Do pobrania
Do pobrania
Cennik Studia Baletowego Opery Krakowskiej 2023/2024
Zarządzenie nr 13/2023
Dyrektora Opery Krakowskiej
z dnia 18 maja 2023 r.
Tytuł aktu: Cennik Studia Baletowego Opery Krakowskiej w sezonie 2023/2024.
1. Cennik Studia Baletowego Opery Krakowskiej obowiązuje od 1 września 2023 roku do 30
czerwca 2024 roku.
2. Zapisy do Studia Baletowego Opery Krakowskiej odbywają się w formie dwuetapowego
naboru w następujących terminach:
1) Etap I (5.06.2023 r.– 18.06.2023r.): zapisy na nowy rok szkolny dla uczniów
kontynuujących naukę w klasach od 02 do Dyplomowej.
2) Etap II (19.06.2023r – 30.06.2023r. i 28.08.2023 r. – 15.09.2023 r.): zapisy dla
nowych uczniów klasy 01 oraz uzupełniające dla kandydatów do klas starszych,
uruchamianych w miarę istnienia wolnych miejsc w poszczególnych klasach.
3. Zapisy do Studia Baletowego odbędą się: przy ul. św. Tomasza 37 w Krakowie w pokojunr 05 od poniedziałku do piątku w godzinach 16:00-18:00, telefonicznie: +124211513 lub
mailowo na adres studiobaletowe@opera.krakow.pl
4.Opłaty za udział w zajęciach Studia Baletowego w sezonie 2023/2024 wynoszą:
Opłata wpisowa - 250 zł
(opłata jednorazowa dla uczniów rozpoczynających
po raz pierwszy naukę w Studiu Baletowym)
Czesne za miesiąc:
01, 02, 03, 04 - 360 zł
Klasa wstępna - 380 zł
Klasy I, II , III, IV, V, VI , VII, VIII, IX, Dyplomowa - 420 zł
Cennik opłat za zajęcia w zmniejszonym wymiarze godzin tygodniowo
za miesiąc*:
Zapłata za 2 godz. zajęć tygodniowo - 230 zł
Zapłata za 4 godz. zajęć tygodniowo - 280 zł
Zapłata za 6 godz. zajęć tygodniowo - 310 zł
*Nie dotyczy klas 01, 02, 03, 04
5. Uprawnienie do ulg w czesnym w wysokości 10% posiadają: rodzeństwa biorące udział w
zajęciach oraz dzieci pracowników Opery Krakowskiej.
Regulamin funkcjonowania Studia Baletowego w Operze Krakowskiej w Krakowie
Regulamin funkcjonowania Studia Baletowego w Operze Krakowskiej w Krakowie
§1
1. Studio Baletowe w Operze Krakowskiej w Krakowie funkcjonuje w ramach struktury organizacyjnej Opery Krakowskiej w Krakowie, zgodnie ze Statutem nadanym przez organ założycielski.
2. Celem działania Studia Baletowego jest:
- upowszechnianie kultury tanecznej,
- wychowanie odbiorców sztuki tanecznej,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej uczniów,
- wspomaganie osobowe zespołu baletowego poprzez angażowanie uczniów Studia Baletowego do spektakli baletowych,
- pozyskiwanie młodej, kwalifikowanej kadry tancerzy
- prowadzenie zespołu tanecznego dla absolwentów Studia Baletowego i tancerzy
3. Studio Baletowe realizuje swoje cele poprzez:
- przekazywanie wiedzy o balecie i historii muzyki,
- prowadzenie warsztatowych zajęć dla dzieci w zakresie utanecznienia, rytmiki
- i umuzykalnienia,
- prowadzenie warsztatowych zajęć dla młodzieży w zakresie nauki tańca klasycznego, współczesnego i charakterystycznego,
- przygotowywanie do egzaminu dyplomowego,
- umożliwianie uczestnikom Studia Baletowego przedstawianie na scenie swoich osiągnięć w formie występów podczas spektakli Opery oraz pokazów Studia Baletowego na zakończenie danego semestru nauki w Studiu Baletowym,
- udział w festiwalach i konkursach baletowych,
- spotkania z wybitnymi pedagogami z kraju i zagranicy.
§2
1. Uczestnictwo w zajęciach Studia Baletowego jest odpłatne. Wysokość opłaty za dany semestr ustala Dyrektor Naczelny Opery Krakowskiej, po przedstawieniu przez Kierownika Studia planu kosztów i przychodów za dany okres.
