Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Balet

Igraszki miłosne Carmen

Georges Bizet, Rodion Shchedrin, Manuel de Falla
Jacek Tyski
Joachim Kołpanowicz
1 godzina 35 minut

Dostępne terminy

data
godzina
miejsce
informacje
bilety
07 czerwca 18:30, piątek
07 czerwca, piątek
18:30
Duża Scena
25. Letni Festiwal Opery Krakowskiej
premiera
09 czerwca 17:00, niedziela
09 czerwca, niedziela
17:00
Duża Scena
25. Letni Festiwal Opery Krakowskiej

szczegóły

informacje T_DETAILS_SHOW_MORE

czas trwania
1 godzina 35 minut | 1 przerwa
kompozytor
Georges Bizet, Rodion Shchedrin, Manuel de Falla
premiera w Operze Krakowskiej
07.06.2024
opis
„Igraszki miłosne Carmen” to balet, bazujący na tańcu współczesnym z elementami tańca klasycznego. Spektakl podzielony jest na dwie części. Motywem przewodnim pierwszej jest muzyka Manuela de Falli El Amor Brujo. Widzowie poznają historię dzieciństwa Carmen, wzbogaconą opowieścią o burzliwych relacjach z matką i śmierci ojca. Część ta kończy się ślubem Carmen z Don Jose, który zostaje powołany do wojska.

Druga część „Carmen Suita”, skomponowana na kanwie popularnej opery "Carmen" G. Bizeta przez Rodiona Shchedrina, rozpoczyna się od wędrówki wojska i podróży. Dorosła Carmen zakochuje się w Escamillo, pomimo wcześniejszej relacji z Don Jose. W obliczu zdrady i ogromnej zazdrości Don Jose zabija Carmen, a także dezerteruje z wojska. Rozpoczyna się pogoń za dezerterem, którego na samym końcu udaje się schwytać i wymierzyć mu karę. W tle widzowie mogą obserwować niespełnioną miłość Micaelli do Don Jose, która stanowi uzupełnienie całej historii. Spektakl kończy się paralelą, w której symboliczną rolę odgrywa odchodzące wojsko: ukazuje zarówno koniec życia, jak i zamknięcie pewnego etapu.

plakat T_DETAILS_SHOW_MORE

autor plakatu
Marzena Mysłek

realizatorzy i obsada T_DETAILS_SHOW_MORE

realizatorzy
REŻYSERIA, CHOREOGRAFIA | JACEK TYSKI

KIEROWNICTWO MUZYCZNE | JOACHIM KOŁPANOWICZ

SCENOGRAFIA | STEFANIA CHIARELLI 

KOSTIUMY| MARTA  KONCEWOJ 

REŻYSERIA ŚWIATŁA | PAWEŁ MURLIK

PROJEKCJA | PIOTR BEDNARCZYK

ASYSTENT CHOREOGRAFA | GABRIELA KUBACKA

ASYSTENT CHOREOGRAFA, WSPÓŁPRACA | RAFAEL RIVERO HERVIS

ASYSTENT SCENOGRAFA | ADAM MYŚLIŃSKI

INSPICJENT | JUSTYNA JAROCKA-LEJZAK, MATEUSZ MAKSELON
obsada
Akt I

CARMEN – Malika Tokkozhina, Agnieszka Chlebowska 

CARMEN MAŁA – uczennica studia baletowego

MATKA – Anastasiya Krasouskaya, Bożena Kowalska

OJCIEC – Maciej Pluskowski, Yauheni Yatskevich 

JOSE –  Fabian von Lindern, Yauheni Raukuts

PRZYJACIÓŁKI – Paulina Cisłowska, Julia Galambos, Sofia Manca

TRZECH KOCHANKÓW – Javier Ares Cabeza, Andrea Denei, Andrea Zulian, Angel Martinez-Sanchez

ZESPÓŁ:
PANIE:
Paulina Cisłowska, Julia Galambos, Sofia Manca, Mariana Morfin Sanchez, Teresa Żurowska, Bożena Kowalska, Agata Steinke-Wojtala
PANOWIE:
Angel Martinez-Sanchez, Flavio Valentino, Fabian von Lindern, Yauheni Raukuts, Maciej Pluskowski, Yauheni Yatskevich

MEZZOSOPRAN – Anna Lubańska, Ewa Menaszek


Akt II 

CARMEN – Malika Tokkozhina, Agnieszka Chlebowska 

JOSE – Fabian von Lindern, Yauheni Raukuts

MICAELLA – Mariana Morfin Sanchez, Teresa Żurowska

PORUCZNIK – Javier Ares Cabeza, Andrea Zulian 

ESCAMILLO – Andrea Denei, Yauheni Raukuts 

ZESPÓŁ:
PANIE:
Paulina Cisłowska, Julia Galambos, Bożena Kowalska, Anastasiya Krasouskaya, Mizuki Kurosawa, Sofia Manca, Agata Steinke-Wojtala, Mariana Morfin Sanchez, Teresa Żurowska, Weronika Wilczyńska 
PANOWIE:
Angel Martinez-Sanchez, Maciej Pluskowski, Flavio Valentino, Yauheni Yatskevich, Andrea Zulian, Javier Ares Cabeza, Andrea Denei, Yauheni Raukuts, Fabian von Lindern, Vadzim Trukhan

BALET I ORKIESTRA OPERY KRAKOWSKIEJ
DYRYGENT - Joachim Kołpanowicz

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

nadchodzące spektakle z tego gatunku