Bilety
Rezerwacja i sprzedaż
Sprzedaż i rezerwacja biletów na spektakle, koncerty i inne wydarzenia Opery Krakowskiej rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie internetowej Opery Krakowskiej.
Opera Krakowska może dla danego wydarzenia wyznaczyć inny termin rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów. Informacja taka zamieszczana jest każdorazowo na stronie internetowej Opery Krakowskiej, przy danym wydarzeniu.
Opera Krakowska może dla danego wydarzenia wyznaczyć inny termin rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów. Informacja taka zamieszczana jest każdorazowo na stronie internetowej Opery Krakowskiej, przy danym wydarzeniu.
Kasa Opery Krakowskiej
Kasa czynna od poniedziałku do soboty w godz. 10:00 - 19:00 oraz w niedziele i święta na dwie godziny przed wieczornym spektaklem (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej).
Kasa Opery Krakowskiej: Katarzyna Bajer, Aleksandra Pacyniak
Kasa Opery Krakowskiej: Katarzyna Bajer, Aleksandra Pacyniak
Rezerwacja osobista
- w Dziale Organizacji Widowni przy ul. Lubicz 48 - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00
- w Kasie Biletowej Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48 - od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-19:00 oraz w niedziele i święta na dwie godziny przed wieczornym spektaklem (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej).
Rezerwacja telefoniczna
Dział Organizacji Widowni:
Kasa Biletowa Opery Krakowskiej:
- +48 12 296 62 62
- +48 12 296 62 63
Kasa Biletowa Opery Krakowskiej:
- +48 12 296 62 60
- +48 12 296 62 61
Rezerwacja droga mailową
Zapytania mailowe w sprawie zakupu lub możliwości rezerwacji biletów można kierować na adresy e-mail:
Na złożone zapytania Opera udziela odpowiedzi w ciągu 3 dni roboczych
Na złożone zapytania Opera udziela odpowiedzi w ciągu 3 dni roboczych
Sprzedaż online
Sprzedaż dostępnych biletów odbywa się za pośrednictwem Systemu sprzedaży biletów online.
Płatność jest realizowana za pośrednictwem serwisu Dotpay
Więcej o zasadach sprzedaży biletów online
Sprzedaż w Kasie Opery
w Kasie Opery przy ul. Lubicz 48 – od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-19:00 oraz w niedziele i święta na dwie godziny przed wieczornym spektaklem (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej).
Płatność za zakupione bilety może być dokonywana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na konto Opery:
(w tytule przelewu należy podać: nazwisko osoby na jaką jest wyznaczona rezerwacja, tytuł spektaklu, datę spektaklu). Przelew musi zostać dokonany co najmniej trzy dni robocze przed wyznaczoną datą ważności rezerwacji (decyduje data księgowania przelewu).
Płatność za zakupione bilety może być dokonywana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na konto Opery:
- 46102028920000590205648078
- SWIFT: BPKOPLPW
- IBAN: PL46102028920000590205648078
(w tytule przelewu należy podać: nazwisko osoby na jaką jest wyznaczona rezerwacja, tytuł spektaklu, datę spektaklu). Przelew musi zostać dokonany co najmniej trzy dni robocze przed wyznaczoną datą ważności rezerwacji (decyduje data księgowania przelewu).
Voucher Prezentowy do Opery Krakowskiej
Serdecznie zapraszamy do zakupu Vouchera Opery Krakowskiej!
To doskonały pomysł na prezent dla kogoś, kto pragnie spędzić niezapomniany wieczór w Operze. Voucher opiewa na kwotę 85 lub 170 zł i można go wymienić na bilety. Ważny jest przez cały sezon artystyczny i obdarowana osoba sama może wybrać interesujący ją spektakl w dogodnym terminie. Szczegóły dostępne w regulaminie.
To doskonały pomysł na prezent dla kogoś, kto pragnie spędzić niezapomniany wieczór w Operze. Voucher opiewa na kwotę 85 lub 170 zł i można go wymienić na bilety. Ważny jest przez cały sezon artystyczny i obdarowana osoba sama może wybrać interesujący ją spektakl w dogodnym terminie. Szczegóły dostępne w regulaminie.

Regulaminy
REGULAMIN SPRZEDAŻY I REZERWACJI BILETÓW
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
- Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży biletów oraz zasady uczestnictwa Widzów w wydarzeniach Opery Krakowskiej w Krakowie, prezentowanych w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
- Sprzedaż i rezerwacja biletów na spektakle, koncerty i inne wydarzenia Opery Krakowskiej rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie internetowej Opery Krakowskiej (wyjątek stanowi rozpoczęcie danego sezonu artystycznego).
- Opera Krakowska może dla danego wydarzenia wyznaczyć inny, niż wynikający z zasady określonej w ust. 2, termin rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów. Informacja taka zamieszczana jest każdorazowo na stronie internetowej Opery Krakowskiej w dziale „Repertuar”, przy danym wydarzeniu.
- Zasady sprzedaży biletów na wydarzenia organizowane w Operze Krakowskiej przez inne podmioty (oznaczone na stronie internetowej jako „imprezy zewnętrzne”) są każdorazowo określane przez organizatora wydarzenia. W odniesieniu do imprez zewnętrznych nie mają zastosowania postanowienia niniejszego Regulaminu. Opera nie jest organizatorem „imprez zewnętrznych” i nie ponosi odpowiedzialności za ich przebieg.
§2
- Ceny biletów na spektakle Opery Krakowskiej określa Cennik obowiązujący w danym sezonie artystycznym, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Dopuszcza się możliwość wprowadzania dodatkowych cen na wydarzenia, które nie są wyszczególnione w Cenniku. Ceny biletów obowiązujące dla danego wydarzenia zamieszczone są na stronie internetowej Opery Krakowskiej w dziale „Bilety”, w zakładce „Cennik” - https://opera.krakow.pl/cennik.
- Ceny podane są w kwocie brutto z uwzględnieniem 8% podatku VAT (spektakle, koncerty, itp.) oraz 23% VAT (spotkania, warsztaty edukacyjne, itp.).
§3
- Zakupione bilety oraz zaproszenia podlegają weryfikacji przy wejściu na widownię, zgodnie z ilością miejsc wskazanych na bilecie/zaproszeniu.
- Weryfikacja dokonywana jest jednokrotnie, co oznacza brak możliwości ponownego użycia tego samego biletu (a w przypadku biletu on-line tego samego kodu) przez inną osobę, nawet jeśli dany bilet/zaproszenie wystawiony jest na więcej niż jedno miejsce.
SPRZEDAŻ I REZERWACJA BILETÓW INDYWIDUALNYCH
§4
- Bilety indywidualne (w ilości do 10 miejsc na dane wydarzenie) sprzedawane są na spektakle z oferty repertuarowej Opery Krakowskiej oraz na wydarzenia specjalne (premiery, spektakle gościnne wystawiane na zaproszenie Opery, wydarzenia festiwalowe itp.).
- Sprzedaż biletów indywidualnych prowadzona jest w formie:
a) sprzedaży internetowej (on-line),
b) sprzedaży bezpośredniej w Kasie Opery Krakowskiej,
c) sprzedaży na podstawie dokonanej rezerwacji. - Do zakupu biletu indywidualnego z 10% rabatem w stosunku do obowiązującego w Operze Krakowskiej cennika, uprawnione są:
a) osoby, którym takie uprawnienia nadano na podstawie zawartych przez Operę Krakowską umów, z zastrzeżeniem obowiązku dokumentowania tego uprawnienia,
b) osoby z niepełnosprawnością, za okazaniem ważnej legitymacji z orzeczoną niepełnosprawnością. - Asystentowi osoby z niepełnosprawnością, posiadającej I grupę inwalidzką, przysługuje jeden bilet w cenie 1 zł.
