Ariadna na Naxos
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz. 50 min.

Ariadna na Naxos

Richard Strauss
O spektaklu

Efektowne przedstawienie, kipiące od pomysłów i niespodzianek. Arlekinada i dowcip dell’arte, fantazja cyrkowa i mit o Minotaurze, karnawał wenecki i bachanalia w finale... Do niezwykłości tych sprowokował twórców spektaklu fantastyczny pomysł libretta Hugona von Hofmannsthala, polegający na połączeniu sztuki wysokiej, opery seria z żywiołem buffa. A wszystko to wprzęgnięte w opowieść na temat miłości, tej idealnej, romantycznej i tej bardziej ziemskiej, zmysłowej. Tak powstało dzieło intrygujące, pełne polotu i fantazji, z muzyką, o której pisano w zachwycie. Ariadna, po premierze swej ostatecznej wersji z 1916 r. weszła na stałe do repertuaru światowego i do dziś ma się dobrze.

Baron cygański
najbliższy spektakl
27.01.2017, godz: 18:30
2 godz. 30 min.

Baron cygański

Johann Strauss
O spektaklu

Po latach nieobecności do majątku powraca młody dziedzic Sandor. Cyganka wróży mu bogactwo i rychły ślub. Jego sąsiad, zachłanny prostak Żupan, chce wydać za niego swoją córkę, Arsenę. Sandorowi podoba się dziewczyna, ale ona kocha innego. Toteż stawia przed kandydatem na męża trudny do spełnienia warunek: poślubi go, gdy zdobędzie on tytuł barona. Sandor nie zniechęca się, zamierza starać się o tytuł u cesarza, ale zanim na niego zasłuży, trafia do obozu Cyganów, gdzie spotyka piękną Saffi..

Carmen
najbliższy spektakl
15.02.2017, godz: 18:30
3 godz. 20 min

Carmen

Georges Bizet
O spektaklu

"Żadna z oper nie może poszczycić się taką sławą. Od ponad 100 lat jest archetypem gatunku" (P. Kamiński). Historia miłosna, w której zderza sie nie ujarzmione, uwodzicielskie kobiece piękno z męskim pożądaniem i namiętnością zmierzająca ku zatraceniu. Doskonała muzyka, feeryczna i mroczna zarazem, przepowiadająca śmierć od pierwszego aktu. Połączenie uniwersalnej prawdy o losie i przeznaczeniu z żywiołowością materii muzycznej sprawiają, ze Carmen odbierana jest wciąż jako dzieło aktualne i porywa kolejne pokolenia miłośników opery.

Cyganeria
najbliższy spektakl
05.05.2017, godz: 18:30
2 godz. 50 min

Cyganeria

Giacomo Puccini
O spektaklu

„... świeżość, młodość, namiętność, wesołość, łzy wylane w milczeniu, miłość, która daje radość i każe cierpieć.” – pisał Puccini o temacie idealnym dla opery, który znalazł w powieści Murgera „Sceny z życia cyganerii”, bliskiej mu przez doświadczenia kilku własnych studencko-artystycznych lat w mediolańskim konserwatorium. 

Diabły z Loudun
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz. 30 min

Diabły z Loudun

Krzysztof Penderecki
O spektaklu

Diabły z Loudun to fascynująca opowieść o opętaniu, o szaleństwie fanatyzmu, o ambicjach politycznych i erotycznych namiętnościach z jednej strony, z drugiej - o woli niezależności i odmowie wejścia w system, który zniewala, o heroizmie, broniącym prawdy i najwyższych wartości człowieczeństwa. Nic dziwnego, że dzieło porywa siłą wyrazu i gorączką emocji „rozpięte między liturgicznym obrzędem, misterium, oratorium, dramatem muzycznym a współczesnym teatrem ekspresjonistycznym.” (Daniel Cichy)

Don Pasquale
najbliższy spektakl
31.03.2017, godz: 11:00
2 godz. 40 min

Don Pasquale

Gaetano Donizetti
O spektaklu

Opera komiczna w trzech aktach jest prawdziwym klejnotem wdzięku, melodyjności i beztroskiego humoru. Wystawiona po raz pierwszy w Paryżu w 1843 odniosła oszałamiający sukces i szybko podbiła świat. Donizetti skomponował ją w rekordowym tempie, bo zaledwie w ciągu 11 dni. 

