Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Wydarzenie specjalne

Operowa Klisza

1 godzina 0 minut

Dostępne terminy

data
godzina
miejsce
informacje
bilety
25 maja 16:00, sobota
25 maja, sobota
16:00
Muzeum Fotografii w Krakowie
ul. Rakowicka 22A

szczegóły

informacje T_DETAILS_SHOW_MORE

czas trwania
1 godzina 0 minut
opis
Czym są wspomnienia? Utrwalonym obrazem miejsc, w których byliśmy lub bywaliśmy? Słowem czy dźwiękiem, które wpadło do naszych uszu i już tam na zawsze zostało? A może syntezą jednego i drugiego?


By znaleźć odpowiedź na te pytania zapraszamy na inaugurację cyklu spotkań, organizowanych wraz z Muzeum Fotografii w Krakowie. Podczas pierwszego z nich wystąpią soliści Opery Krakowskiej Zuzanna Caban oraz Jarosław Bielecki z towarzyszeniem Matteo Zoli przy fortepianie. 
Podczas koncertu “Operowa klisza”, który odbędzie się przeszklonym pawilonie MuFo, zabrzmią fragmenty operetek oraz innych cieszących się popularnością melodii. Natomiast po muzycznej uczcie odbędzie się zwiedzanie wystawy czasowej “Być jak Adam Karaś”

Adam Karaś (1896 - 1986) - fotograf, fotoreporter oraz filmowiec - to niezwykła postać na kulturalnej mapie dwudziestowiecznego Krakowa. Wraz z bratem założył studio Bracia Karaś Film, realizujące filmy krótkometrażowe, był także właścicielem wyjątkowego atelier fotograficznego, prowadzonego najpierw przy ulicy Czarnowiejskiej, a następnie przy ulicy Szewskiej. Pasjonat, konstruktor i wynalazca, a także twórca niezwykłych fotomontaży tzw. “fotoratur”. Słynął z nietuzinkowego poczucia humoru, którym starał się rozluźnić swoich modeli podczas fotografowania.


PROGRAM KONCERTU

Franz Lehár - „Twoim jest serce me” z operetki „Kraina uśmiechu” / J. Bielecki

Franz Lehár  - "Pieśń o Wilii" z operetki "Wesoła Wdówka" / Z. Caban

Karol Szymanowski - „Od czasu gdym Cię ujrzał raz” z operetki „Loteria na mężów” / duet: Z. Caban i J. Bielecki

Johann Strauss - kuplety Adeli "Taki Pan, jak Pan" z operetki "Zemsta Nietoperza" / Z. Caban

Nino Rota - „Parla piu piano”, motyw muzyczny z filmu „Ojciec Chrzestny” / J. Bielecki

Imre Kálmán - „Graj Cyganie” z operetki „Hrabina Marica” / J. Bielecki

Frederick Loewe - "Przetańczyć całą noc" z musicalu "My fair lady" / Z. Caban

Imre Kalman - „Ah jedź do Varasdin” z operetki „Hrabina Marica” / duet: Z. Caban i J. Bielecki

Cesare Andrea Bixio, Bixio Cherubini – pieśń „Mamma son tanto felice!” / J. Bielecki

Fraz Lehár - "Kto me usta całuje, ten śni" z komedii muzycznej "Giuditta" / Z. Caban

Imre Kalman - „Jakże mam Ci wytłumaczyć…” z operetki „Księżniczka Czardasza” / duet: Z. Caban i J. Bielecki

Fraz Lehár - „Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki „Wesoła Wdówka” / duet: Z. Caban i J. Bielecki

plakat T_DETAILS_SHOW_MORE

realizatorzy i obsada T_DETAILS_SHOW_MORE

realizatorzy
obsada
Zuzanna Caban
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie na wydziale wokalno – aktorskim w klasie śpiewu prof. dr hab. Katarzyny Oleś - Blacha, licencjat obroniła na Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie dr Doroty Wójcik. Od sezonu artystycznego 2022/23 jest solistką etatową Opery Krakowskiej. Można zobaczyć ją w rolach: Panny ("Wanda" J. Wnuk - Nazarowa), Kupidyna ("Orfeusz w piekle" J. Offenbach), Despiny ("Cosi fan tutte" W. A. Mozart), Adeli ("Zemsta Nietoperza" J. Strauss), Musetty ("Cyganeria" G. Puccini, czy oraz Sary ("Loteria na mężów" K. Szymanowski). W kręgu jej zainteresowań muzycznych znajdują się również musicale. Spełnia się także jako aktorka dubbingowa.

Jarosław Bielecki
Ukończył klasę śpiewu solowego w klasie ks. prof. dr hab. Zdzisława Madeja na Wydziale Wikalno - Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2018 r. związał się na stałe z Operą Krakowską, wystąpił m. in. jako Hrabia Almaviva ("Cyrulik Sewilski" G. Rossini), Kandyd ("Kandyd" L. Bernstein), Ferrando ("Cosi fan tutte" W. A. Mozart), Kleryk ("Joanna d’Arc na stosie" A. Honegger), a także Cassio ("Otello" G. Verdi). Posiada w dorobku partie oratoryjno - kantatowe, które z powodzeniem wykonywał z towarzyszeniem orkiestr m. in.  Filharmonii Krakowskiej.

Matteo Zoli
Ukończył Konserwatorium Ottorino Respighi we włoskiej Lathinie, a także z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. Andrzeja Pikula. Zoli koncertuje zarówno ze śpiewakami, jak i jako solista. W sezonie 2024/2026 będzie członkiem Studia Operowego w Bayerische Staatsoper w Monachium. Zawodowo związany również z krakowską Akademią Muzyczną oraz Operą Krakowską (sezon 2023/2024). Laureat I nagrody w „Rome International Competition 2019” oraz I nagrody w „Ischia International Competition 2019".