SPRZEDAŻ I REZERWACJA BILETÓW GRUPOWYCH
§5
- Bilety grupowe sprzedawane są w ilości powyżej 10 miejsc i z 10% rabatem w stosunku do obowiązującego w Operze Krakowskiej cennika na spektakle/koncerty, których organizatorem jest Opera Krakowska (z wyjątkiem premier, wydarzeń specjalnych oraz spektakli z kategorii C i D).
- Sprzedaż biletów grupowych prowadzona jest w formie:
a) sprzedaży bezpośredniej w Kasie Opery Krakowskiej,
b) sprzedaży na podstawie dokonanej rezerwacji. - Grupom szkolnym przysługuje jeden bilet w cenie 1 zł dla opiekuna (1 opiekun na 10 osób).
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo wprowadzenia ograniczenia dopuszczalnej maksymalnej ilości kupowanych przez jedną osobę biletów grupowych dla określonych spektakli. Informacja o takim ograniczeniu zostanie umieszczona na stronie internetowej Opery Krakowskiej w zakładce „Repertuar” przy danym spektaklu.
SPRZEDAŻ INTERNETOWA (on-line)
§6
- Sprzedaż internetowa dotyczy zakupów indywidualnych (maksymalnie do 10 biletów) i realizowana jest za pośrednictwem strony www.opera.krakow.pl, przez zakładkę „Repertuar” i ikonę „Kup bilet”. Grafika „Kup bilet” wyświetla się przy danym spektaklu/koncercie tylko w przypadku prowadzonej sprzedaży biletów on-line na to wydarzenie i dostępności biletów.
- Sprzedaż internetowa rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie Opery Krakowskiej z zastrzeżeniem zapisu o którym mowa w §1 ust. 2 i ust. 3.
- Sprzedażą internetową nie są objęte spektakle przedpołudniowe (dla dzieci i młodzieży), odbywające się w dni robocze w Operze Krakowskiej.
- Szczegółowe zasady sprzedaży internetowej określa „Regulamin internetowej sprzedaży biletów na spektakle w Operze Krakowskiej”, dostępny na stronie internetowej https://opera.krakow.pl/bilety.
SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA W KASIE OPERY KRAKOWSKIEJ
§7
- Sprzedaż bezpośrednią biletów prowadzi Kasa Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48:
– od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-19:00,
– w niedziele i święta – na dwie godziny przed wieczornym spektaklem (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej). - W dniu prezentacji wieczornego spektaklu Opery Krakowskiej, sprzedaż biletów na pozostałe wydarzenia z repertuaru Opery (z wyj. przedstawienia o którym mowa powyżej), kończy się na godzinę przed jego rozpoczęciem.
- W przypadku zmiany godzin pracy Kasy Opery Krakowskiej, każdorazowo jest to określone komunikatem zamieszczanym na stronie internetowej Opery Krakowskiej oraz w budynku siedziby Opery.
- Płatność za bilety zakupione w Kasie Opery Krakowskiej może być realizowana gotówką lub kartą płatniczą/kredytową. Rekomendowana jest płatność kartą płatniczą.
REZERWACJA BILETÓW INDYWIDUALNYCH I GRUPOWYCH
§8
- Rezerwacji biletów można dokonywać osobiście lub telefonicznie:
a) w Biurze Organizacji Widowni przy ul. Lubicz 48:
– od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00,
– tel. (+48) 12 296 62 62, 12 296 62 63;
b) w Kasie Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48:
– od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-19:00,
– w niedziele i święta na dwie godziny przed wieczornym spektaklem, z zastrzeżeniem, że Opera kończy przyjmować rezerwacje na godzinę przed rozpoczęciem danego wydarzenia,
– tel. (+48) 12 296 62 60, 12 296 62 61. - Zarezerwowane bilety należy wykupić w terminie wyznaczonym przez osobę przyjmującą rezerwację. Rezerwacja biletów niewykupionych w wyznaczonym czasie automatycznie traci ważność.
- Płatność za zarezerwowane bilety może być dokonana:
a) w Kasie Opery Krakowskiej – gotówką lub kartą płatniczą/kredytową,
b) przelewem na rachunek bankowy Opery Krakowskiej nr 46 1020 2892 0000 5902 0564 8078 (BANK PKO BP SA) ze wskazaniem w tytule przelewu: nazwy instytucji / imienia i nazwiska osoby na którą jest wyznaczona rezerwacja, tytułu i daty spektaklu. Przelew musi być dokonany co najmniej trzy dni robocze przed wyznaczoną datą ważności rezerwacji (decyduje data księgowania przelewu). Wpłaty w walucie obcej księgowane są wg kursu dnia. - Rezerwacja biletów indywidualnych na dane wydarzenie kończy się w przeddzień jego wystawienia, a biletów grupowych najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą wydarzenia.
- Zapytania mailowe w sprawie zakupu lub możliwości rezerwacji biletów można kierować na adresy: bilety@opera.krakow.pl lub tickets@opera.krakow.pl. Na złożone zapytania Opera Krakowska udziela odpowiedzi do 3 dni roboczych.
DOSTAWA, ODBIÓR ZAKUPIONYCH BILETÓW, FAKTURY
§9
- Bilety, za które zapłacono przelewem, wydawane są w Kasie Opery w godzinach pracy Kasy, trzy dni robocze po dokonaniu zapłaty i najpóźniej 30 min przed rozpoczęciem spektaklu.
- W przypadku biletów zakupionych on-line, gdy Kupujący nie ma możliwości samodzielnego wydrukowania elektronicznego biletu lub jego okazania na urządzeniu mobilnym, Kasa Opery wydrukuje zakupiony bilet z kodem, z następującymi zastrzeżeniami:
a) otrzymany elektroniczny bilet należy przesłać na adres e-mail: kasa@opera.krakow.pl, a przy jego odbiorze podać numer danej transakcji;
b) w przypadku wydarzeń odbywających się w budynku Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej 45 minut przed spektaklem;
c) w przypadku wydarzeń odbywających się poza budynkiem Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej jeden dzień przed terminem wydarzenia. - Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Kupującego danych uprawniających do odbioru biletu osobom trzecim. Fakturę za zakupione bilety można otrzymać w Kasie Opery Krakowskiej po dokonaniu wpłaty należności i dostarczeniu danych do wystawienia faktury (dla firm – dokładna nazwa i nr NIP) Na podstawie art. 28 pkt 5 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1520), zamiar otrzymania faktury należy zgłaszać przed rozpoczęciem zakupu pracownikom Kasy Opery. Faktura może zostać wystawiona nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zakupu.
- Na prośbę Widza zakupiony bilet może zostać przepisany na druk zaproszenia. Zakupiony bilet pozostaje w ewidencji rozliczeniowej Kasy Opery Krakowskiej. Koszt jednego zaproszenia wynosi 5 zł.
ABONAMENTY
§10
- Abonament jest formą stałej rezerwacji na spektakle repertuarowe Opery Krakowskiej w wyznaczone dni tygodnia, w ilości co najmniej 10-ciu miejsc na każdy z dni tygodnia objętych rezerwacją.