Dwie historie - jeden Taniec
najbliższy spektakl
19.05.2017, godz: 18:30
1 godz. 40 min

Nieczęsto się zdarza aby na scenie inspiracją dla choreografa była muzyka jazzowa. Jeszcze rzadziej, by balet tańczył do dźwięków gitary basowej. A tak właśnie jest w tym przedstawieniu. Jeśli dodać, że tancerzom towarzyszą na instrumentach twórcy tej muzyki w osobach Piotra Orzechowskiego (głośnego Pianohooligana) w pierwszej części i Krzysztofa Ścierańskiego (najlepsza gitara basowa w Polsce) w drugiej, to spodziewać się możemy zdarzenia intrygującego i wyjątkowego.

Choreografię do spektaklu stworzył Jacek Tyski, znany ze swych prac dla Polskiego Baletu Narodowego, gdzie do tej pory tańczy także jako solista. Dwie odmienne w stylach narracje muzyczne obu kompozytorów spiął klamrą tańca na ten sam temat, według tego samego scenariusza, tego samego „przebiegu wypadków” emocjonalnych. Jakie obrazy wykreował? Jaki efekt zyskuje wzajemna inspiracja artystów ciała w ruchu i artystów instrumentów?

Dziadek do orzechów
najbliższy spektakl
20.01.2017, godz: 18:30
1 godz. 50 min

Jeden z najpopularniejszych w świecie baletów klasycznych – opowieść o dziewczynce, która za sprawą gwiazdkowej zabawki, dziadka do orzechów, wędruje przez baśniową krainę cudowności, gdzie wszystko jest możliwe, jak we śnie... Baśń o „Dziadku do Orzechów i Królu Myszy” napisał w 1816 r. niemiecki poeta, pisarz, muzyk i malarz w jednej osobie E.T.A. Hoffmann. Jej francuska adaptacja pióra Aleksandra Dumasa-ojca zainspirowała twórców w Teatrze Maryjskim w Petersburgu. Baletowy kształt baśni powstał w wyobraźni ojca rosyjskiej szkoły tańca Mariusa Petipy, skomponowanie muzyki powierzono Piotrowi Czajkowskiemu, po sukcesie jego „Śpiącej królewny”, także w układzie sławnego choreografa. Premiera „Dziadka” odbyła się w 1892 r.

Eugeniusz Oniegin
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
3 godz.

Eugeniusz Oniegin

Piotr Czajkowski
O spektaklu

Tę romantyczną operę, opartą na poemacie Puszkina o tym samym tytule nazwał Czajkowski "scenami lirycznymi", podkreślając poetyckość działa. Tym tropem podążają twórcy inscenizacji. Nie eksponując realistycznych szczegółów tworzą poetycko-liryczną opowieść o straconych złudzeniach, o czasie, który wprawdzie leczy rany, ale też oddala od uniesień młodości, ogołaca z marzeń i unicestwia pragnienia wszystkich uczestników tej historii. Metaforyczne obrazy, oparte na motywie topniejącego lodu zdają się dopełnić przejmującą muzykę, wibrującą namiętnościami, wyrażającą tęsknotę, smutek i żal.

Kopciuszek
najbliższy spektakl
24.03.2017, godz: 18:30
1 godz. 20 min.

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością. Warstwę muzyczną spektaklu stanowią fragmenty utworów operowych i kameralnych G. Rossiniego. To wzruszające i pełne humoru przedstawienie adresowane jest zarówno dla młodych jak i dorosłych widzów.

Król Roger
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
1 godz. 50 min

Król Roger

Karol Szymanowski
O spektaklu

Krakowska inscenizacja Michała Znanieckiego zakotwiczona jest we współczesności, by skupić się na uwypukleniu „ludzkiego” wymiaru opery Szymanowskiego. Roger to postać, która przechodzi transformacje emocjonalne i mentalne. Poszukując swojego ja, własnej tożsamości ludzkiej i seksualnej, zadaje fundamentalne pytania egzystencjalne. Mężczyzna, głowa rodziny, ojciec, mąż. Pozorny spokój, ład i harmonia zostają zburzone.  Spektakl opowiada o efekcie motyla, który prowokuje Pasterz. Zmusza do introspekcji i wyborów, które powodują nieodwracalne zmiany, a wręcz katastrofy. Spokój rodziny, praw i schematów eksploduje odkrywając ukryte instynkty, popędy, marzenia zarówno Rogera jak i Roksany. Czy ten hedonizm i podążanie za nieznanym doprowadzi ich do satysfakcji, czy tylko do wiecznego szukania sensu bycia? Szymanowski i Iwaszkiewicz stawiają wiele pytań i tez, ale nie dają ostatecznych odpowiedzi. Świat zewnętrzny się zawali i  nie ma już powrotu do Pałacu Praw: zostaje poszukiwanie szczątków porzuconej stabilizacji, młodości, harmonii. Tylko czy było warto? Na to pytanie bohater znajdzie odpowiedź dopiero w pośmiertnym tunelu do słońca.

