Bilety
Opera Krakowska może dla danego wydarzenia wyznaczyć inny termin rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów. Informacja taka zamieszczana jest każdorazowo na stronie internetowej Opery Krakowskiej, przy danym wydarzeniu.
- od poniedziałku do piątku: w godz. 11.00-18.00; w dni wieczornych spektakli do końca pierwszej przerwy
- w soboty, niedziele i święta (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej): na dwie godziny przed wieczornym spektaklem do końca pierwszej przerwy
Kasa Opery Krakowskiej: Katarzyna Bajer, Martyna Mystkowska, Agnieszka Grudzień
- w Biurze Organizacji Widowni przy ul. Lubicz 48 - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00
- w Kasie Biletowej Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48
- od poniedziałku do piątku: w godz. 11.00-18.00; w dni wieczornych spektakli do końca pierwszej przerwy
- w soboty, niedziele i święta (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej): na dwie godziny przed wieczornym spektaklem do końca pierwszej przerwy
- +48 12 296 62 62
- +48 12 296 62 63
Kasa Biletowa Opery Krakowskiej:
- +48 12 296 62 60
- +48 12 296 62 61
Na złożone zapytania Opera udziela odpowiedzi w ciągu 3 dni roboczych
Sprzedaż dostępnych biletów odbywa się za pośrednictwem Systemu sprzedaży biletów online.
Płatność jest realizowana za pośrednictwem serwisu Dotpay
w Kasie Opery przy ul. Lubicz 48
- od poniedziałku do piątku: w godz. 11.00-18.00; w dni wieczornych spektakli do końca pierwszej przerwy
- w soboty, niedziele i święta (w dniach wystawiania spektakli Opery Krakowskiej): na dwie godziny przed wieczornym spektaklem do końca pierwszej przerwy
Płatność za zakupione bilety może być dokonywana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na konto Opery:
- 46 1020 2892 0000 5902 0564 8078
- SWIFT: BPKOPLPW
- IBAN: PL46102028920000590205648078
W tytule przelewu należy podać: nazwisko osoby na jaką jest wyznaczona rezerwacja, tytuł spektaklu, datę spektaklu. Przelew musi zostać dokonany co najmniej trzy dni robocze przed wyznaczoną datą ważności rezerwacji (decyduje data księgowania przelewu).
Uwaga! Uprzejmie prosimy o niedokonywanie wpłat na podany rachunek w przypadku nieukończenia zakupu biletów online. Wpłat na powyższy nr konta można dokonywać wyłącznie po uprzednim dokonaniu rezerwacji telefonicznej, mailowej bądź osobistej.
Voucher Prezentowy do Opery Krakowskiej

Regulaminy
- Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży biletów oraz zasady uczestnictwa Widzów w wydarzeniach Opery Krakowskiej w Krakowie.
- Sprzedaż i rezerwacja biletów na spektakle, koncerty i inne wydarzenia Opery Krakowskiej rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie internetowej Opery Krakowskiej (wyjątek stanowi rozpoczęcie danego sezonu artystycznego).
- Opera Krakowska może dla danego wydarzenia wyznaczyć inny, niż wynikający z zasady określonej w ust. 2, termin rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów. Informacja taka zamieszczana jest każdorazowo na stronie internetowej Opery Krakowskiej w dziale „Repertuar”, przy danym wydarzeniu.
- Zasady sprzedaży biletów na wydarzenia organizowane w Operze Krakowskiej przez inne podmioty (oznaczone na stronie internetowej jako „imprezy zewnętrzne”) są każdorazowo określane przez organizatora wydarzenia. W odniesieniu do imprez zewnętrznych nie mają zastosowania postanowienia niniejszego Regulaminu. Opera nie jest organizatorem „imprez zewnętrznych” i nie ponosi odpowiedzialności za ich przebieg.
- Ceny biletów na spektakle Opery Krakowskiej określa Cennik obowiązujący w danym sezonie artystycznym, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Dopuszcza się możliwość wprowadzania dodatkowych cen na wydarzenia, które nie są wyszczególnione w Cenniku. Ceny biletów obowiązujące dla danego wydarzenia zamieszczone są na stronie internetowej Opery Krakowskiej w dziale „Bilety”, w zakładce „Cennik” - https://opera.krakow.pl/cennik.
- Ceny podane są w kwocie brutto z uwzględnieniem 8% podatku VAT (spektakle, koncerty, itp.) oraz 23% VAT (spotkania, warsztaty edukacyjne, itp.).
- Zakupione bilety oraz zaproszenia podlegają weryfikacji przy wejściu na widownię, zgodnie z ilością miejsc wskazanych na bilecie/zaproszeniu.
- Weryfikacja dokonywana jest jednokrotnie, co oznacza brak możliwości ponownego użycia tego samego biletu (a w przypadku biletu on-line tego samego kodu) przez inną osobę, nawet jeśli dany bilet/zaproszenie wystawiony jest na więcej niż jedno miejsce.
- Bilety indywidualne (w ilości do 10 miejsc na dane wydarzenie) sprzedawane są na spektakle z oferty repertuarowej Opery Krakowskiej oraz na wydarzenia specjalne (premiery, spektakle gościnne wystawiane na zaproszenie Opery, wydarzenia festiwalowe itp.).