- Abonament obowiązuje na podstawie podpisanej z Operą Krakowską umowy abonamentowej, określającej warunki korzystania z rezerwacji oraz wzajemne zobowiązania stron. Umowy abonamentowe zawierane są w sierpniu i we wrześniu na dany sezon artystyczny.
- Tryb podpisania i rozliczania umowy abonamentowej:
a) Zamawiający pisemnie określa wnioskowaną w ramach abonamentu ilość spektakli, miejsc oraz dni rezerwacji.
b) Po zweryfikowaniu możliwości po stronie Opery Krakowskiej i ustaleniu ostatecznego zakresu rezerwacji, Strony podpisują umowę abonamentową.
c) Zamawiający otrzymuje od Opery Krakowskiej karnet abonamentowy, pełniący funkcję biletu wstępu.
d) Opera Krakowska wystawia Zamawiającemu fakturę po każdym miesiącu trwania umowy. - Opera Krakowska zastrzega sobie prawo ograniczenia ilości miejsc objętych możliwością sprzedaży abonamentowej.
- Zamawiający ma prawo pomniejszenia do 20% ilości wykupywanych biletów w danym miesiącu, pod warunkiem, że złoży pisemną rezygnację w terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych przed datą spektaklu (e-mail: bilety@opera.krakow.pl). Jeżeli taka rezygnacja nie zostanie zgłoszona, Opera Krakowska wystawi fakturę jak za wykorzystane bilety abonamentowe.
- Zaginięcie karnetu abonamentowego należy niezwłocznie zgłosić na adres mailowy: bilety@opera.krakow.pl. Zachowanie tej formy warunkuje wystawienie duplikatu.
WEJŚCIÓWKI
§11
- Wejściówki stanowią odrębną kategorię biletów sprzedawanych w preferencyjnej cenie. Dostępne są dla określonych grup Widzów („wejściówki pracownicze”) lub rodzaju wydarzeń („wejściówki dla publiczności”).
- „Wejściówki pracownicze” sprzedawane są zatrudnionym oraz emerytowanym pracownikom Opery Krakowskiej na spektakle repertuarowe (za wyjątkiem premier i wydarzeń specjalnych), na wyznaczone miejsca i w ramach ustalonej puli (24 wejściówki na widowni Dużej Sceny, 6 na widowni Sceny Kameralnej/Opera Studio/Antresola). Każdy pracownik może zakupić maksymalnie 2 wejściówki na jeden tytuł. Liczba „wejściówek pracowniczych” w puli może ulec zmianie.
- Ceny „wejściówek pracowniczych” w danym sezonie oraz ceny „wejściówek dla publiczności” (m.in. Dzień Otwarty, Noc Teatrów) na dane wydarzenie ustala każdorazowo Dyrekcja Opery Krakowskiej.
ZWROTY ZAKUPIONYCH BILETÓW, REKLAMACJE
§12
- Zwrot zakupionych biletów może być dokonany wyłącznie w przypadku odwołania spektaklu przez Operę Krakowską, na podstawie biletu z zachowanymi danymi identyfikacyjnymi oraz dołączonym paragonem z kasy fiskalnej lub fakturą VAT.
- Zwroty biletów, w sytuacji opisanej w ust. 1, przyjmowane są w Kasie Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48, w terminie ustalonym przez Operę Krakowską. Informacja o terminie każdorazowo publikowana jest na stronie www.opera.krakow.pl.
- W przypadku biletów zakupionych on-line, Opera Krakowska w terminie do 14 dni, licząc od dnia ogłoszenia okoliczności o których mowa w ust. 1, dokona zwrotu płatności przelewem bankowym na rachunek Kupującego wskazany w zamówieniu, albo poinformuje Kupującego o odmowie zwrotu płatności i jej przyczynach, w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres Kupującego.
- Kasa Opery Krakowskiej nie realizuje wymiany biletów.
- Reklamacje obsługuje Biuro Organizacji Widowni, e-mail: bilety@opera.krakow.pl, tickets@opera.krakow.pl; tel. (+48) 12 296 62 62, (+48) 12 296 62 63.
INFORMACJE DLA WIDZÓW
§13
- Po rozpoczęciu przedstawienia spóźnieni Widzowie nie będą wpuszczani na salę do najbliższego antraktu. W przypadku spektakli, które nie mają przerwy, spóźnienie pozbawia Widza możliwości uczestniczenia w spektaklu. W opisanych sytuacjach Widzom nie przysługuje zwrot za zakupione bilety.
- Opera Krakowska nie posiada parkingu dla publiczności.
- Widzowie przed wejściem na widownię są zobowiązani do skorzystania z szatni, celem zostawienia okryć wierzchnich oraz ewentualnego bagażu.
- Podczas spektaklu obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych, fotografowania, filmowania oraz nagrywania spektakli, a także zakaz wnoszenia jedzenia i napojów na widownię.
- Widzowie zobowiązani są do przestrzegania ogólnych norm społecznych obowiązujących w miejscach publicznych, w szczególności niezakłócania przebiegu wydarzenia oraz komfortu odbioru spektaklu przez innych uczestników.
- W całym budynku Opery Krakowskiej obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania e-papierosów.
- Podczas zakupu biletów na spektakle w Operze Krakowskiej powinno się uwzględnić wiek dziecka.
- Na spektakle dziecięce i rodzinne każdy Widz bez względu na wiek musi posiadać bilet.
- Na spektakle, które mają określoną kategorię wiekową, w przypadku nie przestrzegania ograniczenia w tym zakresie, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do udokumentowania wieku dziecka, a w uzasadnionych przypadkach do odmówienia wpuszczenia na przedstawienie. W opisanym przypadku Widzowi nie przysługuje zwrot za zakupione bilety. Informacja o kategorii wiekowej zamieszczana jest w dziale „Repertuar”, przy danym wydarzeniu.
- Opera Krakowska, na podstawie odrębnej decyzji Dyrekcji Opery, może przyznać osobom lub grupom osób uprawnienie do zakupu biletów w specjalnej cenie, która nie jest określona w Załączniku nr 1 niniejszego Regulaminu.
- Osoba/osoby, które zostały zwycięzcami organizowanych przez Operę Krakowską konkursów, mogą zobaczyć spektakl/koncert w formie nagrody, przyznanej przez Operę. Informacja o organizowanych przez Operę konkursach, zamieszczana jest na Facebooku (fanpage Opery Krakowskiej) i/lub na stronie internetowej.
- Osoby przebywające na terenie Opery zobowiązane są do przestrzegania przepisów p.poż. i przepisów porządkowych, oraz stosowania się do wydawanych w tym zakresie poleceń personelu obsługi widowni Opery.
- Opera zastrzega sobie prawo odmówienia wstępu do Opery lub wyproszenia Widza w trakcie trwania wydarzenia w przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa. Dotyczy to również sytuacji gdy Widz zachowuje się agresywnie lub w sposób zakłócający przebieg Wydarzenia lub odbiór spektaklu przez innych Widzów, a także w razie podejrzenia, że znajduje się on pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających, gdy istnieje podejrzenie, że może być w posiadaniu broni lub innych przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla pozostałych widzów. W takich przypadkach nie przysługuje zwrot należności za zakupiony bilet ani jego wymiana.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 13, i odmowy ze strony Widza naruszającego przepisy opuszczenia gmachu Opery, obsługa widowni Opery uprawniona jest do powiadomienia właściwych organów w celu podjęcia interwencji.
