Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN

Przesłuchania do Orkiestry Opery Krakowskiej

Przesłuchania do Orkiestry Opery Krakowskiej

Opera Krakowska ogłasza przesłuchania do orkiestry na stanowisko:
  • skrzypce tutti
  • kontrabas solo
Termin i miejsce przesłuchań: 22.02.2021 od godziny 14:00, Opera Krakowska ul. Lubicz 48.

Zgłoszenia (formularz przesłuchań do pobrania na dole strony + CV) prosimy przesyłać na adres mailowy: k.gwardzik@opera.krakow.pl lub pocztą: Opera Krakowska, ul. Lubicz 48, 31-512 Kraków, z dopiskiem „Przesłuchania do orkiestry” do 31.01.2021 r.

Opera Krakowska odpowie tylko na wybrane zgłoszenia.

Opera Krakowska zastrzega sobie prawo nierozstrzygania ostatecznej kwestii zatrudnienia w przypadku, jeśli żaden z kandydatów nie spełni oczekiwanych wymagań, a także odwołania lub unieważnienia przesłuchań bez podania przyczyny.

Opera Krakowska zapewnia akompaniatora. Opera nie zwraca kosztów podróży oraz zakwaterowania.

REPERTUAR PRZESŁUCHAŃ

Skrzypce tutti

1) Wolfgang Amadeus Mozart - I oraz II część jednego z koncertów (wraz z kadencjami), do wyboru:
- Koncert skrzypcowy No. 3 G major, K. 216
- Koncert skrzypcowy No. 4 D-dur,  KV 218
- Koncert skrzypcowy No. 5 A major, K. 219

2) Utwór o charakterze wirtuozowskim lub jedna części koncertu (I lub III) z epoki romantyzmu

3) Partie orkiestrowe - tutti
- Uwertury w całości:

Wolfgang Amadeusz Mozart - Wesele Figara
Johann Strauss - Zemsta nietoperza
Giuseppe Verdi - Moc przeznaczenia
- Oraz:

Stanisław Moniuszko - Halka - Tańce góralskie
Piotr Czajkowski - Eugeniusz Oniegin - Polonez
Giacomo Puccini - Madama Butterfly - wstęp do III aktu (symfonia)

Kontrabas solo

1) Pierwsza część koncertu (wraz z kadencją). Do wyboru:
- Johann Baptist Vanhal – Koncert D-dur
- Karl Ditters von Dittensdorf – Koncert E-dur

2) Utwór o charakterze wirtuozowskim lub pierwsza część koncertu z epoki romantyzmu np.:
- Siergiej Kusewicki - Koncert fis- moll op. 3
- Giovanni Bottesini - II Koncert h-moll
     
3) Partie orkiestrowe:
 Giuseppe Verdi - Traviata (wybrane fragmenty)
 Giuseppe Verdi - Otello (wybrane fragmenty)  
 Piotr Czajkowski - Dziadek do orzechów - Trepak
 Wolfgang Amadeus Mozart - Uwertura do opery Wesele Figara
 Charles Gounod - Faust - akt II nr 5 Vin ou bére
 Giuseppe Verdi - Trubadur - akt II, Vedi le fosche notturne (chór cyganów)

4) Sola kontrabasowe:
Giuseppe Verdi - Otello IV akt
Giuseppe Verdi - Rigoletto I akt
Giuseppe Verdi - Aida IV akt
Gioacchino Rossini - fragment z 3. Sonaty C - dur cz. III


Materiały nutowe do partii orkiestrowych zostaną udostępnione przez Operę Krakowską drogą elektroniczną po zgłoszeniu się kandydata.

Formularz przesłuchań