- Sprzedaż biletów indywidualnych prowadzona jest w formie:
a) sprzedaży internetowej (on-line),
b) sprzedaży bezpośredniej w Kasie Opery Krakowskiej,
c) sprzedaży na podstawie dokonanej rezerwacji. - Do zakupu biletu indywidualnego z 10% rabatem w stosunku do obowiązującego w Operze Krakowskiej cennika, uprawnione są:
a) osoby, którym takie uprawnienia nadano na podstawie zawartych przez Operę Krakowską umów, z zastrzeżeniem obowiązku dokumentowania tego uprawnienia,
b) osoby z niepełnosprawnością, za okazaniem ważnej legitymacji z orzeczoną niepełnosprawnością. - Asystentowi osoby z niepełnosprawnością, posiadającej I grupę inwalidzką, przysługuje jeden bilet w cenie 1 zł.
- Bilety grupowe sprzedawane są w ilości powyżej 10 miejsc i z 10% rabatem w stosunku do obowiązującego w Operze Krakowskiej cennika na spektakle/koncerty, których organizatorem jest Opera Krakowska (z wyjątkiem premier, wydarzeń specjalnych oraz spektakli z kategorii C i D).
- Sprzedaż biletów grupowych prowadzona jest w formie:
a) sprzedaży bezpośredniej w Kasie Opery Krakowskiej,
b) sprzedaży na podstawie dokonanej rezerwacji. - Grupom szkolnym przysługuje jeden bilet w cenie 1 zł dla opiekuna (1 opiekun na 10 osób).
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo wprowadzenia ograniczenia dopuszczalnej maksymalnej ilości kupowanych przez jedną osobę biletów grupowych dla określonych spektakli. Informacja o takim ograniczeniu zostanie umieszczona na stronie internetowej Opery Krakowskiej w zakładce „Repertuar” przy danym spektaklu.
- Sprzedaż internetowa dotyczy zakupów indywidualnych (maksymalnie do 10 biletów) i realizowana jest za pośrednictwem strony www.opera.krakow.pl, przez zakładkę „Repertuar” i ikonę „Kup bilet”. Grafika „Kup bilet” wyświetla się przy danym spektaklu/koncercie tylko w przypadku prowadzonej sprzedaży biletów on-line na to wydarzenie i dostępności biletów.
- Sprzedaż internetowa rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie Opery Krakowskiej z zastrzeżeniem zapisu o którym mowa w §1 ust. 2 i ust. 3.
- Sprzedażą internetową nie są objęte spektakle przedpołudniowe (dla dzieci i młodzieży), odbywające się w dni robocze w Operze Krakowskiej.
- Szczegółowe zasady sprzedaży internetowej określa Załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu „Zasady internetowej sprzedaży biletów na spektakle w Operze Krakowskiej”, dostępny na stronie internetowej https://opera.krakow.pl/bilety.
SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA W KASIE OPERY KRAKOWSKIEJ
- Sprzedaż bezpośrednią biletów prowadzi Kasa Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48:
a) od poniedziałku do piątku:
– w godz. 10:00-18:00,
– w dniach wystawiania spektakli wieczornych od 11:00 do końca pierwszej przerwy lub w przypadku jej braku, do 30 minut od godziny rozpoczęcia wieczornego spektaklu
b) w soboty, niedziele i święta, w dniach wystawiania wieczornych spektakli Opery Krakowskiej na dwie godziny przed spektaklem do końca pierwszej przerwy lub w przypadku jej braku, do 30 minut od godziny rozpoczęcia wieczornego spektaklu - W dniu prezentacji wieczornego spektaklu Opery Krakowskiej, Kasa Opery Krakowskiej w pierwszej kolejności obsługuje widzów biorących udział w spektaklu w tym dniu
- W przypadku zmiany godzin pracy Kasy Opery Krakowskiej, każdorazowo jest to określone komunikatem zamieszczanym na stronie internetowej Opery Krakowskiej oraz w budynku siedziby Opery.
- Płatność za bilety zakupione w Kasie Opery Krakowskiej może być realizowana gotówką lub kartą płatniczą/kredytową. Rekomendowana jest płatność kartą płatniczą.
REZERWACJA BILETÓW INDYWIDUALNYCH I GRUPOWYCH
- Rezerwacji biletów można dokonywać osobiście lub telefonicznie:
a) w Biurze Organizacji Widowni przy ul. Lubicz 48:
– od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00,
– tel. (+48) 12 296 62 62, 12 296 62 63;
b) w Kasie Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48 w godzinach pracy Kasy Opery Krakowskiej określonych w §7 ust. 1. Z Zastrzezeniem, że Opera kończy przyjmować rezerwacje na godzinę przed rozpoczęciem danego wydarzenia, tel. (+48) 12 296 62 60, 12 296 62 61. - Zarezerwowane bilety należy wykupić w terminie wyznaczonym przez osobę przyjmującą rezerwację. Rezerwacja biletów niewykupionych w wyznaczonym czasie automatycznie traci ważność.