- W przypadku przerwania Wydarzenia z winy Widza niestosującego się do regulaminu lub powstania w związku z tym innych strat po stronie Opery lub innych uczestników Wydarzenia, koszty z tym związane ponosi Widz.
- Podczas spektakli i innych wydarzeń Opery zalecany jest strój wizytowy.
DOSTĘPNOŚĆ
§14
- Budynek Opery nie posiada barier architektonicznych i jest przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami.
- Widownia Dużej Sceny Opery Krakowskiej posiada dwa miejsca przeznaczone dla osób poruszających się na wózkach, natomiast widownia Sali Kameralnej/Opery Studio nie posiada takich miejsc.
- Dla kierowców samochodów przewożących osoby z niepełnosprawnościami, istnieje możliwość podjechania i zatrzymania się na placu przed budynkiem Opery Krakowskiej (po stronie budynku administracyjnego), na czas opuszczenia pojazdu przez osoby z niepełnosprawnościami. Potrzebę skorzystania z tej możliwości należy zgłosić pracownikowi Biura Organizacji Widowni podczas dokonywania rezerwacji biletów lub przy zakupie biletów w Kasie Opery Krakowskiej.
- Opera Krakowska nie posiada miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami. Najbliższe wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (tzw. koperty) zlokalizowane są na ul. Topolowej oraz na ul. Iwony Borowickiej w strefie płatnego parkowania (zgodnie z uchwałą LXXXIX/2177/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2017r. (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2017r. poz. 8013), karta parkingowa osoby z niepełnosprawnością uprawnia do bezpłatnego postoju na specjalnie wydzielonych i przeznaczonych dla tych osób miejscach).
- Opera Krakowska może zapewnić asystenta, który w dniu wydarzenia odbierze osobę z niepełnosprawnością z przystanku autobusowego lub tramwajowego znajdującego się przy teatrze. Taką potrzebę należy zgłosić pracownikowi Biura Organizacji Widowni podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej/osobistej lub przy zakupie biletów w Kasie Opery Krakowskiej, nie później niż 3 dni robocze przed danym wydarzeniem.
- Osoba z niepełnosprawnością wzroku może wejść na widownię Opery z psem przewodnikiem/psem asystentem, po uprzednim uzgodnieniu z Biurem Organizacji Widowni.
UCZESTNICTWO W WYDARZENIU
§15
- Podczas przebywania w miejscu wydarzenia oraz przemieszczania się na terenie obiektu Widzowie powinni zastosować się do obowiązujących przepisów, szczególnie poruszać się w sposób zapewniający zachowanie dystansu społecznego i pozostawać w bezpiecznej od siebie odległości, zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego oraz przepisami prawa. Nakaz zachowania dystansu społecznego nie dotyczy osób wspólnie zamieszkujących/gospodarujących oraz opiekunów osób z niepełnosprawnościami.
- Zakazany jest wstęp na wydarzenie osób przebywających na kwarantannie, pod nadzorem epidemiologicznym lub wykazujących cechy infekcji (gorączka, kaszel, duszności).
- Każdy z Widzów jest zobowiązany do: zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą ochronną, zdezynfekowania rąk w momencie wejścia do Teatru lub w miejscu odbywania się wydarzenia. Środki do dezynfekcji rąk zapewnia Organizator.
- Obowiązku zakrywania ust i nosa nie stosuje się w przypadkach wynikających z obowiązujących przepisów prawa. W tej sytuacji Widz zobowiązany jest do zajęcia innego niż wskazanego na bilecie miejsca, wyznaczonego przez Obsługę Widza. W przypadku odmowy Teatr ma prawo nie wpuścić Widza na spektakl. W tej sytuacji Widzowi nie przysługuje zwrot należności za bilet.
- Dzieci do ukończenia 13. roku życia mają wstęp do Teatru wyłącznie pod opieką osoby sprawującej władzę rodzicielską, opiekuna prawnego albo innej osoby dorosłej.
- Należy unikać gromadzenia się przy przechodzeniu przez drzwi, przejścia oraz korytarze.
- Zakrywanie nosa i ust jest obowiązkowe i warunkuje uczestnictwo w wydarzeniu. Widz zobowiązany jest do zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą ochronną przez cały okres przebywania na terenie Teatru lub odbywania się wydarzenia (od chwili wejścia do gmachu, w trakcie wydarzenia i do momentu opuszczenia budynku).
- Odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby.
- Podczas kaszlu lub kichania zaleca się zakrycie ust i nosa zgiętym łokciem lub chusteczką, którą należy natychmiast wyrzucić do pojemnika z odpadami i dokładnie umyć ręce lub zdezynfekować je płynem odkażającym na bazie alkoholu.
- Widownia na wydarzenia odbywające się w Teatrze przy ul. Lubicz 48 udostępniana jest Widzom, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Sprzedawane bilety są przydzielane z zachowaniem dystansu określonego w obowiązujących wytycznych. W przypadku spektakli odbywających się w plenerze Widzowie zobowiązani są do zajmowania miejsc na widowni z zachowaniem dystansu społecznego tj. co najmniej 1,5 m odstępu od innych osób, w miejscach wyznaczonych na bilecie lub zgodnie ze wskazaniami pracowników Obsługi Widza.
- Po zakończeniu wydarzenia odbywającego się w budynku Opery przy ul. Lubicz 48, mogą zostać udostępnione dla Widzów 2 oddzielne wyjścia (od strony ul. Lubicz 48). Wejścia i wyjścia odbywać się będą wyznaczonymi trasami, a ruchem będą kierować pracownicy Obsługi Widza.
- Z windy korzystać mogą wyłącznie osoby o szczególnych potrzebach, osoby starsze, kobiety w ciąży i rodzice z dziećmi. Korzystając z wind należy stosować się do komunikatów zamieszczonych na drzwiach dotyczących ilości osób mogących jednorazowo w nich przebywać.
- Widz, który bierze udział w wydarzeniu oświadcza, że według jego najlepszej wiedzy w okresie ostatnich 14 dni, poprzedzających wydarzenie:
a) nie stwierdzono u niego zarażenia/zakażenia wirusem SARS–CoV–2;
b) nie został poddany kwarantannie ani nadzorowi epidemiologicznemu związanych z podejrzeniem zarażenia/zakażenia wirusem SARS–CoV–2;
c) nie przebywał w bezpośrednim kontakcie z osobami, wobec których wystąpiły okoliczności wskazane w punktach a) lub b) powyżej;
d) nie wystąpiły u niego następujące objawy chorobowe, takie jak: gorączka, kaszel, duszności, bóle mięśniowe, brak powonienia i smaku. - Uczestnicy wydarzenia zobowiązani są do złożenia oświadczenia o stanie swojego zdrowia w dniu udziału w tym wydarzeniu, i przekazania go Obsłudze Widza przy wejściu do Teatru. Oświadczenie można samodzielnie wydrukować i podpisać (oświadczenie znajdziesz tu: https://www.opera.krakow.pl/pl/bilety/rezerwacja-i-sprzedaz), lub odebrać i podpisać przy wejściu do Teatru.
