Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN

Roland Ott

Roland Ott

Ukończył studia muzyczne w Dreźnie oraz kierunek sztuki dramatyczne w Berlinie. W 1990 roku rozpoczął karierę jako bas-baryton w Operze Berlińskiej, wcielając się role takie jak Ferrando (Il trovatore), Papageno (Die Zauberflöte) i Biterolf (Tannhäuser). Pracował również jako niezależny wokalista koncertowy w Niemczech, w tym gościnnie w berlińskim Schauspielhaus oraz Braunschweig Staatstheater.

W 1995 zajął się produkcją muzyczną - najpierw jako agent wokalistów i menedżer konkursu wokalnego, a następnie na różnych stanowiskach ds. marketingu dla Sony Classical we Frankfurcie oraz dla wytwórni w ramach PolyGram/Universal Music (Decca, Philips, Deutsche Grammophon i ECM).  W 1999 roku rozpoczął pracę w Międzynarodowym Centrum Repertuarowym Deutsche Grammophon w Hamburgu, najpierw jako Kierownik Projektu, a następnie jako Producent Wykonawczy. Współpracował z m. in.  Mischą Maiskym, René Pape, Christianem Thielemannem oraz Filharmoniami Monachijską i Wiedeńską.
Jako szef działu realizacji filmowej Deutsche Grammophon był odpowiedzialny za około trzystu produkcji z międzynarodowych teatrów operowych i festiwali, w tym nowojorskiej Metropolitan Opera, mediolańskiej La Scali, Oper w Zurychu, Wiedniu, Salzburgu, Monachium i Berlina. 

W latach 2008-2009 sprawował funkcję Dyrektora Zarządzającego Festival Strings w Lucernie, kierując serią koncertów szwajcarskiej orkiestry kameralnej w KKL w Lucernie oraz podczas tras koncertowych w Szwajcarii, Niemczech i USA. 

W latach 2009-11 był Dyrektorem Zarządzającym Opus Arte - spółki medialnej należącej do londyńskiej Royal Opera House Covent Garden. Odpowiadał tam za strategię repertuarową i rozwój wytwórni, zarządzając jej projektami medialnymi publikowanymi na płytach CD, DVD/Blu-ray, w kanałach telewizyjnych i internetowych oraz w kinach (współpraca m. in. z Royal Opera and Ballet, Glyndebourne, La Scala, Netherlands Opera, Barcelona's Liceu, Madrid's Teatro Real, Paris Opéra i Shakespeare's Globe w Londynie). Ponadto był odpowiedzialny za podpisanie umowy medialnej z prawem wyłączności z Festiwalem w Bayreuth oraz pierwszą historyczną transmisję na żywo w historii tej poważanej instytucji operowej.

Był również łowcą talentów oraz obserwatorem i jurorem międzynarodowych konkursów wokalnych, a także prezenterem i prelegentem na konferencjach artystycznych i medialnych oraz wydarzeniach w Paryżu, Cannes, Londynie, Berlinie, Hamburgu, Wiedniu, Pradze, Amsterdamie i Sztokholmie.

W 2013 roku został wykładowcą na kierunku Zarządzanie międzynarodowymi festiwalami w Easter School Uniwersytetu w Salzburgu. Wykładał również na Międzynarodowym Forum Festiwalowym i Rozwoju Miejskiego oraz prowadził warsztaty z zarządzania sztuką w Konserwatorium Muzycznym w Tianjin (2013 i 2017). Był wykładowcą wprowadzającym do Międzynarodowego Zarządzania Festiwalami w Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie (2017). 

Od września 2018 pełni funkcję Dyrektora Wykonawczego (Intendenta) Brandenburskiej Orkiestry Państwowej we Frankfurcie.