- Płatność za zarezerwowane bilety może być dokonana:
a) w Kasie Opery Krakowskiej – gotówką lub kartą płatniczą/kredytową,
b) przelewem na rachunek bankowy Opery Krakowskiej nr 46 1020 2892 0000 5902 0564 8078 (BANK PKO BP SA) ze wskazaniem w tytule przelewu: nazwy instytucji / imienia i nazwiska osoby na którą jest wyznaczona rezerwacja, tytułu i daty spektaklu. Przelew musi być dokonany co najmniej trzy dni robocze przed wyznaczoną datą ważności rezerwacji (decyduje data księgowania przelewu). Wpłaty w walucie obcej księgowane są wg kursu dnia. - Rezerwacja biletów indywidualnych na dane wydarzenie kończy się w przeddzień jego wystawienia, a biletów grupowych najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą wydarzenia.
- Zapytania mailowe w sprawie zakupu lub możliwości rezerwacji biletów można kierować na adresy: bilety@opera.krakow.pl lub tickets@opera.krakow.pl. Na złożone zapytania Opera Krakowska udziela odpowiedzi do 3 dni roboczych.
- Bilety, za które zapłacono przelewem, wydawane są w Kasie Opery w godzinach pracy Kasy, trzy dni robocze po dokonaniu zapłaty i najpóźniej 30 min przed rozpoczęciem spektaklu.
- W przypadku biletów zakupionych on-line, gdy Kupujący nie ma możliwości samodzielnego wydrukowania elektronicznego biletu lub jego okazania na urządzeniu mobilnym, Kasa Opery wydrukuje zakupiony bilet z kodem, z następującymi zastrzeżeniami:
a) otrzymany elektroniczny bilet należy przesłać na adres e-mail: kasa@opera.krakow.pl, a przy jego odbiorze podać numer danej transakcji;
b) w przypadku wydarzeń odbywających się w budynku Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej 45 minut przed spektaklem;
c) w przypadku wydarzeń odbywających się poza budynkiem Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej jeden dzień przed terminem wydarzenia. - Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Kupującego danych uprawniających do odbioru biletu osobom trzecim. Fakturę za zakupione bilety można otrzymać w Kasie Opery Krakowskiej po dokonaniu wpłaty należności i dostarczeniu danych do wystawienia faktury (dla firm – dokładna nazwa i nr NIP) Na podstawie art. 28 pkt 5 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1520), zamiar otrzymania faktury należy zgłaszać przed rozpoczęciem zakupu pracownikom Kasy Opery. Faktura może zostać wystawiona nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zakupu.
- Na prośbę Widza zakupiony bilet może zostać przepisany na druk zaproszenia. Zakupiony bilet pozostaje w ewidencji rozliczeniowej Kasy Opery Krakowskiej. Koszt jednego zaproszenia wynosi 5 zł.
- Abonament jest formą stałej rezerwacji na spektakle repertuarowe Opery Krakowskiej w wyznaczone dni tygodnia, w ilości co najmniej 10-ciu miejsc na każdy z dni tygodnia objętych rezerwacją.
- Abonament obowiązuje na podstawie podpisanej z Operą Krakowską umowy abonamentowej, określającej warunki korzystania z rezerwacji oraz wzajemne zobowiązania stron. Umowy abonamentowe zawierane są w sierpniu i we wrześniu na dany sezon artystyczny.
- Tryb podpisania i rozliczania umowy abonamentowej:
a) Zamawiający pisemnie określa wnioskowaną w ramach abonamentu ilość spektakli, miejsc oraz dni rezerwacji.
b) Po zweryfikowaniu możliwości po stronie Opery Krakowskiej i ustaleniu ostatecznego zakresu rezerwacji, Strony podpisują umowę abonamentową.
c) Zamawiający otrzymuje od Opery Krakowskiej karnet abonamentowy, pełniący funkcję biletu wstępu.
d) Opera Krakowska wystawia Zamawiającemu fakturę po każdym miesiącu trwania umowy. - Opera Krakowska zastrzega sobie prawo ograniczenia ilości miejsc objętych możliwością sprzedaży abonamentowej.
- Zamawiający ma prawo pomniejszenia do 20% ilości wykupywanych biletów w danym miesiącu, pod warunkiem, że złoży pisemną rezygnację w terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych przed datą spektaklu (e-mail: bilety@opera.krakow.pl). Jeżeli taka rezygnacja nie zostanie zgłoszona, Opera Krakowska wystawi fakturę jak za wykorzystane bilety abonamentowe.
- Zaginięcie karnetu abonamentowego należy niezwłocznie zgłosić na adres mailowy: bilety@opera.krakow.pl. Zachowanie tej formy warunkuje wystawienie duplikatu.
- Wejściówki stanowią odrębną kategorię biletów sprzedawanych w preferencyjnej cenie. Dostępne są dla określonych grup Widzów („wejściówki pracownicze”) lub rodzaju wydarzeń („wejściówki dla publiczności”).
- „Wejściówki pracownicze” sprzedawane są zatrudnionym oraz emerytowanym pracownikom Opery Krakowskiej na spektakle repertuarowe (za wyjątkiem premier i wydarzeń specjalnych), na wyznaczone miejsca i w ramach ustalonej puli (24 wejściówki na widowni Dużej Sceny, 6 na widowni Sceny Kameralnej/Opera Studio/Antresola). Każdy pracownik może zakupić maksymalnie 2 wejściówki na jeden tytuł. Liczba „wejściówek pracowniczych” w puli może ulec zmianie.
- Ceny „wejściówek pracowniczych” w danym sezonie oraz ceny „wejściówek dla publiczności” (m.in. Dzień Otwarty, Noc Teatrów) na dane wydarzenie ustala każdorazowo Dyrekcja Opery Krakowskiej.