- Wejście do Teatru oraz uczestnictwo w wydarzeniu możliwe jest wyłącznie:
a) za przekazaniem Obsłudze Widza podpisanego oświadczenia o stanie zdrowia;
b) za okazaniem ważnego biletu na dane wydarzenie;
c) w maseczce lub przyłbicy zakrywającej usta i nos. - W przypadku nie spełnienia powyższych wymagań, Obsługa Widza ma prawo odmówić wstępu na wydarzenie. W tej sytuacji Widzowi nie przysługuje zwrot należności za bilet.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§16
- Administratorem danych osobowych uzyskanych od Kupujących w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów jest Opera Krakowska w Krakowie, 31-512 Kraków, ul. Lubicz 48.
- Dane kupującego będą przetwarzane w celu rezerwacji, sprzedaży biletów oraz niezbędnego kontaktu z Kupującym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (zgody kupującego) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 2016, nr 119, s. 1), a ich przestrzeganie będzie nadzorowała specjalnie wyznaczona do tego celu osoba ODO, z którą można kontaktować się pod adresem odo@opera.krakow.pl lub przesyłając korespondencje na adres Opery Krakowskiej.
- Dane osobowe kupującego podane w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów będą przechowywane i przetwarzane przez Operę przez okres realizacji zamówienia, nie dłużej jednak niż przez 1 rok.
- Odbiorcami danych Kupującego mogą być poza pracownikami Opery Krakowskiej dostawcy usług IT, a także uprawnione instytucje i urzędy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane Kupującego nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Kupującemu przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Kupujący wyraża zgodę na wykonywanie przez Operę Krakowską na danych osobowych wszelkich możliwych i dozwolonych prawem operacji w takim zakresie, w jakim jest to konieczne dla realizacji wskazanych w Regulaminie celów przetwarzania danych osobowych. W szczególności Opera Krakowska jest upoważniona do utrwalania, przechowywania i usuwania danych osobowych Kupujących.
- Kupujący ma prawo swobodnego i bezpłatnego dostępu do swoich danych osobowych w każdym czasie, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich przetwarzania i ich usunięcia, przeniesienia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Na podstawie danych Kupującego nie nastąpi zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej Opery Krakowskiej: https://opera.krakow.pl/polityka-prywatnosci.
- Podanie przez Kupującego/Widza danych osobowych w procesie sprzedaży biletów oraz w wyniku składania oświadczenia, o którym mowa w §15 ust. 13 i 14. Regulaminu jest dobrowolne i oznacza m.in. przechowywanie i przetwarzanie przez Teatr danych osobowych wskazanych przez Kupującego/Widza w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Kupującym/Widzem, w celu sprzedaży biletów, a także w celu przekazania na żądanie właściwych służb sanitarnych w zakresie niezbędnym do dochodzenia epidemiologicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zapobiegania, przeciwdziałania, zwalczania SARS–CoV–2.
- Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim, jeżeli będzie to wynikało z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz na żądanie służb sanitarnych, w szczególności Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu, w zakresie niezbędnym do dochodzenia epidemiologicznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania SARS–CoV–2.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§17
- W szczególnych sytuacjach, w których interes Opery Krakowskiej wymaga zapewnienia prezentacji jej dorobku konkretnym osobom lub instytucjom, a także w zakresie wynikającym z podpisanych przez Operę na dany sezon umów sponsorskich, umów patronackich i o współpracy oraz umów abonamentowych, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo ograniczenia w niezbędnym zakresie sprzedaży biletów na oznaczony spektakl.
- Opera Krakowska zastrzega sobie także prawo wprowadzenia limitu w sprzedaży i rezerwacji biletów na rzecz osób prywatnych i/lub jednostek organizacyjnych. Informacja o limicie będzie każdorazowo ogłaszana na stronie internetowej www.opera.krakow.pl, w dziale „Repertuar”, przy danym tytule spektaklu.
- W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość przeniesienia lub odwołania spektakli plenerowych. Komunikaty dotyczące wyżej wymienionych zmian będą każdorazowo zamieszczane na stronie internetowej Opery Krakowskiej www.opera.krakow.pl odpowiednio w dniach prezentacji danego wydarzenia. W przypadku przeniesienia spektaklu, Widz, który zakupi bilet w sektorach gwarantujących przeniesienie, zapewnia sobie możliwość obejrzenia danego przedstawienia, bez względu na jego miejsce prezentacji.
- Widz, który bierze udział w wydarzeniu, wyraża zgodę na nieodpłatne utrwalanie jego wizerunku (zdjęcia, filmowanie) podczas jego pobytu w Teatrze (zgoda obejmuje wykorzystanie wizerunku w materiałach marketingowych Teatru).
- Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie ogłaszane są na stronie internetowej Opery Krakowskiej na bieżąco.
ZAŁĄCZNIK 1
KATEGORIE CENOWE BILETÓW ORAZ CENNIK – SEZON 2020/2021
KATEGORIE CENOWE BILETÓW ORAZ CENNIK – SEZON 2020/2021
KATEGORIA A: „Baron cygański”, „Carmen”, „Carmina Burana”, „Cyganeria”, „Cyrulik sewilski”,
„Don Pasquale”, „Dziadek do orzechów”, „Hrabina Marica”, „Kandyd”, „Madama Butterfly”,
„Miłość do trzech pomarańczy”, „Sen nocy letniej”, „Straszny dwór”, „Tosca”, „Traviata”, „Turek
we Włoszech”, „Wesele Figara”, „Zemsta nietoperza”;
KATEGORIA B: „Ariadna na Naxos”, „Emocje”, „Joanna d’Arc na stosie”, „Kopciuszek”, „Norma”,
„Opowieści Hoffmanna”, „Orfeusz i Eurydyka”, „Gianni Schicchi”/„Pajace”, „Requiem”,
„Tannhäuser”;
KATEGORIA C: spektakle przedpołudniowe;
KATEGORIA D: spektakle dla dzieci i wydarzenia edukacyjne: „Muzyka i magia”**, „Ongaku trzy
kamienie”***, „Opera B/O”, „Pan Tralaliński”, Pokaz Studia Baletowego;
KATEGORIA E: „Teresica – una pasión”*;
KATEGORIA S: wydarzenia specjalne, spektakle premierowe itd.
* Scena Kameralna/Opera Studio
** na spektakl „Muzyka i magia” miejsca dostępne wyłącznie w Amfiteatrze
*** Antresola
DUŻA SCENA | KATEGORIA A | KATEGORIA B | KATEGORIA C | KATEGORIA D | KATEGORIA S |
Loża Marszałkowska | 120,00 | 100,00 | 40,00 | 25,00 | 140,00 |
Amfiteatr (rz. IV-IX) | 85,00 | 65,00 | 30,00 | 25,00 | 110,00 |
Amfiteatr (rz. I-III i X-XII) | 65,00 | 50,00 | 25,00 | 25,00 | 80,00 |
Amfiteatr (miejsca boczne i rz. XIII-XIV) Loże boczne P i L; II Balkon (rz. I-II) | 40,00 | 35,00 | 20,00 | 25,00 | 55,00 |
II Balkon (rz. III-IV) | 30,00 | 25,00 | 15,00 | 25,00 | 45,00 |
SCENA KAMERALNA/OPERA STUDIO/ANTRESOLA | KATEGORIA D | KATEGORIA E |
Miejsca nienumerowane | 25,00 | 35,00 |
Opera zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowych cen na wydarzenia, które nie są wyszczególnione w Cenniku, o czym mowa w §2, ust. 1
REGULAMIN INTERNETOWEJ SPRZEDAŻY BILETÓW
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży biletów on-line na spektakle w Operze Krakowskiej, realizowanej za pośrednictwem strony internetowej www.opera.krakow.pl, przez zakładkę „Repertuar” i ikonę „Kup bilet”.
