Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Mezzosopran

Agnieszka Cząstka-Niezgódka

Mezzosopran

Agnieszka Cząstka-Niezgódka

Od 2003 roku solistka Opery Krakowskiej, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski w klasie prof. Barbary Niewiadomskiej (dyplom w 2001 r.), oraz Wydział Edukacji Muzycznej (sekcja dyrygentury chóralnej, dyplom w 1997 r.).

Można ją usłyszeć w wielu głównych rolach operowych, jak Carmen („Carmen” G. Bizeta), Jadwiga („Straszny Dwór” S. Moniuszki),  Zaida ( „Turek w Italii” G. Rossiniego), Suzuki („Madama Butterfly” G. Pucciniego), Orfeusz („Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka), Adalgiza („Norma” V. Belliniego), Lukrecja (polska prapremiera opery „Gwałt na Lukrecji” B. Brittena), Orlofsky („Zemsta Nietoperza” J. Straussa). Z sukcesem wykonywała partie: Zofii („Halka” S. Moniuszki), Polliny („Dama Pikowa” P. Czajkowskiego), Olgi („Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego), Zerliny („Don Giovanni” W. A. Mozarta), Marceliny („Wesele Figara” W. A. Mozarta), Dorabelli („Cosí fan tutte” W. A. Mozarta), Siebla („Faust” Ch. Gounoda), Magdaleny („Rigoletto” G. Verdiego), Flory („Traviata” G. Verdiego), Driady („Ariadna na Naxos” R. Straussa), Smeraldiny („Miłość do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa), Orestesa („Piękna Helena” J. Offenbacha), Diakonisa („Król Roger” K. Szymanowskiego), Ines („Trubadur” G. Verdiego), Zulmy („Włoszka w Algierze” G. Rossiniego), Marty („Mefistofeles” Arrigo Boito) oraz Berty („Cyrulik sewilski” G. Rossiniego).

Współpracuje z polskimi teatrami operowymi i Krakowskim Zespołem Kameralnym. Przez ponad osiem lat była solistką zespołu muzyki dawnej Zamku Królewskiego na Wawelu „Floripari”. Koncertuje w Polsce i poza jej granicami (kraje Beneluksu, Wielka Brytania, Norwegia, Austria, Niemcy, Francja, Włochy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja, Kuwejt, USA) .
W kwietniu 2006 roku w Filharmonii Krakowskiej śpiewała partię Matki w światowym prawykonaniu oratorium Symfonia Holocaustu „Pociąg” Richarda Edlingera pod kierownictwem muzycznym Tomasza Bugaja, a w 2007 roku występowała jako Jadwiga w premierowym wykonaniu opery Stanisława Moniuszki „Straszny Dwór” w Chicago, w Rosemont Theater, pod batutą Wojciecha Niewrzoła. W 2008 roku w Operze i Filharmonii Podlaskiej śpiewała solową partię w projekcie Ernsta Van Tiela (i pod jego kierownictwem muzycznym) wykonania na żywo muzyki Siergieja Prokofiewa do projekcji filmu „Aleksander Newski” Siergieja Eisensteina. W 2015 roku pod batutą Łukasza Borowicza wykonywała jedną z głównych partii (Iza) w premierowym, semiscenicznym wykonaniu opery „Olga Bo” Marcina Błażewicza w Operze Krakowskiej.

Artystka z powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjną, pieśni, przeboje muzyki operetkowej, filmowej i musicalowej. Z sukcesem kreowała rolę Pani Errol w musicalu „Mały Lord” Stevena Markwicka oraz rolę aktorską (Jenta) w „Skrzypku na Dachu” Jerry’ego Bocka. Poza działalnością na scenie operowej realizuje swoje pasje, tworząc muzykę filmową dla studia filmowego „Taurus” oraz malując m.in. na szkle.