Druga, kończąca przedstawienie, nosi tytuł El Abrazo, co oznacza „trzymanie” w tangu, czyli sposób prowadzenia partnerki przez partnera, wyrażający w tańcu gamę uczuć, od namiętności, pożądania, przez doznania miłości po niechęć czy zazdrość. Muzykę do tej części napisał kompozytor, skrzypek Opery Bałtyckiej – Przemysław Treszczotka. Usłyszymy ją w nagraniu  kwintetu Tangueros Balticos w składzie: Przemysław Treszczotka (skrzypce), Paweł Zawada (fortepian), Andrzej Wojciechowski (klarnet), Marcin Krzyżanowski (akordeon), Maciej Pakuła (kontrabas). 

Środkowa część spektaklu zatytułowana …gdzie tkwią nagie gwiazdy… do muzyki Johannesa Brahmsa (fragmenty „Koncertu skrzypcowego D-dur”, „I Sonaty skrzypcowej G-dur”, „Serenady A-dur” nr 2, „Intermezza A-dur” op. 118) prezentowana była w poprzedniej wersji „Emocji”. Violetta Suska przekazuje w kolejnych  sekwencjach „…gdzie tkwią nagie gwiazdy…” własne widzenie samotności, żałoby, namiętności oraz uczuć towarzyszących osobie w tłumie ulicznym.

„Emocje 2017” to dalszy ciąg wypowiedzi w formie baletowej na temat relacji z innymi ludźmi i związanych z nimi uczuć, wypełniających nasze życie. Tańczy Balet Opery Krakowskiej.

Dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Muzyka i taniec – Interwencje 2017.