- Kupujący dokonując zakupu biletów on-line akceptuje warunki określone w niniejszym regulaminie.
- Sprzedaż biletów on-line rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie Opery Krakowskiej, zgodnie z „Regulaminem sprzedaży i rezerwacji biletów na spektakle w Operze Krakowskiej przy ul. Lubicz 48, a kończy się na 1 dzień przed terminem danego wydarzenia z zastrzeżeniem pkt. VIII. 6 niniejszego Regulaminu.
- Ikona „Kup bilet” wyświetla się przy danym spektaklu / koncercie tylko w przypadku prowadzonej sprzedaży biletów on-line na to wydarzenie i dostępności biletów.
- Sprzedażą internetową nie są objęte spektakle przedpołudniowe (dla dzieci i młodzieży) odbywające się w dni robocze w Operze Krakowskiej. W szczególnych sytuacjach, w których interes Opery Krakowskiej wymaga zapewnienia prezentacji jej dorobku konkretnym osobom lub instytucjom, a także w zakresie wynikającym z podpisanych przez Operę na dany sezon umów sponsorskich, umów patronackich i o współpracy oraz umów abonamentowych, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do ograniczenia w niezbędnym zakresie sprzedaży biletów na dany spektakl / koncert.
- W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość przeniesienia lub odwołania spektakli plenerowych. Komunikaty dotyczące wyżej wymienionych zmian będą każdorazowo zamieszczane na stronie internetowej Opery Krakowskiej odpowiednio w dniach prezentacji danego wydarzenia.
II. ZAMÓWIENIE I ZAKUP
- Kupujący dokonuje wyboru spektaklu na określony dzień i godzinę oraz postępuje zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się Kupującemu po kliknięciu w ikonę „Kup bilet”.
- Ikona „Kup bilet” służy tylko i wyłącznie do zakupu biletów, nie do rezerwacji. Przelewy, które zostaną wykonane na konto Opery bez użycia panelu do zakupu biletów on-line, będę zwracane na konto Kupującego.
- Jednorazowo można zakupić maksymalnie do 10 biletów na dane wydarzenie.
- Od momentu zaznaczenia miejsc na widowni i wybraniu opcji „Do koszyka” / „Kup teraz”, Kupujący ma 10 minut na złożenie zamówienia, po upływie tego czasu należy ponownie rozpocząć procedurę zakupu.
- Po wypełnieniu formularza zamówienia, Kupujący zostaje przekierowany na stronę serwisu Dotpay za pośrednictwem którego dokonuje zapłaty za bilety.
- Podana cena jest ceną brutto, zawiera należy podatek VAT.
- Zamówienie nieopłacone w czasie podanym na etapie przyjmowania zlecenia, o którym mowa w ust. 4, zostaje automatycznie anulowane.
- Kupujący zostanie poinformowany wiadomością e-mail wysłaną na adres wskazany w zamówieniu o pomyślnym zrealizowaniu transakcji i dokonaniu zakupu biletów, a w przypadku braku płatności w wyznaczonym czasie, o anulowaniu zamówienia.
- Momentem decydującym o wykonaniu płatności jest data otrzymania przez Operę Krakowską informacji o dokonaniu płatności.
- Faktura może być wystawiona wyłącznie na osobę lub firmę, która zakupiła bilety on-line, po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego z opcją wystawienia faktury VAT i po podaniu danych do faktury.
III. DOSTAWA, ODBIÓR I REALIZACJA BILETÓW ZAKUPIONYCH ON-LINE
- Zakupiony bilet on-line dostarczany jest w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail Kupującego, w postaci załącznika PDF.
- Kupujący zobowiązany jest do wydrukowania otrzymanego biletu we własnym zakresie i okazania go przy wejściu na wydarzenie. Do wydrukowania biletu w formacie PDF niezbędna jest instalacja darmowego oprogramowania Adobe Acrobat Reader. Do wydruku należy używać białego papieru w formacie A4 tak, aby wydrukowany kod był dobrze widoczny.
- Kupujący może również okazać bilet (przy wejściu na wydarzenie) na ekranie urządzenia mobilnego (tablet, tel. komórkowy).
- W przypadku gdy Kupujący nie ma możliwości samodzielnego wydrukowania elektronicznego biletu lub jego okazania na urządzeniu mobilnym, Kasa Opery wydrukuje zakupiony bilet z kodem, z następującymi zastrzeżeniami:
- otrzymany elektroniczny bilet należy przesłać na adres e-mail: kasa@opera.krakow.pl, a przy jego odbiorze podać numer transakcji;
- w przypadku wydarzeń odbywających się w gmachu Opery - pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej 45 minut przed spektaklem;
- w przypadku wydarzeń odbywających się poza gmachem Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej dzień przed terminem wydarzenia. - Kod zamieszczony na elektronicznym bilecie zakupionym on-line podlega jednorazowej weryfikacji przy wejściu na wydarzenie. Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na wydarzenie w przypadku, gdy kod został już użyty.
- Spektakle rozpoczynają się punktualnie. Widzowie spóźnieni, nie będą wpuszczani na widownię aż do przerwy (jeśli spektakl nie ma przerwy, bilet traci ważność).
- W przypadku, o którym mowa w ust. 6, Kupujący nie ma prawa domagania się od Opery Krakowskiej udziału w spektaklu, zamiany biletu na inny lub jego zwrotu.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Kupującego danych uprawniających do odbioru biletu osobom trzecim.
- Istnieje możliwość wymiany zakupionego biletu na zaproszenie. Koszt jednego zaproszenia wynosi 5 zł.
IV. ZWROT BILETU
- Kupujący ma prawo do zwrotu lub zamiany biletu zakupionego on-line jedynie w przypadku odwołania wydarzenia bądź zmiany repertuaru.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, Opera Krakowska bezzwłocznie poinformuje Kupującego telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres wskazany w zamówieniu.
- Opera Krakowska w terminie do 14 dni, licząc od dnia ogłoszenia okoliczności o których mowa w ust. 1, dokona zwrotu płatności przelewem bankowym na rachunek Kupującego wskazany w zamówieniu, albo poinformuje Kupującego o odmowie zwrotu płatności i jej przyczynach, poprzez wiadomość e-mail, wysłanej na adres Kupującego.
V. UCZESTNICTWO W WYDARZENIU
- Podczas przebywania w miejscu wydarzenia oraz przemieszczania się na terenie obiektu Widzowie powinni zastosować się do obowiązujących przepisów, szczególnie poruszać się w sposób zapewniający zachowanie dystansu społecznego i pozostawać w bezpiecznej od siebie odległości, zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego oraz przepisami prawa. Nakaz zachowania dystansu społecznego nie dotyczy osób wspólnie zamieszkujących/gospodarujących oraz opiekunów osób z niepełnosprawnościami.
- Zakazany jest wstęp na wydarzenie osób przebywających na kwarantannie, pod nadzorem epidemiologicznym lub wykazujących cechy infekcji (gorączka, kaszel, duszności).
- Każdy z Widzów jest zobowiązany do: zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą ochronną, zdezynfekowania rąk w momencie wejścia do Teatru lub w miejscu odbywania się wydarzenia. Środki do dezynfekcji rąk zapewnia Organizator.