- Zwrot zakupionych biletów może być dokonany wyłącznie w przypadku odwołania spektaklu przez Operę Krakowską, na podstawie biletu z zachowanymi danymi identyfikacyjnymi oraz dołączonym paragonem z kasy fiskalnej lub fakturą VAT.
- Zwroty biletów, w sytuacji opisanej w ust. 1, przyjmowane są w Kasie Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz 48, w terminie ustalonym przez Operę Krakowską. Informacja o terminie każdorazowo publikowana jest na stronie www.opera.krakow.pl.
- W przypadku biletów zakupionych on-line, Opera Krakowska w terminie do 14 dni, licząc od dnia ogłoszenia okoliczności o których mowa w ust. 1, dokona zwrotu płatności przelewem bankowym na rachunek Kupującego wskazany w zamówieniu, albo poinformuje Kupującego o odmowie zwrotu płatności i jej przyczynach, w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres Kupującego.
- Kasa Opery Krakowskiej nie realizuje wymiany biletów.
- Reklamacje obsługuje Biuro Organizacji Widowni, e-mail: bilety@opera.krakow.pl, tickets@opera.krakow.pl; tel. (+48) 12 296 62 62, (+48) 12 296 62 63.
- Po rozpoczęciu przedstawienia spóźnieni Widzowie nie będą wpuszczani na salę do najbliższego antraktu. W przypadku spektakli, które nie mają przerwy, spóźnienie pozbawia Widza możliwości uczestniczenia w spektaklu. W opisanych sytuacjach Widzom nie przysługuje zwrot za zakupione bilety.
- Opera Krakowska nie posiada parkingu dla publiczności.
- Widzowie przed wejściem na widownię są zobowiązani do skorzystania z szatni, celem zostawienia okryć wierzchnich oraz ewentualnego bagażu.
- Podczas spektaklu obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych, fotografowania, filmowania oraz nagrywania spektakli, a także zakaz wnoszenia jedzenia i napojów na widownię.
- W całym budynku Opery Krakowskiej obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania e-papierosów.
- Podczas zakupu biletów na spektakle w Operze Krakowskiej powinno się uwzględnić wiek dziecka.
- Na spektakle dziecięce i rodzinne każdy Widz bez względu na wiek musi posiadać bilet.
- Na spektakle, które mają określoną kategorię wiekową, w przypadku nie przestrzegania ograniczenia w tym zakresie, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do udokumentowania wieku dziecka, a w uzasadnionych przypadkach do odmówienia wpuszczenia na przedstawienie. W opisanym przypadku Widzowi nie przysługuje zwrot za zakupione bilety. Informacja o kategorii wiekowej zamieszczana jest w dziale „Repertuar”, przy danym wydarzeniu.
- Opera Krakowska, na podstawie odrębnej decyzji Dyrekcji Opery, może przyznać osobom lub grupom osób uprawnienie do zakupu biletów w specjalnej cenie, która nie jest określona w Załączniku nr 1 niniejszego Regulaminu.
- Osoba/osoby, które zostały zwycięzcami organizowanych przez Operę Krakowską konkursów, mogą zobaczyć spektakl/koncert w formie nagrody, przyznanej przez Operę. Informacja o organizowanych przez Operę konkursach, zamieszczana jest na Facebooku (fanpage Opery Krakowskiej) i/lub na stronie internetowej.
- Budynek Opery nie posiada barier architektonicznych i jest przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami.
- Widownia Dużej Sceny Opery Krakowskiej posiada dwa miejsca przeznaczone dla osób poruszających się na wózkach, natomiast widownia Sali Kameralnej/Opery Studio nie posiada takich miejsc.
- Dla kierowców samochodów przewożących osoby z niepełnosprawnościami, istnieje możliwość podjechania i zatrzymania się na placu przed budynkiem Opery Krakowskiej (po stronie budynku administracyjnego), na czas opuszczenia pojazdu przez osoby z niepełnosprawnościami. Potrzebę skorzystania z tej możliwości należy zgłosić pracownikowi Biura Organizacji Widowni podczas dokonywania rezerwacji biletów lub przy zakupie biletów w Kasie Opery Krakowskiej.
- Opera Krakowska nie posiada miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami. Najbliższe wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (tzw. koperty) zlokalizowane są na ul. Topolowej oraz na ul. Iwony Borowickiej w strefie płatnego parkowania (zgodnie z uchwałą LXXXIX/2177/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2017r. (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2017r. poz. 8013), karta parkingowa osoby z niepełnosprawnością uprawnia do bezpłatnego postoju na specjalnie wydzielonych i przeznaczonych dla tych osób miejscach).
- Opera Krakowska może zapewnić asystenta, który w dniu wydarzenia odbierze osobę z niepełnosprawnością z przystanku autobusowego lub tramwajowego znajdującego się przy teatrze. Taką potrzebę należy zgłosić pracownikowi Biura Organizacji Widowni podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej/osobistej lub przy zakupie biletów w Kasie Opery Krakowskiej, nie później niż 3 dni robocze przed danym wydarzeniem.
- Osoba z niepełnosprawnością wzroku może wejść na widownię Opery z psem przewodnikiem/psem asystentem, po uprzednim uzgodnieniu z Biurem Organizacji Widowni.