Madama Butterfly
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
3 godz.

Madama Butterfly

Giacomo Puccini
O spektaklu

Jedna z najpiękniejszych w dziejach opery historia o zawiedzionej miłości. Opowiada o związku gejszy Cio-Cio-San z porucznikiem amerykańskiej marynarki. Ich małżeństwo nigdy nie było poważnie traktowane przez Amerykanina, za to Cio-Cio-San pozostała, niczym Penelopa, wierna ukochanemu. Długie oczekiwanie na jego powrót, rozbudzone nadzieje w zderzeniu z okrutną prawdą kończą się dla bohaterki tragicznie. Krakowską realizację przygotowali: Waldemar Zawodziński (reżyseria, scenografia), Tomasz Tokarczyk (kierownictwo muzyczne), Maria Balcerek (kostiumy) i Janina Niesobska (choreografia i ruch sceniczny).

Mefistofeles
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz. 40 min

Mefistofeles

Arrigo Boito
O spektaklu

„Mefistofeles” to jedna z licznych prób przeniesienia „Fausta” Goethego do opery. Autor muzyki i libretta w jednej osobie, zachował  zasadnicze wątki dzieła wielkiego Weimarczyka: prolog w niebie z zakładem Mefistofelesa o duszę Fausta, historię uwiedzenia Małgorzaty i jej śmierci, Noc Sabatu i miraż Pięknej Heleny, w końcu śmierć Fausta, wypowiadającego decydujące zdanie na temat szczęścia. W przedstawieniu Opery Krakowskiej jest to historia  człowieka rozdartego między pragnieniem świętości a codziennością, operowy fresk wiodący od modlitwy i rozmowy z Bogiem po obrazy piekła. Opera łączy przejmującą opowieść o miłości z efektownymi scenami chóralnymi. 

Miłość do trzech pomarańczy
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz. 10 min.

Następca tronu, syn Króla Treflowego cierpi na melancholię. Uleczyć go może tylko śmiech. Mimo dworskich intryg, walk o władzę i wpływy Książę uwalnia się od choroby i rusza w podróż, by odnaleźć miłość, zaklętą w pomarańczy. Prokofiew, opierając swoją operę na bajce Carla Gozziego pokazał świat magii i czarów z dużą dozą dystansu. Stworzył utwór wielowarstwowy, balansujący między surrealistyczną farsą, groteskowym humorem i parodią. Żywą akcję zespolił  z misterną tkanką orkiestrową wykazując wyjątkową inwencję i własny, niepowtarzalny styl.

Michał Znaniecki umieszcza akcję w moskiewskim domu dla seniorów. Ponieważ psuje się telewizor, lekarze postanawiają zainscenizować bajkę „Miłość do trzech pomarańczy”. Urokliwie absurdalna opowieść zmienia się w pełną metafor satyrę polityczną.

Muzyka i magia
najbliższy spektakl
07.03.2017, godz: 10:00
1 godz. 20 min

Muzyka i magia

Andrzej Zarycki
O spektaklu

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - "Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni"!

Napój miłosny
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz. 30 min

Napój miłosny

Gaetano Donizetti
O spektaklu

Perła włoskiej opery buffa. Jak na utwór komiczny przystało rzecz to o perypetiach miłosnych, tym razem w wiejskim, sielankowym pejzażu. Sercowe przygody bohaterów znajdują szczęśliwe zakończenie tyleż za sprawą wiary w magiczną moc tajemniczego eliksiru co niewzruszonego przekonania, że świat, w którym żyją, podlega odwiecznemu porządkowi, w który wpisuje się także tolerancja dla słabostek i błędów ludzkiej natury. Utwór, chwalony za subtelność scenariusza i wiarygodność psychologiczną postaci ma jeszcze w sobie coś nieuchwytnego, wywołującego melancholię i tęsknotę. Podążając tym tropem twórcy inscenizacji proponują nam podróż sentymentalną i szaloną do czasów odległych choć nie tak dawnych, pamiętanych jeszcze i wspominanych, by przekonać nas, że w każdej epoce i pod każdym niebem dobro i miłość fascynują niezmiennie...