- Obowiązku zakrywania ust i nosa nie stosuje się w przypadkach wynikających z obowiązujących przepisów prawa. W tej sytuacji Widz zobowiązany jest do zajęcia innego niż wskazanego na bilecie miejsca, wyznaczonego przez Obsługę Widza. W przypadku odmowy Teatr ma prawo nie wpuścić Widza na spektakl. W tej sytuacji Widzowi nie przysługuje zwrot należności za bilet.
- Dzieci do ukończenia 13. roku życia mają wstęp do Teatru wyłącznie pod opieką osoby sprawującej władzę rodzicielską, opiekuna prawnego albo innej osoby dorosłej.
- Należy unikać gromadzenia się przy przechodzeniu przez drzwi, przejścia oraz korytarze.
- Zakrywanie nosa i ust jest obowiązkowe i warunkuje uczestnictwo w wydarzeniu. Widz zobowiązany jest do zakrywania ust i nosa maseczką lub przyłbicą ochronną przez cały okres przebywania na terenie Teatru lub odbywania się wydarzenia (od chwili wejścia do gmachu, w trakcie wydarzenia i do momentu opuszczenia budynku.
- Widownia na wydarzenia odbywające się w Teatrze przy ul. Lubicz 48 udostępniana jest Widzom, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Sprzedawane bilety są przydzielane z zachowaniem wolnego miejsca pomiędzy widzami. W przypadku spektakli odbywających się w plenerze Widzowie zobowiązani są do zajmowania miejsc na widowni z zachowaniem dystansu społecznego tj. co najmniej 1,5 m odstępu od innych osób, w miejscach wyznaczonych na bilecie lub zgodnie ze wskazaniami pracowników Obsługi Widza.
- Widz, który bierze udział w wydarzeniu oświadcza, że według jego najlepszej wiedzy w okresie ostatnich 14 dni, poprzedzających wydarzenie:
a) nie stwierdzono u niego zarażenia/zakażenia wirusem SARS–CoV–2;
b) nie został poddany kwarantannie ani nadzorowi epidemiologicznemu związanych z podejrzeniem zarażenia/zakażenia wirusem SARS–CoV–2;
c) nie przebywał w bezpośrednim kontakcie z osobami, wobec których wystąpiły okoliczności wskazane w punktach a) lub b) powyżej;
d) nie wystąpiły u niego następujące objawy chorobowe, takie jak: gorączka, kaszel, duszności, bóle mięśniowe, brak powonienia i smaku. - Uczestnicy wydarzenia zobowiązani są do złożenia pisemnego oświadczenia o stanie swojego zdrowia w dniu udziału w tym wydarzeniu, i przekazania go Obsłudze Widza przy wejściu do Teatru. Oświadczenie należy samodzielnie wydrukować i podpisać (oświadczenie znajdziesz tutaj: https://www.opera.krakow.pl/pl/bilety/rezerwacja-i-sprzedaz), lub odebrać i podpisać przy wejściu do Teatru.
- Wejście do Teatru oraz uczestnictwo w wydarzeniu możliwe jest wyłącznie:
a) za przekazaniem Obsłudze Widza podpisanego oświadczenia o stanie zdrowia;
b) za okazaniem ważnego biletu na dane wydarzenie;
c) w maseczce lub przyłbicy zakrywającej usta i nos. - W przypadku nie spełnienia powyższych wymagań, Obsługa Widza ma prawo odmówić wstępu na wydarzenie. Osoby, których stan ogólny wskazywałby na infekcje (katar, kaszel, trudności w oddychaniu, wysoka temperatura ciała) nie będą wpuszczane na wydarzenie. Teatr zastrzega sobie prawo zobowiązania takiej osoby do niezwłocznego opuszczenia obiektu Teatru. W wyżej opisanych sytuacjach Widzowi nie przysługuje zwrot należności za bilet.
VI. PROCEDURA REKLAMACJI
- Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania systemu internetowej sprzedaży biletów na spektakle Opery Krakowskiej, należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: bilety@opera.krakow.pl.
- Reklamacje mogą być przesyłane nie później niż w terminie 7 dni od daty powzięcia przez Kupującego informacji o sytuacji lub zdarzeniu, które było przyczyną reklamacji.
- Reklamacja wysłana po upływie powyższego terminu nie będzie uwzględniana i nie wywoła skutków prawnych.
- Reklamacja powinna zawierać numer, kwotę i datę transakcji, a także dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Decyzja Opery Krakowskiej w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca. Kupujący o decyzji Opery zostanie powiadomiony wiadomością wysłaną na adres e-mail Kupującego.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego Dotpay.
VII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych uzyskanych od Kupujących w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów jest Opera Krakowska w Krakowie, 31-512 Kraków, ul. Lubicz 48.
- Dane Kupującego będą przetwarzane w celu rezerwacji, sprzedaży biletów oraz niezbędnego kontaktu z Kupującym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (zgody kupującego) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 2016, nr 119, s. 1), a ich przestrzeganie będzie nadzorowała specjalnie wyznaczona do tego celu osoba ODO, z którą można kontaktować się pod adresem odo@opera.krakow.pl lub przesyłając korespondencję na adres Opery Krakowskiej.
- Dane osobowe kupującego podane w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów będą przechowywane i przetwarzane przez Operę przez okres realizacji zamówienia, nie dłużej jednak niż przez 1 rok.
- Odbiorcami danych Kupującego mogą być poza pracownikami Opery Krakowskiej dostawcy usług IT, a także uprawnione instytucje i urzędy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane Kupującego nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Kupującemu przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Kupujący wyraża zgodę na wykonywanie przez Operę Krakowską na danych osobowych wszelkich możliwych i dozwolonych prawem operacji w takim zakresie, w jakim jest to konieczne dla realizacji wskazanych w Regulaminie celów przetwarzania danych osobowych. W szczególności Opera Krakowska jest upoważniona do utrwalania, przechowywania i usuwania danych osobowych Kupujących.
- Kupujący ma prawo swobodnego i bezpłatnego dostępu do swoich danych osobowych w każdym czasie, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich przetwarzania i ich usunięcia, przeniesienia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Podanie przez kupującego danych nie jest obowiązkowe, ale jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rezerwacji i sprzedaży biletów.
- Na podstawie danych Kupującego nie nastąpi zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej Opery Krakowskiej: https://www.opera.krakow.pl/pl/polityka-prywatnosci.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, na potrzeby obsługi procesu internetowej sprzedaży biletów na spektakle Opery Krakowskiej. Opera nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości, potwierdzenia i inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest dla Kupujących w siedzibie Opery Krakowskiej, w Kasie Opery oraz na stronie www.opera.krakow.pl.
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie. Za termin wniesienia tych zmian należy przyjąć datę opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Opery Krakowskiej. Opera zobowiązuje się do poinformowania o tym fakcie na stronie internetowej, w dziale aktualności, z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Kupujący akceptuje taką formę powiadomienia o zmianach w Regulaminie.
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do decydowania o zawartości strony internetowej, dokonywania w niej zmian i modyfikacji, a także do czasowego zawieszenia możliwości zakupu biletów on-line.
- Opera Krakowska zastrzega, że korzystanie ze strony internetowej odbywa się wyłącznie na koszt i ryzyko Kupującego. Opera nie udziela żadnej gwarancji, że korzystanie ze strony internetowej będzie przebiegać bez błędów, wad, czy przerw. Opera nie odpowiada za:
a) jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby wynikać z nieprawidłowego funkcjonowania strony internetowej bądź też jej czasowej niedostępności;
b) jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby nastąpić wskutek wejścia w posiadanie przez osoby trzecie danych Kupującego;
c) jakiekolwiek dalsze skutki pobrania informacji ze strony internetowej. - Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży biletów on-line w dowolnym momencie bez podania przyczyny.
