I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży biletów on-line na spektakle w Operze Krakowskiej, realizowanej za pośrednictwem strony internetowej www.opera.krakow.pl, przez zakładkę „Repertuar” i ikonę „Kup bilet”.
- Kupujący dokonując zakupu biletów on-line akceptuje warunki określone w niniejszym regulaminie.
- Sprzedaż biletów on-line rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie Opery Krakowskiej, zgodnie z „Regulaminem sprzedaży i rezerwacji biletów na spektakle
w Operze Krakowskiej przy ul. Lubicz 48”, a kończy się na 1 godzinę przed terminem danego wydarzenia z zastrzeżeniem pkt. VII. 6 niniejszego Regulaminu.
- Ikona „Kup bilet” wyświetla się przy danym spektaklu / koncercie tylko w przypadku prowadzonej sprzedaży biletów on-line na to wydarzenie i dostępności biletów.
- Sprzedażą internetową nie są objęte spektakle przedpołudniowe (dla dzieci i młodzieży) odbywające się w dni robocze w Operze Krakowskiej. W szczególnych sytuacjach, w których interes Opery Krakowskiej wymaga zapewnienia prezentacji jej dorobku konkretnym osobom lub instytucjom, a także w zakresie wynikającym z podpisanych przez Operę na dany sezon umów sponsorskich, umów patronackich i o współpracy oraz umów abonamentowych, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do ograniczenia w niezbędnym zakresie sprzedaży biletów na dany spektakl / koncert.
- W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość przeniesienia lub odwołania spektakli plenerowych. Komunikaty dotyczące wyżej wymienionych zmian będą każdorazowo zamieszczane na stronie internetowej Opery Krakowskiej odpowiednio w dniach prezentacji danego wydarzenia.
II. ZAMÓWIENIE I ZAKUP
- Kupujący dokonuje wyboru spektaklu na określony dzień i godzinę oraz postępuje zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się Kupującemu po kliknięciu w ikonę „Kup bilet”.
- Ikona „Kup bilet” służy tylko i wyłącznie do zakupu biletów, nie do rezerwacji. Przelewy, które zostaną wykonane na konto Opery bez użycia panelu do zakupu biletów on-line, będę zwracane na konto Kupującego.
- Jednorazowo można zakupić maksymalnie do 10 biletów na dane wydarzenie.
- Od momentu zaznaczenia miejsc na widowni i wybraniu opcji „Do koszyka” / „Kup teraz”, Kupujący ma 10 minut na złożenie zamówienia, po upływie tego czasu należy ponownie rozpocząć procedurę zakupu.
- Po wypełnieniu formularza zamówienia, Kupujący zostaje przekierowany na stronę serwisu Dotpay za pośrednictwem którego dokonuje zapłaty za bilety.
- Podana cena jest ceną brutto, zawiera należy podatek VAT.
- Zamówienie nieopłacone w czasie podanym na etapie przyjmowania zlecenia, o którym mowa w ust. 4, zostaje automatycznie anulowane.
- Kupujący zostanie poinformowany wiadomością e-mail wysłaną na adres wskazany w zamówieniu o pomyślnym zrealizowaniu transakcji i dokonaniu zakupu biletów, a w przypadku braku płatności w wyznaczonym czasie, o anulowaniu zamówienia.
- Momentem decydującym o wykonaniu płatności jest data otrzymania przez Operę Krakowską informacji o dokonaniu płatności.
- Faktura może być wystawiona wyłącznie na osobę lub firmę, która zakupiła bilety on-line, po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego z opcją wystawienia faktury VAT i po podaniu danych do faktury.
III. DOSTAWA, ODBIÓR I REALIZACJA BILETÓW ZAKUPIONYCH ON-LINE
- Zakupiony bilet on-line dostarczany jest w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail Kupującego, w postaci załącznika PDF.
- Kupujący zobowiązany jest do wydrukowania otrzymanego biletu we własnym zakresie i okazania go przy wejściu na wydarzenie. Do wydrukowania biletu w formacie PDF niezbędna jest instalacja darmowego oprogramowania Adobe Acrobat Reader. Do wydruku należy używać białego papieru w formacie A4 tak, aby wydrukowany kod był dobrze widoczny.
- Kupujący może również okazać bilet (przy wejściu na wydarzenie) na ekranie urządzenia mobilnego (tablet, tel. komórkowy).
- W przypadku gdy Kupujący nie ma możliwości samodzielnego wydrukowania elektronicznego biletu lub jego okazania na urządzeniu mobilnym, Kasa Opery wydrukuje zakupiony bilet z kodem, z następującymi zastrzeżeniami:
- otrzymany elektroniczny bilet należy przesłać na adres e-mail: [email protected], a przy jego odbiorze podać numer transakcji;
- w przypadku wydarzeń odbywających się w gmachu Opery - pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej 45 minut przed spektaklem;
- w przypadku wydarzeń odbywających się poza gmachem Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej dzień przed terminem wydarzenia.