Opera B/O
najbliższy spektakl
22.03.2017, godz: 11:00
1 godz. 30 min

O specyfice przedstawień operowych, o tradycji i historii gatunku, o kompozytorach i śpiewakach, o orkiestrze i dyrygencie, o skalach głosu i talencie, o scenie, jej kulisach i widowni – jednym słowem, wszystko, co o operze powinien (choć nie musi) wiedzieć wykształcony nastolatek znajdziecie Państwo w tym spektaklu. A że o operze mówimy bez ograniczeń, przeniesiemy się do mediolańskiej La Scali, gościć będziemy samego W. A. Mozarta, odwiedzimy kuzynostwo opery – wiedeńską operetkę i musical na Brodwayu. Posłuchamy sławnych arii, zobaczymy taniec Śpiącej Królewny, zajrzymy do orkiestronu, garderób i pracowni... Przez tą operową czasoprzestrzeń przeprowadzi nas jej gospodarz, uzupełniając muzyczny wykład bogato ilustrowany pokazami, ćwiczeniami i eksperymentami anegdotą, oczywiście muzyczną. Spektakl adresowany jest do młodzieży w wieku 12-15 lat.

Orfeusz i Eurydyka
najbliższy spektakl
28.04.2017, godz: 11:00
2 godz.

Orfeusz i Eurydyka

Christoph Willibald Gluck
O spektaklu

Libretto opery oparte jest na micie greckim. Eurydyka, żona Orfeusza, trackiego śpiewaka, została ukąszona przez żmiję i umarła. Orfeusz, aby ją odzyskać, schodzi do podziemia. Już prawie mu się udaje wyprowadzić Eurydykę do świata żywych, ale łamie boski zakaz, spogląda na nią i traci ukochaną na zawsze...

"Orfeusz i Eurydyka" to trzydziesta spośród 107 oper, pozostawionych przez Christopha Willibalda Gucka (1714-1787), niemieckiego kompozytora, kapelmistrza na dworze cesarskim w Wiedniu, twórcy odnoszącego również tryumfy w Paryżu i uznawanego za reformatora opery.
Giorgio Madia, z pochodzenia Włoch, pracujący dziś jako choreograf na znaczących scenach Europy, autor inscenizacji "Kopciuszka" w Operze Krakowskiej przed kilku laty, przygotował "Orfeusza i Eurydykę" (wersja francuska) po raz pierwszy, specjalnie dla Opery Krakowskiej. Jest to spektakl operowy i baletowy zarazem. Każda z postaci opery ma swój odpowiednik w postaci na planie baletowym.

Podróż zimowa
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
1 godz. 15 min.

Podróż zimowa

Stanisław Barańczak, Franz Schubert
O spektaklu

W 1827 roku Franz Schubert skomponował cykl dwudziestu czterech pieśni pt. Winterreise (Podróż zimowa) do liryków romantycznego poety Wilhelma Műllera. W 1994 roku Stanisław Barańczak zakończył pracę nad własną Podróżą zimową, zbiorem wierszy, idealnie wpisujących się w muzyczną strukturę schubertowskiego dzieła. Tę właśnie wersję tekstu wzięli na warsztat twórcy przedstawienia, proponując inscenizację, pełną różnorodnych napięć, odniesień i znaczeń.

Rachmaninow. Szczedrin... (Tragedia don José)
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz.

Wieczór, składający się z dwóch części. Tematem pierwszej, opartej na II Koncercie Fortepianowym Siergieja Rachmaninowa jest poszukiwanie miłości w jej romantycznych wariantach. W drugiej opowieść o miłości gęstnieje, zamieniając się w dramat zazdrości i pożądania. To suita „Carmen” wg opery G. Bizeta, napisana w 1967 r. przez współczesnego kompozytora rosyjskiego, Rodiona Szczedrina specjalnie dla swojej żony, primabaleriny Teatru Bolszoj, Maji Plisieckiej.

Requiem
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
1 godz. 30 min.

