Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Sopran

Magdalena Barylak

Sopran

Magdalena Barylak

Urodzona w Krakowie, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Krakowskiej Akademii Muzycznej.

Przez ponad 10 lat prowadziła klasę śpiewu solowego na wydziale Wokalno-Aktorskim na Akademii Muzycznej w Krakowie.

W 2007 r. uzyskała stopień naukowy, tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w dziedzinie Wokalistyka.

Obecnie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu i jest opiekunem wokalnym zespołu chóru oraz solistów w Operze Krakowskiej. Jest opiekunem wokalnym w zespole AGH Con Fuoco, gdzie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu. Prowadzi również zajęcia emisji głosu, technik relaksacyjnych oraz oddechowych opartych na technice jogi w grupie młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy oraz zespołem Aspergera w ramach projektu „Jestem za wiedzą” Politechniki Krakowskiej.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Anny Reynolds, Judth Beckmann, Juty Schleegel, Ryszarda Karczykowskiego i Bogusława Szynalskiego.
Jest dwukrotną stypendystką Internationale Bachakademie Helmuta Rillinga w Stuttgarcie, gdzie wykonywała partię sopranu w oratorium „Elias” Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego oraz partię II sopranu w „Mszy h-moll” Jana Sebastiana Bacha.
Zadebiutowała w Operze Krakowskiej, jeszcze podczas studiów, partią Paminy w Czarodziejskim flecie Wolfganga Amadeusza Mozarta pod dyrekcją Kai'a Bumanna. Studenckie zainteresowania muzyką współczesną w późniejszym okresie zaowocowały licznymi prawykonaniami kompozycji m.in. Darii Dobrochny Kwiatkowskiej, Krzysztofa Olczaka, Macieja Negreya, Mendi Mengjiqiego, Unsuk Chin, Szczepana Tesarowicza czy Zygmunta Krauzego. Opera „Iwona, księżniczka Burgunda” Zygmunta Krauzego, w której z wielkim powodzeniem kreowała rolę Królowej Małgorzaty , miała swoją światową prapremierę w Paryżu w 2004 r. Spektakl pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego , wyreżyserowany przez Marka Weissa został zaprezentowany także podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w 2006 r. i wszedł do repertuaru Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.

Od 2006 r. współpracuje z Operą Krakowską, gdzie śpiewa partie: Hrabiny w „Weselu Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Tatiany w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego , Joanny w „Diabłach z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego, Saffi w „Baronie cygańskim” Johanna Straussa oraz tytułowe role w: „Halce” Stanisława Moniuszki, „Ariadnie na Naxos” Richarda Straussa, „Aidzie” Giuseppe Verdiego (z którą odbyła kilka tournée po Holandii i Belgii), „Tosce” Giacomo Pucciniego, „Madamie Butterfly” Giacomo Pucciniego, Fatamorgany w „Miłości do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa, a ostanio zadebiutowała w roli Elizabeth w operze „Tannhäuser” Richarda Wagnera.

Występuje również w innych teatrach operowych w Polsce: Opera Nova w Bydgoszczy (tytułowa rola w „Tosce” oraz w „Giocondzie” Amilcare Ponchiellego), Operze Śląskiej w Bytomiu, z którą odbywała wielokrotnie tournée po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Francji (tytułowa rola w „Aidzie” oraz partia Abigaile w operze „Nabucco” Giuseppe Verdiego), Teatrze Wielkim w Łodzi (tytułowe role w „Tosce”, „Aidzie” oraz partia Santuzzy w „Rycerskości wieśniaczej” Pietro Mascagniego), Operze Bałtyckiej w Gdańsku (tytułowa rola w „Tosce”, partia Marszałkowej w „Kawalerze srebrnej róży” Richarda Straussa), z którą również dwukrotnie odbyła tournée po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Danii. Podczas letniego festiwalu operowego w Gdańsku „Świętojańskie Świętowanie” wystąpiła w koncertowym wykonaniu opery „Dwaj Foskariusze” Giuseppe Verdiego, śpiewając partię Lucrezii Contarini.
Od 2007 r. współpracuje z Operą Wrocławską, w której zadebiutowała tytułową partią w operze „Hagith” Karola Szymanowskiego, gdzie do dziś wykonuje także role: Abigaile w „Nabucco”, żony Baraka w „Kobiecie bez cienia” Richarda Straussa, Ewy w „Raju utraconym” Krzysztofa Pendereckiego, Halki w operze Stanisława Moniuszki. Wystąpiła również w megawidowisku plenerowym w tytułowej partii opery „Tosca” (2013 i 2016 r.), w superwidowisku w Hali Stulecia w partii Lady Makbet opery „Makbet” Giuseppe Verdiego (2014 r.), w partii Marszałkowej w operze „Kawaler srebrnej róży” (2014 r.) oraz w partii Senty w operze „Latający Holender” Richarda Wagnera na wrocławskiej pergoli.