§15
- Podczas przebywania w miejscu wydarzenia oraz przemieszczania się na terenie obiektu Widzowie powinni zastosować się do obowiązujących przepisów, zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego oraz przepisami prawa.
- Zakazany jest wstęp na wydarzenie osób przebywających na kwarantannie, pod nadzorem epidemiologicznym lub wykazujących cechy infekcji (gorączka, kaszel, duszności).
- Dzieci do ukończenia 13. roku życia mają wstęp do Teatru wyłącznie pod opieką osoby sprawującej władzę rodzicielską, opiekuna prawnego albo innej osoby dorosłej.
- Należy unikać gromadzenia się przy przechodzeniu przez drzwi, przejścia oraz korytarze.
- Widownia na wydarzenia odbywające się w Teatrze przy ul. Lubicz 48 udostępniana jest Widzom, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Zdrowia. W przypadku spektakli odbywających się w plenerze Widzowie zobowiązani są do zajmowania miejsc na widowni w miejscach wyznaczonych na bilecie lub zgodnie ze wskazaniami pracowników Obsługi Widza.
- Korzystanie z windy jest zalecane dla osób o szczególnych potrzebach, osób starszych, kobiet w ciąży i rodziców z dziećmi Korzystając z wind należy stosować się do komunikatów zamieszczonych na drzwiach dotyczących ilości osób mogących jednorazowo w nich przebywać.
- Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość zmiany dotyczącej dostępności miejsc
w przypadku zmiany obowiązujących przepisów sanitarnych. W przypadku zmniejszenia liczby widowni, w szczególności w związku ze zmianą przepisów sanitarnych, stosowna informacja zostanie opublikowana na stronie internetowej w specjalnym komunikacie.
- Administratorem danych osobowych uzyskanych od Kupujących w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów jest Opera Krakowska w Krakowie, 31-512 Kraków, ul. Lubicz 48.
- Opera Krakowska w Krakowie wyznaczyła inspektora ochrony danych (IOD). Kontakt z IOD możliwy jest przy użyciu powyższych danych kontaktowych Administratora, umieszczając dopisek „Do Inspektora ochrony danych” lub mailowo na adres: odo@opera.krakow.pl
- Dane kupującego będą przetwarzane w celu realizacji procesu rezerwacji, sprzedaży i zwrotu biletów oraz niezbędnego kontaktu z Kupującym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b (wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy), art. 6 ust. 1 lit. c (wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (zgody kupującego).
- Dane osobowe kupującego podane w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów będą przechowywanie i przetwarzanie przez Operę do momentu przedawnienia roszczeń przysługujących z tytułu umowy lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych.
- Odbiorcami danych Kupującego mogą być poza pracownikami Opery Krakowskiej dostawcy usług IT, a także uprawnione instytucje i urzędy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane Kupującego nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Kupującemu przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Kupujący wyraża zgodę na wykonywanie przez Operę Krakowską na danych osobowych wszelkich możliwych i dozwolonych prawem operacji w takim zakresie, w jakim jest to konieczne dla realizacji wskazanych w Regulaminie celów przetwarzania danych osobowych. W szczególności Opera Krakowska jest upoważniona do utrwalania, przechowywania i usuwania danych osobowych Kupujących.
- Kupujący ma prawo swobodnego i bezpłatnego dostępu do swoich danych osobowych w każdym czasie, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestaniaich przetwarzania i ich usunięcia, przeniesienia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Na podstawie danych Kupującego nie nastąpi zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej Opery Krakowskiej: https://opera.krakow.pl/polityka-prywatnosci.
- Podanie przez Kupującego/Widza danych osobowych w procesie sprzedaży biletów Regulaminu jest dobrowolne i oznacza m.in. przechowywanie i przetwarzanie przez Teatr danych osobowych wskazanych przez Kupującego/Widza w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Kupującym/Widzem, w celu sprzedaży biletów.
- Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim, jeżeli będzie to wynikało z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz na żądanie uprawnionych służb..
- Opera Krakowska stosuje pliki „cookies”. Informacje zbierane przy pomocy „cookies” pozwalają dostosowywać treści widoczne w serwisie internetowym https://opera.krakow.pl/ do indywidualnych potrzeb i preferencji użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk. Wyłączenie w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywania plików „cookies” zasadniczo nie uniemożliwia korzystania z serwisu internetowego, może jednak spowodować pewne utrudnienia.
- W szczególnych sytuacjach, w których interes Opery Krakowskiej wymaga zapewnienia prezentacji jej dorobku konkretnym osobom lub instytucjom, a także w zakresie wynikającym z podpisanych przez Operę na dany sezon umów sponsorskich, umów patronackich i o współpracy oraz umów abonamentowych, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo ograniczenia w niezbędnym zakresie sprzedaży biletów na oznaczony spektakl.
- Opera Krakowska zastrzega sobie także prawo wprowadzenia limitu w sprzedaży i rezerwacji biletów na rzecz osób prywatnych i/lub jednostek organizacyjnych. Informacja o limicie będzie każdorazowo ogłaszana na stronie internetowej www.opera.krakow.pl, w dziale „Repertuar”, przy danym tytule spektaklu.