Requiem

Giuseppe Verdi
O spektaklu

Utwór napisany w hołdzie Alessandro Manzoniemu, wybitnemu pisarzowi i patriocie włoskiemu, uwielbianemu przez Verdiego. Wystawiony w rok po jego śmierci w Kościele św. Marka w Mediolanie (1874) ze 100-osobowym chórem, 120-osobową orkiestrą, śpiewakami La Scali, pod dyrekcją samego kompozytora. Porównywany kunsztem do „Requiem” Mozarta uważany jest za szczyt, jaki osiągnęła msza żałobna w dziejach muzyki. Stanowi syntezę włoskiego stylu operowego i muzyki religijnej. Przy tym jest requiem na wskroś romantycznym, co wyraża się zróżnicowaniem formy i skrajnymi kontrastami – od modlitewnego skupienia po brzmienie gwałtowne, o dramatycznej ekspresji. Jednocześnie krytycy zwracają uwagę na jego teatralność, polegającą na dążności do „quasi-scenicznego eksponowania własnej spotęgowanej muzyczności” (B. Pociej).

Straszny dwór
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz. 50 min

Straszny dwór

Stanisław Moniuszko
O spektaklu

Powracający z wojny dwaj bracia składają przyrzeczenie pozostania w kawalerskim stanie, ale kiedy poznają piękne panny z sąsiedniego dworu, trudno im będzie dotrzymać obietnicy... Premierowe wykonanie Strasznego dworu odbyło się w Warszawie we wrześniu 1865 roku i nic dziwnego, że ta będąca syntezą staropolskiej kultury, przywołująca temat świetności XVIII-wiecznej Polski opera wywołała wtedy prawdziwą manifestację patriotyczną wśród zgromadzonej publiczności.

Tannhäuser
najbliższy spektakl
17.03.2017, godz: 18:30
4 godz.

Tannhäuser

Richard Wagner
O spektaklu

Inscenizacja Laco Adamika odchodzi od romantycznej konwencji utworu i przybliża opowieść naszym czasom. Staje się historią nie tylko o miłości i jej odmianach, ale przede wszystkim o człowieku rozpiętym między kulturą i naturą, sensualnością i duchowością, o dojrzewaniu bohatera w drodze do samego siebie, do istoty swojego człowieczeństwa.

TERESICA - UNA PASIÓN
najbliższy spektakl
29.04.2017, godz: 18:30
2 godz. 30 min

Donna Anna z okazji swoich urodzin wyprosiła u męża pozwolenie na wystawienie w pałacowym ogrodzie sztuki teatralnej pt. TERESICA. Mąż hrabiny niechętnie zgadza się na to przedsięwzięcie, przeczuwając katastrofę. Od dawna w zachowaniach  Donny Anny kryje się miłosna tajemnica, podobnie jak w historii Teresici, wiejskiej dziewczyny, bohaterki wystawianej opowieści...

Tosca
najbliższy spektakl
10.03.2017, godz: 18:30
2 godz. 45 min

Tosca

Giacomo Puccini
O spektaklu

Tragiczna miłość wplątana w tryby polityki i historii. Tosca na stałe weszła do repertuaru teatrów operowych, pozwalając na stworzenie niezapomnianych kreacji wielu wokalistom. Powstały jedne z najpiękniejszych arii Pucciniego: Recondita armonia... i E lucevan le stelle..., wplecione w historię tragicznej miłości śpiewaczki Toski i malarza Cavaradossiego, którzy stają się ofiarami gry prowadzonej przez szefa tajnej policji Scarpię. Za udzielenie pomocy zbiegłemu więźniowi politycznemu Cavaradossi sam zostaje schwytany i skazany na śmierć. Ceną za jego życie ma być ukochana malarza, Tosca. Śpiewaczka zabija co prawda Scarpię, ale zemsta szefa policji dosięga kochanków nawet po jego śmierci.

Traviata
najbliższy spektakl
26.05.2017, godz: 18:30
2 godz. 55 min

Traviata

Giuseppe Verdi
O spektaklu

"Traviata", której pierwowzorem była "Dama kameliowa" Aleksandra Dumasa syna, to historia o upadłej kobiecie, luksusowej paryskiej kurtyzanie i jej zbawieniu poprzez ofiarę miłości i śmierci. Krzysztof Nazar pomija historyczny kostium i społeczny kontekst opowieści, skupiając się na psychologii bohaterów, ich emocjach i motywacjach. W jego interpretacji Violetta Valéry staje przed faktem śmiertelnej choroby i nieuchronności końca życia. Pozbawiona złudzeń decyduje maksymalnie wykorzystać pozostały czas. Ale właśnie wtedy spotyka na drodze prawdziwą miłość, a z nią wartości, zmieniające jej dotychczasowe widzenie świata i ludzi. Spektakl rozważa temat miłości, naznaczonej odchodzeniem, pokazuje siłę charakteru człowieka i jego walkę ze strachem przed śmiercią, opowiada o poświęceniu i samotności, o postawach i wyborach, przed którymi stajemy niezależnie od epoki czy miejsca.

