Roland Ott
Roland Ott
Ukończył studia muzyczne w Dreźnie oraz kierunek sztuki dramatyczne w Berlinie. W 1990 roku rozpoczął karierę jako bas-baryton w Operze Berlińskiej, wcielając się role takie jak Ferrando (Il trovatore), Papageno (Die Zauberflöte) i Biterolf (Tannhäuser). Pracował również jako niezależny wokalista koncertowy w Niemczech, w tym gościnnie w berlińskim Schauspielhaus oraz Braunschweig Staatstheater.
W 1995 zajął się produkcją muzyczną - najpierw jako agent wokalistów i menedżer konkursu wokalnego, a następnie na różnych stanowiskach ds. marketingu dla Sony Classical we Frankfurcie oraz dla wytwórni w ramach PolyGram/Universal Music (Decca, Philips, Deutsche Grammophon i ECM). W 1999 roku rozpoczął pracę w Międzynarodowym Centrum Repertuarowym Deutsche Grammophon w Hamburgu, najpierw jako Kierownik Projektu, a następnie jako Producent Wykonawczy. Współpracował z m. in. Mischą Maiskym, René Pape, Christianem Thielemannem oraz Filharmoniami Monachijską i Wiedeńską.
Jako szef działu realizacji filmowej Deutsche Grammophon był odpowiedzialny za około trzystu produkcji z międzynarodowych teatrów operowych i festiwali, w tym nowojorskiej Metropolitan Opera, mediolańskiej La Scali, Oper w Zurychu, Wiedniu, Salzburgu, Monachium i Berlina.
W latach 2008-2009 sprawował funkcję Dyrektora Zarządzającego Festival Strings w Lucernie, kierując serią koncertów szwajcarskiej orkiestry kameralnej w KKL w Lucernie oraz podczas tras koncertowych w Szwajcarii, Niemczech i USA.
W latach 2009-11 był Dyrektorem Zarządzającym Opus Arte - spółki medialnej należącej do londyńskiej Royal Opera House Covent Garden. Odpowiadał tam za strategię repertuarową i rozwój wytwórni, zarządzając jej projektami medialnymi publikowanymi na płytach CD, DVD/Blu-ray, w kanałach telewizyjnych i internetowych oraz w kinach (współpraca m. in. z Royal Opera and Ballet, Glyndebourne, La Scala, Netherlands Opera, Barcelona's Liceu, Madrid's Teatro Real, Paris Opéra i Shakespeare's Globe w Londynie). Ponadto był odpowiedzialny za podpisanie umowy medialnej z prawem wyłączności z Festiwalem w Bayreuth oraz pierwszą historyczną transmisję na żywo w historii tej poważanej instytucji operowej.
Był również łowcą talentów oraz obserwatorem i jurorem międzynarodowych konkursów wokalnych, a także prezenterem i prelegentem na konferencjach artystycznych i medialnych oraz wydarzeniach w Paryżu, Cannes, Londynie, Berlinie, Hamburgu, Wiedniu, Pradze, Amsterdamie i Sztokholmie.
W 2013 roku został wykładowcą na kierunku Zarządzanie międzynarodowymi festiwalami w Easter School Uniwersytetu w Salzburgu. Wykładał również na Międzynarodowym Forum Festiwalowym i Rozwoju Miejskiego oraz prowadził warsztaty z zarządzania sztuką w Konserwatorium Muzycznym w Tianjin (2013 i 2017). Był wykładowcą wprowadzającym do Międzynarodowego Zarządzania Festiwalami w Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie (2017).
Od września 2018 pełni funkcję Dyrektora Wykonawczego (Intendenta) Brandenburskiej Orkiestry Państwowej we Frankfurcie.
W 1995 zajął się produkcją muzyczną - najpierw jako agent wokalistów i menedżer konkursu wokalnego, a następnie na różnych stanowiskach ds. marketingu dla Sony Classical we Frankfurcie oraz dla wytwórni w ramach PolyGram/Universal Music (Decca, Philips, Deutsche Grammophon i ECM). W 1999 roku rozpoczął pracę w Międzynarodowym Centrum Repertuarowym Deutsche Grammophon w Hamburgu, najpierw jako Kierownik Projektu, a następnie jako Producent Wykonawczy. Współpracował z m. in. Mischą Maiskym, René Pape, Christianem Thielemannem oraz Filharmoniami Monachijską i Wiedeńską.
Jako szef działu realizacji filmowej Deutsche Grammophon był odpowiedzialny za około trzystu produkcji z międzynarodowych teatrów operowych i festiwali, w tym nowojorskiej Metropolitan Opera, mediolańskiej La Scali, Oper w Zurychu, Wiedniu, Salzburgu, Monachium i Berlina.
W latach 2008-2009 sprawował funkcję Dyrektora Zarządzającego Festival Strings w Lucernie, kierując serią koncertów szwajcarskiej orkiestry kameralnej w KKL w Lucernie oraz podczas tras koncertowych w Szwajcarii, Niemczech i USA.
W latach 2009-11 był Dyrektorem Zarządzającym Opus Arte - spółki medialnej należącej do londyńskiej Royal Opera House Covent Garden. Odpowiadał tam za strategię repertuarową i rozwój wytwórni, zarządzając jej projektami medialnymi publikowanymi na płytach CD, DVD/Blu-ray, w kanałach telewizyjnych i internetowych oraz w kinach (współpraca m. in. z Royal Opera and Ballet, Glyndebourne, La Scala, Netherlands Opera, Barcelona's Liceu, Madrid's Teatro Real, Paris Opéra i Shakespeare's Globe w Londynie). Ponadto był odpowiedzialny za podpisanie umowy medialnej z prawem wyłączności z Festiwalem w Bayreuth oraz pierwszą historyczną transmisję na żywo w historii tej poważanej instytucji operowej.
Był również łowcą talentów oraz obserwatorem i jurorem międzynarodowych konkursów wokalnych, a także prezenterem i prelegentem na konferencjach artystycznych i medialnych oraz wydarzeniach w Paryżu, Cannes, Londynie, Berlinie, Hamburgu, Wiedniu, Pradze, Amsterdamie i Sztokholmie.
W 2013 roku został wykładowcą na kierunku Zarządzanie międzynarodowymi festiwalami w Easter School Uniwersytetu w Salzburgu. Wykładał również na Międzynarodowym Forum Festiwalowym i Rozwoju Miejskiego oraz prowadził warsztaty z zarządzania sztuką w Konserwatorium Muzycznym w Tianjin (2013 i 2017). Był wykładowcą wprowadzającym do Międzynarodowego Zarządzania Festiwalami w Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie (2017).
Od września 2018 pełni funkcję Dyrektora Wykonawczego (Intendenta) Brandenburskiej Orkiestry Państwowej we Frankfurcie.