- W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość przeniesienia lub odwołania spektakli plenerowych. Komunikaty dotyczące wyżej wymienionych zmian będą każdorazowo zamieszczane na stronie internetowej Opery Krakowskiej www.opera.krakow.pl odpowiednio w dniach prezentacji danego wydarzenia. W przypadku przeniesienia spektaklu, Widz, który zakupi bilet w sektorach gwarantujących przeniesienie, zapewnia sobie możliwość obejrzenia danego przedstawienia, bez względu na jego miejsce prezentacji.
- Widz, który bierze udział w wydarzeniu, wyraża zgodę na nieodpłatne utrwalanie jego wizerunku (zdjęcia, filmowanie) podczas jego pobytu w Teatrze (zgoda obejmuje wykorzystanie wizerunku w materiałach marketingowych Teatru).
- Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie ogłaszane są na stronie internetowej Opery Krakowskiej na bieżąco.
KATEGORIE CENOWE BILETÓW ORAZ CENNIK – SEZON 2022/2023
KATEGORIA A: „Baron cygański”, „Carmen”, „Carmina Burana”, „Cyganeria”, „Cyrulik sewilski”, „Don Pasquale”, „Dziadek do orzechów”, „Hrabina Marica”, „Kandyd”, „Madama Butterfly”, „Miłość do trzech pomarańczy”, „Orfeusz w piekle”, „Otello”, „Sen nocy letniej”, „Straszny dwór”, „Tosca”, „Traviata”, „Turek we Włoszech”, „Wesele Figara”, „Zemsta nietoperza”;
KATEGORIA B: „Ariadna na Naxos”, „Così fan tutte”, „Emocje”, „Gianni Schicchi”/„Pajace”„Kopciuszek”, „Norma”, „Opowieści Hoffmanna”, „Pan Twardowski”, „Requiem”, „Tannhäuser”;
KATEGORIA C: spektakle przedpołudniowe;
KATEGORIA D: spektakle dla dzieci i wydarzenia edukacyjne: „Muzyka i magia”**, „Ongaku trzy kamienie”***, „Pan Tralaliński”, Pokaz Studia Baletowego;
KATEGORIA E: „Mozart i Salieri”*;
KATEGORIA S: wydarzenia specjalne, spektakle premierowe itd.
* Scena Kameralna/Opera Studio
** na spektakl „Muzyka i magia” miejsca dostępne wyłącznie w Amfiteatrze
*** Antresola
DUŻA SCENA | KATEGORIA A | KATEGORIA B | KATEGORIA D | KATEGORIA S |
Loża Marszałkowska | 140,00 | 110,00 | 30,00 | 170,00 |
Amfiteatr (rz. IV-IX) | 95,00 | 75,00 | 30,00 | 130,00 |
Amfiteatr (rz. I-III i X-XII) | 75,00 | 60,00 | 30,00 | 100,00 |
Amfiteatr (miejsca boczne i rz. XIII-XIV) Loże boczne P i L; II Balkon (rz. I-II) | 45,00 | 40,00 | 30,00 | 70,00 |
II Balkon (rz. III-IV) | 35,00 | 30,00 | 30,00 | 55,00 |
DUŻA SCENA | KATEGORIA C |
Loża Marszałkowska; Amfiteatr (rz. IV-X) | 40,00 |
Amfiteatr (rz. I-III i XI-XIV); Loże boczne P i L | 30,00 |
II Balkon | 20,00 |
SCENA KAMERALNA/OPERA STUDIO/ANTRESOLA | KATEGORIA D | KATEGORIA E |
Miejsca nienumerowane | 30,00 | 50,00 |
- Opera zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowych cen na wydarzenia, które nie są wyszczególnione w Cenniku, o czym mowa w §2, ust. 1
- Niniejszy Dokument stanowi uzupełnienie „Regulaminu sprzedaży i rezerwacji biletów na spektakle w Operze Krakowskiej” oraz określa zasady sprzedaży biletów on-line na spektakle w Operze Krakowskiej, realizowanej za pośrednictwem strony internetowej www.opera.krakow.pl, przez zakładkę „Repertuar” i ikonę „Kup bilet”.
- Kupujący dokonując zakupu biletów on-line akceptuje warunki określone w „Regulaminie sprzedaży i rezerwacji biletów na spektakle w Operze Krakowskiej” oraz w niniejszym Dokumencie.
- Sprzedaż biletów on-line rozpoczyna się z dniem publikacji repertuaru na stronie Opery Krakowskiej, zgodnie z „Regulaminem sprzedaży i rezerwacji biletów na spektakle w Operze Krakowskiej przy ul. Lubicz 48”, a kończy się na 1 godzinę przed terminem danego wydarzenia z zastrzeżeniem pkt. VII. 6 niniejszego Regulaminu.
- Ikona „Kup bilet” wyświetla się przy danym spektaklu / koncercie tylko w przypadku prowadzonej sprzedaży biletów on-line na to wydarzenie i dostępności biletów.
- Sprzedażą internetową nie są objęte spektakle przedpołudniowe (dla dzieci i młodzieży) odbywające się w dni robocze w Operze Krakowskiej. W szczególnych sytuacjach, w których interes Opery Krakowskiej wymaga zapewnienia prezentacji jej dorobku konkretnym osobom lub instytucjom, a także w zakresie wynikającym z podpisanych przez Operę na dany sezon umów sponsorskich, umów patronackich i o współpracy oraz umów abonamentowych, Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do ograniczenia w niezbędnym zakresie sprzedaży biletów na dany spektakl / koncert.