- Kod zamieszczony na elektronicznym bilecie zakupionym on-line podlega jednorazowej weryfikacji przy wejściu na wydarzenie. Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na wydarzenie w przypadku, gdy kod został już użyty.
- Spektakle rozpoczynają się punktualnie. Widzowie spóźnieni, nie będą wpuszczani na widownię aż do przerwy (jeśli spektakl nie ma przerwy, bilet traci ważność).
- W przypadku, o którym mowa w ust. 6, Kupujący nie ma prawa domagania się od Opery Krakowskiej udziału w spektaklu, zamiany biletu na inny lub jego zwrotu.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Kupującego danych uprawniających do odbioru biletu osobom trzecim.
- Istnieje możliwość wymiany zakupionego biletu na zaproszenie. Koszt jednego zaproszenia wynosi 5 zł.
IV. ZWROT BILETU
- Kupujący ma prawo do zwrotu lub zamiany biletu zakupionego on-line jedynie w przypadku odwołania wydarzenia.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, Opera Krakowska bezzwłocznie poinformuje Kupującego telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres wskazany w zamówieniu.
- Opera Krakowska w terminie do 14 dni, licząc od dnia ogłoszenia okoliczności o których mowa w ust. 1, dokona zwrotu płatności przelewem bankowym na rachunek Kupującego wskazany w zamówieniu, albo poinformuje Kupującego o odmowie zwrotu płatności i jej przyczynach, poprzez wiadomość e-mail, wysłanej na adres Kupującego.
V. UCZESTNICTWO W WYDARZENIU
- Podczas przebywania w miejscu wydarzenia oraz przemieszczania się na terenie obiektu Widzowie powinni zastosować się do obowiązujących przepisów, zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego oraz przepisami prawa.
- Zakazany jest wstęp na wydarzenie osób przebywających na kwarantannie, pod nadzorem epidemiologicznym lub wykazujących cechy infekcji (gorączka, kaszel, duszności).
- Przebywanie na terenie budynku Opery oraz udział w spektaklu jest równoznaczne ze złożeniem dorozumianego oświadczenia określonego w ust. 12 poniżej.
- Każdy z Widzów jest zobowiązany do: zakrywania ust i nosa maseczką, zdezynfekowania rąk od chwili wejścia do budynku Teatru lub w miejscu odbywania się wydarzenia, aż do jego opuszczenia. Opera zapewnia środki do dezynfekcji rąk.
- Obowiązku zakrywania ust i nosa nie stosuje się w przypadkach wynikających z obowiązujących przepisów prawa. W tej sytuacji Widz zobowiązany jest do zajęcia innego niż wskazanego na bilecie miejsca, wyznaczonego przez Obsługę Widowni. W przypadku odmowy przez Widza zajęcia wskazanego przez Obsługę Widowni miejsca, Opera ma prawo wykluczenia Widza z udziału w spektaklu. W tej sytuacji Widzowi nie przysługuje zwrot należności za bilet.
- Dzieci do ukończenia 13. roku życia mają wstęp do Teatru wyłącznie pod opieką osoby sprawującej władzę rodzicielską, opiekuna prawnego albo innej osoby dorosłej.
- Należy unikać gromadzenia się przy przechodzeniu przez drzwi, przejścia oraz korytarze.
- Zakrywanie nosa i ust jest obowiązkowe i warunkuje uczestnictwo w wydarzeniu. Widz zobowiązany jest do zakrywania ust i nosa maseczką, przez cały okres przebywania na terenie Teatru lub odbywania się wydarzenia (od chwili wejścia do gmachu, w trakcie wydarzenia i do momentu opuszczenia budynku).
- Odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby.
- Widownia na wydarzenia odbywające się w Teatrze przy ul. Lubicz 48 udostępniana jest Widzom, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Zdrowia. W przypadku spektakli odbywających się w plenerze Widzowie zobowiązani są do zajmowania miejsc na widowni w miejscach wyznaczonych na bilecie lub zgodnie ze wskazaniami pracowników Obsługi Widza.
- Z windy korzystać mogą wyłącznie osoby o szczególnych potrzebach, osoby starsze, kobiety w ciąży i rodzice z dziećmi. Korzystając z wind należy stosować się do komunikatów zamieszczonych na drzwiach dotyczących ilości osób mogących jednorazowo w nich przebywać.
- Widz, który bierze udział w wydarzeniu oświadcza, że według jego najlepszej wiedzy w okresie ostatnich 14 dni, poprzedzających wydarzenie:
a) nie stwierdzono u niego zarażenia/zakażenia wirusem SARS–CoV–2;
b) nie został poddany kwarantannie ani nadzorowi epidemiologicznemu związanych z podejrzeniem zarażenia/zakażenia wirusem SARS–CoV–2;
c) nie przebywał w bezpośrednim kontakcie z osobami, wobec których wystąpiły okoliczności wskazane w punktach a) lub b) powyżej;
d) nie wystąpiły u niego następujące objawy chorobowe, takie jak: gorączka, kaszel, duszności, bóle mięśniowe, brak powonienia i smaku.
