Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN

Koncerty Noworoczne w Kopalni Soli "Wieliczka" - relacja

Koncerty Noworoczne w Kopalni Soli "Wieliczka" - relacja

W miniony weekend, 7 i 8 stycznia, artyści naszego teatru ponownie wystąpili w Kopalni Soli "Wieliczka".
Po raz kolejny podbiliśmy serca publiczności repertuarem łączącym najpiękniejsze melodie operowe, operetkowe i musicalowe.
Koncerty Noworoczne w wykonaniu zespołu Opery Krakowskiej stały się jedną z tradycji tego niezwykłego miejsca, zdobywając uznanie melomanów - z czego jesteśmy niezwykle dumni. W 2005 roku po raz pierwszy świętowaliśmy początek karnawału 125 m pod ziemią, w przepięknej scenerii komory Warszawa. Od tej pory nasi artyści wracają tam co roku - z wyjątkiem pandemicznej przerwy. W tym roku gościliśmy zatem w Kopalni Soli po raz siedemnasty.

Wystąpili doskonale znani wielickiej publiczności soliści naszego teatru: Zuzanna Caban, Agnieszka Cząstka-Niezgódka, Iwona Socha, Jarosław Bielecki oraz Adam Szerszeń. Towarzyszyła im Orkiestra Opery pod kierownictwem dyrektora Piotra Sułkowskiego.

W programie usłyszeliśmy wybór najpiękniejszych melodii z repertuaru operowego, m.in. "Traviaty" Giuseppe Verdiego czy "Carmen" Georgesa Bizeta, dzieł mistrzów wiedeńskiej operetki: Johanna Straussa II i Emmericha Kálmána, ale także znane i lubiane hity musicalowe oraz filmowe, w tym fragmenty z „Upiora w operze” Andrew Lloyda Webera oraz wybrane tematy z suity orkiestrowej z musicalu „Mamma Mia!” Björna Ulvaeusa i Benny’ego Anderssona.

Jak co roku, widownia wypełniła się po brzegi. Publiczność na obu koncertach znakomicie się bawiła, a artyści nagrodzeni zostali owacjami na stojąco.