Trubadur
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
3 godz.

Trubadur

Giuseppe Verdi
O spektaklu

Historia o dwóch braciach, rozdzielonych przez los, którzy z powodu miłości do jednej kobiety a także politycznych zawirowań stają przeciwko sobie, nieświadomi własnego pokrewieństwa.... Libretto "Trubadura", choć oparte na autentycznych wydarzeniach z dziejów średniowiecznej Hiszpanii, szarpanej wojnami domowymi, uznaje się za zbyt zawikłane, niejasne, głównie z tego powodu, że węzłowe wydarzenia akcji dzieją się poza sceną, istnieją tylko w relacji bohaterów. Wielki sukces opery przypisywano przede wszystkim muzyce - to „rozkosz muzyczna i wokalna” - pisano. Laco Adamik – na przekór tym opiniom – wykorzystując swoje długoletnie doświadczenie narracyjne reżysera stara się, by przedstawienie zabłysło także od strony fabularnej. W jego inscenizacji postacie stają się mięsiste, wydarzenia nabierają kształtów, a raz popełniona zbrodnia pociąga za sobą następne, niczym w tragedii antycznej. 

TUREK WE WŁOSZECH
najbliższy spektakl
10.02.2017, godz: 18:30
3 godz.

TUREK WE WŁOSZECH

Gioacchino Rossini
O spektaklu

”Turek we Włoszech”, opera komiczna,  napisana w 1814 r. na zamówienie La Scali przez 22-letniego, ale cieszącego się już sławą kompozytora, po długim zapomnieniu powraca na światowe sceny. Partię Fiorilli śpiewały Maria Callas, Cecylia Bartoli, a niedawno w  Royal Opera House Aleksandra Kurzak. Obecna  inscenizacja, dopiero trzecia po wojnie w Polsce i pierwsza w Krakowie, obiecuje znakomitą zabawę, barwną, zaskakującą, efektowną, do muzyki, którą zawsze słucha się z radością.

Wesele Figara
najbliższy spektakl
07.04.2017, godz: 18:30
3 godz. 20 min

Wesele Figara

Wolfgang Amadeusz Mozart
O spektaklu

Choć od premiery w wiedeńskim Burgtheater 1 maja 1786 minęły ponad dwa stulecia, „Wesele Figara” nie traci na atrakcyjności. Jest arcydziełem teatru operowego. Mistrzowski scenariusz Lorenza da Ponte według znakomitej a jednocześnie proroczej wobec nadciągających wydarzeń Rewolucji Francuskiej komedii Pierre’a Beaumarchais’go i muzyka - olśniewająco lekka, zmysłowa, odzwierciedlająca napięcia akcji, czuła na nastroje, nasycona humorem... przynoszą niepowtarzalną całość. „Wesele Figara” jest komedią o wartkiej, pełnej niespodziewanych zwrotów intrydze erotycznej i znakomicie nakreślonymi portretami ludzkimi. Co więcej, jest pierwszym dziełem operowym, w którym odbija się krytyka stosunków społecznych.

Wielkie Chóry Wielkich Oper
najbliższy spektakl
brak informacji o datach
2 godz.

Gdy kończy się aria, do głosu dochodzi CHÓR. Zapraszamy na widowisko muzyczne "Wielkie Chóry Wielkich Oper". Tym razem w głównej roli - Chór Opery Krakowskiej. Na koncert złożą się najlepsze fragmenty chóralne z najwspanialszych oper. Wiele z nich to prawdziwe przeboje, znane i rozpoznawalne. Ale oprócz pozycji obowiązkowych, takich jak "Carmen" czy "Aida", nie zabraknie utworów równie pięknych, choć nieco mniej znanych...

Zemsta nietoperza
najbliższy spektakl
03.02.2017, godz: 18:30
3 godz.

Stary Wiedeń to prawdziwy bohater tej jednej z najlepszych i najbardziej popularnych operetek świata. Skomponowanie dzieła zajęło Johannowi Straussowi, słynnemu „królowi walca” zaledwie kilka tygodni a prapremiera okazała się olbrzymim sukcesem. Brawurowa komedia pomyłek z intrygującym librettem w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima do dziś ma swoich wielbicieli.