- Wejście do Teatru oraz uczestnictwo w wydarzeniu możliwe jest wyłącznie:
a) za okazaniem ważnego biletu na dane wydarzenie;
b) w maseczce zakrywającej usta i nos.
W przypadku nie spełnienia powyższych wymagań, Obsługa Widza ma prawo odmówić wstępu na wydarzenie. W tej sytuacji Widzowi nie przysługuje zwrot należności za bilet.
- Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość zmiany dotyczącej dostępności miejsc
- w przypadku zmiany obowiązujących przepisów sanitarnych. W przypadku zmniejszenia liczby widowni, miejsca zakupione w wyznaczonych w komunikacie rzędach (komunikat dostępny na stronie: https://opera.krakow.pl/komunikat-dostepnosc-miejsc) nie będą gwarantowały uczestnictwa w wydarzeniu. W takim wypadku Opera dokona zwrotu biletów.
VI. PROCEDURA REKLAMACJI
- Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania systemu internetowej sprzedaży biletów na spektakle Opery Krakowskiej, należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].
- Reklamacje mogą być przesyłane nie później niż w terminie 7 dni od daty powzięcia przez Kupującego informacji o sytuacji lub zdarzeniu, które było przyczyną reklamacji.
- Reklamacja wysłana po upływie powyższego terminu nie będzie uwzględniana i nie wywoła skutków prawnych.
- Reklamacja powinna zawierać numer, kwotę i datę transakcji, a także dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Decyzja Opery Krakowskiej w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca. Kupujący o decyzji Opery zostanie powiadomiony wiadomością wysłaną na adres e-mail Kupującego.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego Dotpay.
VII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych uzyskanych od Kupujących w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów jest Opera Krakowska w Krakowie, 31-512 Kraków, ul. Lubicz 48.
- Dane Kupującego będą przetwarzane w celu rezerwacji, sprzedaży biletów oraz niezbędnego kontaktu z Kupującym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (zgody kupującego) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 2016, nr 119, s. 1), a ich przestrzeganie będzie nadzorowała specjalnie wyznaczona do tego celu osoba ODO, z którą można kontaktować się pod adresem [email protected] lub przesyłając korespondencję na adres Opery Krakowskiej.
- Dane osobowe kupującego podane w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów będą przechowywane i przetwarzane przez Operę przez okres realizacji zamówienia, nie dłużej jednak niż przez 1 rok.
- Odbiorcami danych Kupującego mogą być poza pracownikami Opery Krakowskiej dostawcy usług IT, a także uprawnione instytucje i urzędy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane Kupującego nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Kupującemu przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Kupujący wyraża zgodę na wykonywanie przez Operę Krakowską na danych osobowych wszelkich możliwych i dozwolonych prawem operacji w takim zakresie, w jakim jest to konieczne dla realizacji wskazanych w Regulaminie celów przetwarzania danych osobowych. W szczególności Opera Krakowska jest upoważniona do utrwalania, przechowywania i usuwania danych osobowych Kupujących.
- Kupujący ma prawo swobodnego i bezpłatnego dostępu do swoich danych osobowych w każdym czasie, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich przetwarzania i ich usunięcia, przeniesienia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Podanie przez kupującego danych nie jest obowiązkowe, ale jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rezerwacji i sprzedaży biletów.
- Na podstawie danych Kupującego nie nastąpi zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej Opery Krakowskiej: https://www.opera.krakow.pl/pl/polityka-prywatnosci.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, na potrzeby obsługi procesu internetowej sprzedaży biletów na spektakle Opery Krakowskiej. Opera nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości, potwierdzenia i inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest dla Kupujących w siedzibie Opery Krakowskiej, w Kasie Opery oraz na stronie www.opera.krakow.pl.
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie. Za termin wniesienia tych zmian należy przyjąć datę opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Opery Krakowskiej. Opera zobowiązuje się do poinformowania o tym fakcie na stronie internetowej, w dziale aktualności, z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Kupujący akceptuje taką formę powiadomienia o zmianach w Regulaminie.
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do decydowania o zawartości strony internetowej, dokonywania w niej zmian i modyfikacji, a także do czasowego zawieszenia możliwości zakupu biletów on-line.
- Opera Krakowska zastrzega, że korzystanie ze strony internetowej odbywa się wyłącznie na koszt i ryzyko Kupującego. Opera nie udziela żadnej gwarancji, że korzystanie ze strony internetowej będzie przebiegać bez błędów, wad, czy przerw. Opera nie odpowiada za:
a) jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby wynikać z nieprawidłowego funkcjonowania strony internetowej bądź też jej czasowej niedostępności;
b) jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby nastąpić wskutek wejścia w posiadanie przez osoby trzecie danych Kupującego;
c) jakiekolwiek dalsze skutki pobrania informacji ze strony internetowej.
- Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży biletów on-line w dowolnym momencie bez podania przyczyny.
- Postanowień niniejszego Regulaminu nie stosuje się, jeżeli bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa odmiennie kształtują prawa i obowiązki Kupującego i Opery Krakowskiej.