Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Dla dzieci

Opera B/O

Spektakl edukacyjny dla dzieci i młodzieży
Laco Adamik
Grzegorz Brajner
1 godzina 30 minut

szczegóły

informacje T_DETAILS_SHOW_MORE

czas trwania
1 godzina 30 minut
opis
O specyfice przedstawień operowych, o tradycji i historii gatunku, o kompozytorach i śpiewakach, o orkiestrze i dyrygencie, o skalach głosu i talencie, o scenie, jej kulisach i widowni – jednym słowem, wszystko, co o operze powinien (choć nie musi) wiedzieć wykształcony nastolatek znajdziecie Państwo w tym spektaklu. A że o operze mówimy bez ograniczeń, przeniesiemy się do mediolańskiej La Scali, gościć będziemy samego W. A. Mozarta, odwiedzimy kuzynostwo opery – wiedeńską operetkę i musical na Brodwayu. Posłuchamy sławnych arii, zobaczymy taniec Śpiącej Królewny, zajrzymy do orkiestronu, garderób i pracowni... Przez tą operową czasoprzestrzeń przeprowadzi nas jej gospodarz, uzupełniając muzyczny wykład bogato ilustrowany pokazami, ćwiczeniami i eksperymentami anegdotą, oczywiście muzyczną. Spektakl adresowany jest do młodzieży w wieku 12-15 lat.

plakat T_DETAILS_SHOW_MORE

autor plakatu
Ajeka Studio

realizatorzy i obsada T_DETAILS_SHOW_MORE

realizatorzy
Kierownictwo artystyczne: Laco Adamik, Grzegorz Brajner, Elena Korpusenko, Bogusław Nowak, Marek Pacuła, Bożena Pędziwiatr
obsada

bilety T_DETAILS_SHOW_MORE

Kategoria D
* Miejsca numerowane na Dużej Scenie
25 zł
** Miejsca nienumerowane na Sali Kameralnej
25 zł
*** Miejsca nienumerowane na Antresoli
25 zł

recenzje T_DETAILS_SHOW_MORE

Daniel Cichy, „Ruch Muzyczny”, 23.12.2012
Całkiem dobrze w roli konferansjera odnalazł się Tomasz Tokarczyk, który od pulpitu dyrygenckiego sprawnie i przystępnie objaśniał proces przygotowania ansamblu. Może krakowski kapelmistrz powinien nie tylko być gospodarzem omawianego przedstawienia, ale też zapoczątkować serię modnych na zachodzie Gesprächskoncerte?

nadchodzące spektakle z tego gatunku