- Postanowień niniejszego Regulaminu nie stosuje się, jeżeli bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa odmiennie kształtują prawa i obowiązki Kupującego i Opery Krakowskiej.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W WARSZTATACH EDUKACYJNYCH „PORANKI”
W trosce o komfort i bezpieczeństwo Państwa oraz dzieci, prosimy o zapoznanie się
z poniższymi zasadami organizacji uczestnictwa w wydarzeniu:
- W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie osoby zdrowe. Rodzic uczestnika oświadcza, iż w dniu wydarzenia, według swojej najlepszej wiedzy, podopieczny ani żaden z domowników nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Ponadto każdorazowo przy wejściu będzie mierzona temperatura, osoby z podwyższoną temperaturą nie będą mogły wziąć udziału w warsztatach.
- Rodzice każdego uczestnika zobowiązani są do złożenia w dniu wydarzenia kwestionariusza o stanie zdrowia dziecka. Oświadczenie znajduje się na stronie internetowej Opery Krakowskiej (oświadczenie znajdziesz tu: https://www.opera.krakow.pl/pl/bilety/rezerwacja-i-sprzedaz), można je samodzielnie wydrukować i podpisać, lub odebrać i podpisać przy wejściu do Teatru.
- Należy unikać gromadzenia się, szczególne w strefach wejścia i wyjścia.
- Dotychczasowa formuła zajęć uległa zmianom i została dostosowana do aktualnych wymogów sanitarnych. Wszelkie dodatkowe informacje, aktualizacje i zmiany będą zamieszczane na stronie internetowej https://www.opera.krakow.pl/ w zakładce „Poranki”.
- Uczestnicy wydarzenia są zobowiązani do stosowania się do wytycznych osoby prowadzącej warsztaty oraz pracowników Obsługi Widza, oraz nie wnoszenia na teren obiektu żadnych zabawek ani innych przedmiotów z zewnątrz.
- Rodzice/Opiekunowie przyprowadzający dzieci na wydarzenie zobowiązani są do zakrywania ust i nosa, a przebywający w części kawiarnianej lub w wyznaczonej części Antresoli do stosowania się do ogólnych zasad sanitarno-epidemiologicznych.
- Każde spotkanie trwa około 1,5 godziny, a udział w nim biorą wyłącznie dzieci. Rodzice/Opiekunowie mogą ten czas spędzić w części kawiarnianej bądź w wyznaczonej części Antresoli.
REGULAMIN SPRZEDAŻY I REALIZACJI VOUCHERÓW
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Użyte w niniejszym Regulaminie terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
a) Wydawca – Opera Krakowska z siedzibą ul. Lubicz 48, 31-512 Kraków, działająca na podstawie wpisu do księgi rejestrowej instytucji kultury prowadzonej przez Samorząd Województwa Małopolskiego, nr RIK 2/99, NIP: 675-000-61-74, REGON: 000278801 b) Nabywca – osoba, która w Kasie Opery Krakowskiej dokonuje przekazania środków pieniężnych na rzecz Wydawcy w wysokości równej wartości Vouchera, w zamian za co otrzymuje od Wydawcy Voucher Opery Krakowskiej.
c) Voucher – to dokument wydany przez Operę Krakowską na okaziciela, o wartości równej 85,00 zł lub 170,00 zł wyrażonej na Voucherze, uprawniający Nabywcę do dokonania jednorazowej jego wymiany na bilety.
d) Bilety – bilety/dokumenty potwierdzające uprawnienie do uczestnictwa we wszystkich przedstawieniach repertuarowych z wyjątkiem wydarzeń specjalnych, koncertów i premier oraz spektakli gościnnych odbywających się na wszystkich scenach teatru.
e) Sezon Artystyczny – okres od 1 września trwający do 31 sierpnia następnego roku, na który ustalane są plany repertuarowe.
f) Użytkownik – osoba, która dokonuje realizacji Vouchera poprzez jego wymianę na bilety.
§ 2
SPRZEDAŻ VOUCHERÓW
- Vouchery sprzedawane są w cenach: 85 zł lub 170 zł, wyłącznie w Kasie Opery Krakowskiej, w godzinach jej pracy. Kwota Voucherów jest kwotą brutto.
- Płatność za Vouchery możliwa jest wyłącznie kartą płatniczą lub gotówką.
- Okres ważności zakupionego Vouchera określa Sezon Artystyczny, który jest wskazany na druku.
- Voucher może być wykorzystany jednorazowo.
§ 3
ZASADY WYKORZYSTANIA VOUCHERÓW
- Realizacja Voucherów dokonywana jest wyłącznie w Kasie Opery Krakowskiej i polega na jednorazowej wymianie Vouchera na Bilety na jedno wybrane wydarzenie.
- Voucher po wykorzystaniu należy przekazać pracownikom Kasy przy realizacji zakupu przed zakończeniem transakcji.
- Voucher może być wykorzystany jedynie w całości. Jeżeli łączna wartość biletów nabywanych przez Użytkownika na dane wydarzenie jest niższa niż wartość Vouchera, to cała wartość Vouchera zostaje uznana za wykorzystaną. Nie ma możliwości dopłaty różnicy w przypadku, gdy wartość biletów jest wyższa niż wartość Vouchera.
- Spektakl, miejsca i dogodną dla siebie datę Użytkownik wybiera w miarę dostępności miejsc na widowni. Opera nie zapewnia posiadaczom Voucherów żadnych preferencji w zakresie dostępności miejsc.
- Opera Krakowska może odmówić realizacji Vouchera w przypadku, gdy zachodzą wątpliwości odnośnie jego autentyczności, gdy jest on zniszczony w stopniu uniemożliwiającym jego odczytanie lub/i w przypadku upływu terminu ważności Vouchera.
- Voucher nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, nie jest instrumentem pieniądza elektronicznego oraz nie jest kartą płatniczą. Vouchera nie można wymieniać na środki pieniężne.
§ 4
ZWROTY I REKLAMACJE
- 1Vouchery nie podlegają zwrotowi, ani wymianie na gotówkę.
- W przypadku odwołania spektaklu, na który Użytkownik nabył bilety, Wydawca zobowiązuje się do wydania nowego Vouchera o tej samej wartości co poprzedni.
- W przypadku gdy spektakl zostanie odwołany i termin wykorzystania Vouchera jest krótszy niż 3 miesiące do zakończenia Sezonu, Wydawca zobowiązuje się do przedłużenia ważności Vouchera na kolejny Sezon Artystyczny.
- Za niewykorzystanie Vouchery nie przysługuje zwrot pieniędzy.
- Wszelkie reklamacje związane z Voucherami będą rozpatrywane przez Wydawcę w terminie 30 dni od dnia złożenia pisemnej reklamacji do sekretariatu Wydawcy przez Użytkownika lub Nabywcę.
§ 5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nie objętych wprost niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio Regulamin sprzedaży i rezerwacji biletów obowiązujący w Operze Krakowskiej oraz obowiązujące przepisy prawne.
- Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie ogłaszane są na stronie internetowej Opery Krakowskiej na bieżąco.
- Wykorzystując Voucher w procesie jego realizacji Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz zaakceptował jego postanowienia.