Pożegnanie karnawału z Operą Krakowską
Pożegnanie karnawału z Operą Krakowską
Koncertem „Nowy Rok w Wiedniu, Ostatki w Krakowie”, który odbył się na Dużej Scenie naszego Teatru 1 marca, oficjalnie pożegnaliśmy karnawał.
Wspólnie z naszymi Widzami przeżyliśmy wieczór pełen przepięknej muzyki w wykonaniu Solistów, Chóru, Baletu i Orkiestry pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka.
Do wieloletnich tradycji naszej sceny należą Koncerty Ostatkowe, znane z wyjątkowego repertuaru, radosnych, żywiołowych rytmów i zabawy do białego rana. Także w tym roku gmach przy ul. Lubicz wypełniły dźwięki fragmentów z najsłynniejszych oper i operetek – towarzyszyły nam utwory m.in. G. Rossiniego, G. Donizettiego, G. Verdiego, G. Bizeta, G. Puccini, J. Offenbacha, F. Lehára, I. Kálmána... A wszystko to w wykonaniu naszych Solistów: Agnieszki Kuk, Moniki Korybalskiej, Pauli Maciołek, Katarzyny Oleś-Blacha, Iwony Sochy, Jarosława Bieleckiego, Tomasza Kuka, Michała Kutnika i Adama Szerszenia, a także Chóru, Baletu i Orkiestry pod kierownictwem Tomasza Tokarczyka.
Gościem specjalnym wieczoru był Andrzej Zarycki, w którego dorobku artystycznym znajdują się m.in. oprawa muzyczna do ponad 300 przedstawień teatralnych i telewizyjnych, a także ponad 350 piosenek. Dla sceny naszego teatru stworzył on muzykę do spektaklu rodzinnego „Muzyka i Magia”. Ten znakomity kompozytor, aranżer, kierownik muzyczny i pedagog podczas koncertu odebrał z rąk Dyrektora Naczelnego Opery, Bogusława Nowaka, Batutę Opery Krakowskiej – sygnowaną numerem 43, ze 100 sztuk, które powstały z okazji otwarcia gmachu przy ul. Lubicz i którymi nasz Teatr wyróżnia osoby szczególnie zasłużone dla krakowskiego środowiska kulturalnego. Batuta nie pozostała zresztą bezczynna, bowiem za jej pomocą Andrzej Zarycki poprowadził Adama Szerszenia oraz Orkiestrę w wykonaniu kupletów Torreadora z „Carmen” G. Bizeta.
W programie nie mogło rzecz jasna zabraknąć kompozycji Andrzeja Zaryckiego – zabrzmiały utwory orkiestrowe z filmu „Aktorzy prowincjonalni” oraz muzycznej adaptacji bajki „Fatałaszek” Katarzyny Pater. Do muzycznych niespodzianek należała piosenka „Zapomniane echa kawiarni” w wykonaniu Beaty Paluch i Marii Zaryckiej.
Ponieważ w ważnych chwilach słuchamy Moniuszki, koncert zwieńczył mazur ze „Strasznego dworu”, dedykowany naszym Przyjaciołom z Ukrainy. Biorąc pod uwagę nastroje panujące w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, zrezygnowaliśmy z zabawy tanecznej, zapraszając jednak Widzów do pozostania u nas po koncercie i rozmów w kuluarach przy lampce wina.
Gościem specjalnym wieczoru był Andrzej Zarycki, w którego dorobku artystycznym znajdują się m.in. oprawa muzyczna do ponad 300 przedstawień teatralnych i telewizyjnych, a także ponad 350 piosenek. Dla sceny naszego teatru stworzył on muzykę do spektaklu rodzinnego „Muzyka i Magia”. Ten znakomity kompozytor, aranżer, kierownik muzyczny i pedagog podczas koncertu odebrał z rąk Dyrektora Naczelnego Opery, Bogusława Nowaka, Batutę Opery Krakowskiej – sygnowaną numerem 43, ze 100 sztuk, które powstały z okazji otwarcia gmachu przy ul. Lubicz i którymi nasz Teatr wyróżnia osoby szczególnie zasłużone dla krakowskiego środowiska kulturalnego. Batuta nie pozostała zresztą bezczynna, bowiem za jej pomocą Andrzej Zarycki poprowadził Adama Szerszenia oraz Orkiestrę w wykonaniu kupletów Torreadora z „Carmen” G. Bizeta.
W programie nie mogło rzecz jasna zabraknąć kompozycji Andrzeja Zaryckiego – zabrzmiały utwory orkiestrowe z filmu „Aktorzy prowincjonalni” oraz muzycznej adaptacji bajki „Fatałaszek” Katarzyny Pater. Do muzycznych niespodzianek należała piosenka „Zapomniane echa kawiarni” w wykonaniu Beaty Paluch i Marii Zaryckiej.
Ponieważ w ważnych chwilach słuchamy Moniuszki, koncert zwieńczył mazur ze „Strasznego dworu”, dedykowany naszym Przyjaciołom z Ukrainy. Biorąc pod uwagę nastroje panujące w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, zrezygnowaliśmy z zabawy tanecznej, zapraszając jednak Widzów do pozostania u nas po koncercie i rozmów w kuluarach przy lampce wina.