- Kupujący dokonuje wyboru spektaklu na określony dzień i godzinę oraz postępuje zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się Kupującemu po kliknięciu w ikonę „Kup bilet”.
- Ikona „Kup bilet” służy tylko i wyłącznie do zakupu biletów, nie do rezerwacji. Przelewy, które zostaną wykonane na konto Opery bez użycia panelu do zakupu biletów on-line, będę zwracane na konto Kupującego.
- Jednorazowo można zakupić maksymalnie do 10 biletów na dane wydarzenie.
- Od momentu zaznaczenia miejsc na widowni i wybraniu opcji „Do koszyka” / „Kup teraz”, Kupujący ma 10 minut na złożenie zamówienia, po upływie tego czasu należy ponownie rozpocząć procedurę zakupu.
- Po wypełnieniu formularza zamówienia, Kupujący zostaje przekierowany na stronę serwisu Dotpay za pośrednictwem którego dokonuje zapłaty za bilety.
- Podana cena jest ceną brutto, zawiera należy podatek VAT.
- Zamówienie nieopłacone w czasie podanym na etapie przyjmowania zlecenia, o którym mowa w ust. 4, zostaje automatycznie anulowane.
- Kupujący zostanie poinformowany wiadomością e-mail wysłaną na adres wskazany w zamówieniu o pomyślnym zrealizowaniu transakcji i dokonaniu zakupu biletów, a w przypadku braku płatności w wyznaczonym czasie, o anulowaniu zamówienia.
- Momentem decydującym o wykonaniu płatności jest data otrzymania przez Operę Krakowską informacji o dokonaniu płatności.
- Faktura może być wystawiona wyłącznie na osobę lub firmę, która zakupiła bilety on-line, po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego z opcją wystawienia faktury VAT i po podaniu danych do faktury.
- Zakupiony bilet on-line dostarczany jest w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail Kupującego, w postaci załącznika PDF.
- Kupujący zobowiązany jest do wydrukowania otrzymanego biletu we własnym zakresie i okazania go przy wejściu na wydarzenie. Do wydrukowania biletu w formacie PDF niezbędna jest instalacja darmowego oprogramowania Adobe Acrobat Reader. Do wydruku należy używać białego papieru w formacie A4 tak, aby wydrukowany kod był dobrze widoczny.
- Kupujący może również okazać bilet (przy wejściu na wydarzenie) na ekranie urządzenia mobilnego (tablet, tel. komórkowy).
- W przypadku gdy Kupujący nie ma możliwości samodzielnego wydrukowania elektronicznego biletu lub jego okazania na urządzeniu mobilnym, Kasa Opery wydrukuje zakupiony bilet z kodem, z następującymi zastrzeżeniami:
- otrzymany elektroniczny bilet należy przesłać na adres e-mail: kasa@opera.krakow.pl, a przy jego odbiorze podać numer transakcji;
- w przypadku wydarzeń odbywających się w gmachu Opery - pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej 45 minut przed spektaklem;
- w przypadku wydarzeń odbywających się poza gmachem Opery – pracownik Kasy Opery może wydrukować elektroniczny bilet najpóźniej dzień przed terminem wydarzenia. - Kod zamieszczony na elektronicznym bilecie zakupionym on-line podlega jednorazowej weryfikacji przy wejściu na wydarzenie. Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na wydarzenie w przypadku, gdy kod został już użyty.
- Spektakle rozpoczynają się punktualnie. Widzowie spóźnieni, nie będą wpuszczani na widownię aż do przerwy (jeśli spektakl nie ma przerwy, bilet traci ważność).
- W przypadku, o którym mowa w ust. 6, Kupujący nie ma prawa domagania się od Opery Krakowskiej udziału w spektaklu, zamiany biletu na inny lub jego zwrotu.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Kupującego danych uprawniających do odbioru biletu osobom trzecim.
- Istnieje możliwość wymiany zakupionego biletu na zaproszenie. Koszt jednego zaproszenia wynosi 5 zł.
- Kupujący ma prawo do zwrotu lub zamiany biletu zakupionego on-line jedynie w przypadku odwołania wydarzenia bądź zmiany repertuaru.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, Opera Krakowska bezzwłocznie poinformuje Kupującego telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres wskazany w zamówieniu.
- Opera Krakowska w terminie do 14 dni, licząc od dnia ogłoszenia okoliczności o których mowa w ust. 1, dokona zwrotu płatności przelewem bankowym na rachunek Kupującego wskazany w zamówieniu, albo poinformuje Kupującego o odmowie zwrotu płatności i jej przyczynach, poprzez wiadomość e-mail, wysłanej na adres Kupującego.
- Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania systemu internetowej sprzedaży biletów na spektakle Opery Krakowskiej, należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: bilety@opera.krakow.pl.
- Reklamacje mogą być przesyłane nie później niż w terminie 7 dni od daty powzięcia przez Kupującego informacji o sytuacji lub zdarzeniu, które było przyczyną reklamacji.
- Reklamacja wysłana po upływie powyższego terminu nie będzie uwzględniana i nie wywoła skutków prawnych.
- Reklamacja powinna zawierać numer, kwotę i datę transakcji, a także dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Decyzja Opery Krakowskiej w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca. Kupujący o decyzji Opery zostanie powiadomiony wiadomością wysłaną na adres e-mail Kupującego.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego Dotpay.
