Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Mezzosopran

Monika Korybalska

Mezzosopran

Monika Korybalska

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr hab. Katarzyny Oleś-Blachy (dyplom z wyróżnieniem) oraz Wydziału Chemii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Solistka Opery Krakowskiej. W swoim dorobku posiada ponad 40 partii operowych i operetkowych. Do najważniejszych w jej repertuarze należą: Carmen (Georges Bizeet - „Carmen”), Giovanna Seymour (Gaetano Donizetti - „Anna Bolena”), Adalgisa (Vincenzo Bellini - „Norma”), Rozyna (Gioacchino Rossini - „Cyrulik sewilski”), Kompozytor (Richard Strauss - „Ariadna na Naxos”), Orfeusz (Christoph Willibald Gluck - „Orfeusz i Eurydyka”, wersja francuska), Nicklausse/Muza (Jacques Offenbach - „Opowieści Hoffmanna”), Cherubino (Wolfgang Amadeusz Mozart - „Wesele Figara”), Suzuki (Giacomo Puccini - „Madama Butterfly”), Jadwiga (Stanisław Moniuszko - „Straszny dwór”), Dorabella (Wolfgang Amadeusz Mozart - „Così fan tutte”), Sylva (Imre Kálmán - „Księżniczka czardasza”). Brała udział w licznych prapremierach i prawykonaniach, np. „Olga Bo” Marcina Błażewicza, „Pizzicato” Mateusza Bienia, „Miłość do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa (polska prapremiera). Na swoim koncie ma także współpracę z Operą na Zamku w Szczecinie, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Nova w Bydgoszczy oraz nieistniejącym już Gliwickim Teatrem Muzycznym. Wykonuje również dzieła kantatowo-oratoryjne oraz lirykę wokalną.

Jest laureatką VI Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej (II miejsce), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Iuventus Canti na Słowacji (wyróżnienie) oraz finalistką I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi w Lublinie. W roku 2014 otrzymała Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” w kategorii „Mistrz i Uczeń” za Wybitne Działania na Rzecz Rozwoju i Promocji Kultury, co zaowocowało nagraniem płyty z duetami na sopran i mezzosopran pt. „Per Due Donne. MEZZOeSOPRANO”. W swoim dorobku fonograficznym posiada także pierwsze płytowe nagranie opery Stanisława Moniuszki „Beata” (partia Agaty) oraz „Requiem” Alfreda Schnittke.

Jest uczestniczką wielu festiwali muzycznych, m.in. Opera Rara (Kraków), Festiwalu Muzyki Polskiej (Kraków), Festiwalu im. Jana Kiepury (Krynica-Zdrój), Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamróz (Busko-Zdrój), Bydgoskiego Festiwalu Operowego, Festiwalu „Wawel o zmierzchu” (Kraków), Bologna Festival (Włochy), Festival de Wiltz (Luksemburg).