Koncert
Gala na Tysiąclecie koronacji Polski: Hymny
Michał Zaniecki
Piotr Sułkowski
Piotr Sułkowski
szczegóły
informacje
język spektaklu
Oryginalna polska wersja językowa
opis
Pierwsza część spektaklu to emocjonująca retrospektywa pieśni i hymnów towarzyszącym świetności królestwa polskiego i jego upadkowi.
Chór i balet Opery Krakowskiej przeprowadzą publiczność przez najważniejsze wydarzeni historii naszej ojczyzny. Wyjątkowa oprawa scenograficzna , przebogate kostiumy i do tego nowe opracowania muzyczne chorałów jak i zaskakujące układy choreograficzne Tyskiego są gwarancją niebanalnej opowieści początków królestwa. Narracja Wyspiańskiego wprowadzi widza w czasy zaborów a Warszawianka i pieśni powstańcze zbudują poetyckie sceny polskiego Romantyzmu i Młodej Polski cytując poetów i malarzy .
Bogurodzica XIII/XIV w
Gaude Mater Polonia 1253
Czego chcesz od nas Panie 1558
Hymn do miłości Ojczyzny/ Krasicki, Sowiński 1774
Witaj majowa jutrzenko
Boże coś Polskę 1816
Pieśń konfederatów barskich/Słowacki - Kurylewicz
Warszawianka 1831
Gdy naród do boju 1835
Mazurek Dąbrowskiego: 1797 hymn od 1927
Druga część spektaklu to już czasy niepodległości i zniewolenia powojennej rzeczpospolitej. Czas pełen nadziei i kontrastów, który staje się popisem bardów piosenki poetycko-politycznej . Poezja i muzyka łączą się w prawdziwą mozaikę porządkującą chaos manifestów politycznych i ważnych słów Jana Pawla II czy Księdza Twardowskiego. Odkrywcza choreografia do muzyki Beethovena wprowadzi nas w świat zjednoczonej Europy i jej nowych wyzwań. Na scenie obok baletu opery krakowskiej pojawią się goście specjalni w prawdziwym korowodzie przebojów z czasów powojennej Polski i jej epoki walki o godność .
Rota” 1908
"Marsz Polonii" (hymn emigracji),
"Mury" 1978 i
„Żeby Polska była Polską" 1981 (hymny Solidarności),
Hymn Europy: IX Symfonia Beethovena
Chór i balet Opery Krakowskiej przeprowadzą publiczność przez najważniejsze wydarzeni historii naszej ojczyzny. Wyjątkowa oprawa scenograficzna , przebogate kostiumy i do tego nowe opracowania muzyczne chorałów jak i zaskakujące układy choreograficzne Tyskiego są gwarancją niebanalnej opowieści początków królestwa. Narracja Wyspiańskiego wprowadzi widza w czasy zaborów a Warszawianka i pieśni powstańcze zbudują poetyckie sceny polskiego Romantyzmu i Młodej Polski cytując poetów i malarzy .
Bogurodzica XIII/XIV w
Gaude Mater Polonia 1253
Czego chcesz od nas Panie 1558
Hymn do miłości Ojczyzny/ Krasicki, Sowiński 1774
Witaj majowa jutrzenko
Boże coś Polskę 1816
Pieśń konfederatów barskich/Słowacki - Kurylewicz
Warszawianka 1831
Gdy naród do boju 1835
Mazurek Dąbrowskiego: 1797 hymn od 1927
Druga część spektaklu to już czasy niepodległości i zniewolenia powojennej rzeczpospolitej. Czas pełen nadziei i kontrastów, który staje się popisem bardów piosenki poetycko-politycznej . Poezja i muzyka łączą się w prawdziwą mozaikę porządkującą chaos manifestów politycznych i ważnych słów Jana Pawla II czy Księdza Twardowskiego. Odkrywcza choreografia do muzyki Beethovena wprowadzi nas w świat zjednoczonej Europy i jej nowych wyzwań. Na scenie obok baletu opery krakowskiej pojawią się goście specjalni w prawdziwym korowodzie przebojów z czasów powojennej Polski i jej epoki walki o godność .
Rota” 1908
"Marsz Polonii" (hymn emigracji),
"Mury" 1978 i
„Żeby Polska była Polską" 1981 (hymny Solidarności),
Hymn Europy: IX Symfonia Beethovena
realizatorzy i obsada
realizatorzy
Kierownictwo Muzyczne | Piotr Sułkowski
Reżyseria i dramaturgia | Michał Zaniecki
Choreografia | Jacek Tyski
Scenografia multimedialna i animacje | Karolina Jacewicz
Reżyseria i dramaturgia | Michał Zaniecki
Choreografia | Jacek Tyski
Scenografia multimedialna i animacje | Karolina Jacewicz
obsada
nadchodzące spektakle z tego gatunku
/