- Opera Krakowska nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, na potrzeby obsługi procesu internetowej sprzedaży biletów na spektakle Opery Krakowskiej. Opera nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości, potwierdzenia i inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Niniejszy Dokument dostępny jest dla Kupujących w siedzibie Opery Krakowskiej, w Kasie Opery oraz na stronie www.opera.krakow.pl.
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Dokumencie. Za termin wniesienia tych zmian należy przyjąć datę opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Opery Krakowskiej. Opera zobowiązuje się do poinformowania o tym fakcie na stronie internetowej, w dziale aktualności, z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Kupujący akceptuje taką formę powiadomienia o zmianach w Regulaminie.
- Opera Krakowska zastrzega sobie prawo do decydowania o zawartości strony internetowej, dokonywania w niej zmian i modyfikacji, a także do czasowego zawieszenia możliwości zakupu biletów on-line.
- Opera Krakowska zastrzega, że korzystanie ze strony internetowej odbywa się wyłącznie na koszt i ryzyko Kupującego. Opera nie udziela żadnej gwarancji, że korzystanie ze strony internetowej będzie przebiegać bez błędów, wad, czy przerw.
Opera nie odpowiada za:
a) jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby wynikać z nieprawidłowego funkcjonowania strony internetowej bądź też jej czasowej niedostępności;
b) jakiekolwiek ewentualne szkody, które mogłyby nastąpić wskutek wejścia w posiadanie przez osoby trzecie danych Kupującego;
c) jakiekolwiek dalsze skutki pobrania informacji ze strony internetowej. - Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży biletów on-line w dowolnym momencie bez podania przyczyny.
- Użyte w niniejszym Regulaminie terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
b) Nabywca – osoba, która w Kasie Opery Krakowskiej dokonuje przekazania środków pieniężnych na rzecz Wydawcy w wysokości równej wartości Vouchera, w zamian za co otrzymuje od Wydawcy Voucher Opery Krakowskiej.
§ 2
- Vouchery sprzedawane są w cenach: 75,00 zł, 95,00 zł lub 140,00 zł, wyłącznie w Kasie Opery Krakowskiej, w godzinach jej pracy. Kwota Voucherów jest kwotą brutto.
- Płatność za Vouchery możliwa jest wyłącznie kartą płatniczą lub gotówką.
- Okres ważności zakupionego Vouchera określa Sezon Artystyczny, który jest wskazany na druku.
- Voucher może być wykorzystany jednorazowo.
§ 3
- Realizacja Voucherów dokonywana jest wyłącznie w Kasie Opery Krakowskiej i polega na jednorazowej wymianie Vouchera na Bilety na jedno wybrane wydarzenie.
- Voucher po wykorzystaniu należy przekazać pracownikom Kasy przy realizacji zakupu przed zakończeniem transakcji.
- Voucher może być wykorzystany jedynie w całości. Jeżeli łączna wartość biletów nabywanych przez Użytkownika na dane wydarzenie jest niższa niż wartość Vouchera, to cała wartość Vouchera zostaje uznana za wykorzystaną. Nie ma możliwości dopłaty różnicy w przypadku, gdy wartość biletów jest wyższa niż wartość Vouchera.
- Spektakl, miejsca i dogodną dla siebie datę Użytkownik wybiera w miarę dostępności miejsc na widowni. Opera nie zapewnia posiadaczom Voucherów żadnych preferencji w zakresie dostępności miejsc.
- Opera Krakowska może odmówić realizacji Vouchera w przypadku, gdy zachodzą wątpliwości odnośnie jego autentyczności, gdy jest on zniszczony w stopniu uniemożliwiającym jego odczytanie lub/i w przypadku upływu terminu ważności Vouchera.
- Voucher nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, nie jest instrumentem pieniądza elektronicznego oraz nie jest kartą płatniczą. Vouchera nie można wymieniać na środki pieniężne.
§ 4
- 1Vouchery nie podlegają zwrotowi, ani wymianie na gotówkę.
- W przypadku odwołania spektaklu, na który Użytkownik nabył bilety, Wydawca zobowiązuje się do wydania nowego Vouchera o tej samej wartości co poprzedni.
- W przypadku gdy spektakl zostanie odwołany i termin wykorzystania Vouchera jest krótszy niż 3 miesiące do zakończenia Sezonu, Wydawca zobowiązuje się do przedłużenia ważności Vouchera na kolejny Sezon Artystyczny.
- Za niewykorzystanie Vouchery nie przysługuje zwrot pieniędzy.
- Wszelkie reklamacje związane z Voucherami będą rozpatrywane przez Wydawcę w terminie 30 dni od dnia złożenia pisemnej reklamacji do sekretariatu Wydawcy przez Użytkownika lub Nabywcę.
§ 5
- W sprawach nie objętych wprost niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio Regulamin sprzedaży i rezerwacji biletów obowiązujący w Operze Krakowskiej oraz obowiązujące przepisy prawne.
- Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie ogłaszane są na stronie internetowej Opery Krakowskiej na bieżąco.
- Wykorzystując Voucher w procesie jego realizacji Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz zaakceptował jego postanowienia.
- Opera Krakowska zastrzega sobie możliwość wstrzymania lub zakończenia sprzedaży Voucherów w dowolnym momencie bez podania przyczyny.