Zatwierdzony cennik opłat za dany sezon jest wprowadzany każdorazowo zarządzeniem Dyrektora Naczelnego do dnia 31 sierpnia danego roku.
2. Zajęcia dodatkowe, organizowane poza regularnym planem nauczania w trybie warsztatowym, jak: partnerowanie, podstawy charakteryzacji i inne są płatne oddzielnie, niezależnie od zatwierdzonego czesnego. Cennik podany jest z miesięcznym wyprzedzeniem terminu warsztatów.
3. Warunkiem przyjęcia na zajęcia Studia Baletowego jest:
- udział Kandydata w przeglądzie kwalifikacyjnym,
- dobry stan zdrowia Kandydata, potwierdzony stosownym zaświadczeniem lekarskim,
- zgoda rodziców lub prawnych opiekunów na udział dziecka
- w zajęciach Studia i występach scenicznych,
- złożenie stosowanej deklaracji w sprawie zgody na przetwarzanie danych osobowych
- i utrwalania wizerunku ucznia,
- złożenie stosownej deklaracji dotyczącej udziału w zajęciach i obowiązku terminowego uiszczania wpłat,
- dokonanie należnych wpłat.
4. Opłaty za udział w zajęciach Studia Baletowego w danym semestrze obejmują:
- opłatę jednorazową w formie tzw. „wpisowego” (dla nowych uczniów),
- opłatę za zajęcia w formie tzw. „czesnego”
5. Opłata uiszczana jest z góry, jednorazowo lub w częściach zadeklarowanych w zgłoszeniu udziału w zajęciach Studia Baletowego.
6. Opłaty należy wnosić w ustalonych terminach, w formie i miejscu wskazanym przez Operę.
7. W przypadku uczniów, uczestniczących, za zgodą Kierownika Studia Baletowego,
w zmniejszonym tygodniowo wymiarze godzin zajęć tanecznych opłata jest obniżona. Rodzic lub Opiekun w przypadku takich uczniów, zobowiązany jest zgłosić ten fakt w Sekretariacie Studia Baletowego do 15 października w celu dokonania stosowanej adnotacji w dokumentacji zajęć i dokumentacji finansowej Studia.
8. Zwolnienie ucznia z zajęć teoretycznych i muzycznych nie uprawnia do obniżki czesnego.
9. W przypadkach, uzasadnionych szczególnie trudną sytuacja materialną oraz
w szczególnych przypadkach losowych, istnieje możliwość zmniejszenia lub czasowego odstąpienia od pobierania opłat za udział w zajęciach Studia Baletowego, na pisemny, udokumentowany wniosek zainteresowanego. Decyzję w takim przypadku każdorazowo podejmuje Dyrektor Naczelny Opery, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Kierownika Studia Baletowego. W opisanych przypadkach wniosek o obniżenie lub odstąpienie od pobierania opłat należy złożyć najpóźniej do końca lutego danego roku.
10. Studio Baletowe może nie dopuścić do udziału w zajęciach osoby, za którą nie została uiszczona opłata tytułem uczestnictwa w zajęciach Studia.
11. Wpływy z tytułu opłat za udział w zajęciach Studia służą na pokrycie wynagrodzenia pedagogów, kosztów administracyjnych związanych z prowadzeniem Studia Baletowego (tj. kosztu wynajmu sal, wyposażenie). Podstawą do opracowania planu finansowego na dany semestr jest założenie bilansowania kosztów i przychodów Studia Baletowego. Plan finansowy na kolejny sezon jest przygotowywany do 15 lipca danego roku.
§3
1. Uczniowie Studia Baletowego na zakończenie danego roku szkolnego nauki uczestniczą
w pokazie pracy uczniów w formie prezentacji scenicznej z udziałem publiczności.
2. Nieobecność ucznia na zajęciach (także z powodów zdrowotnych poświadczonych odpowiednim zwolnieniem lekarskim), powyżej okresu 3 miesięcy, może być podstawą pozostawienia ucznia w tej samej klasie na kolejny rok. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik Studia Baletowego po zasięgnięciu opinii Pedagoga prowadzącego daną klasę.
3. W przypadku nieobecności uczestnika Studia Baletowego w co najmniej 50% na przeprowadzonych zajęciach w danym semestrze, o dopuszczeniu do udziału
w pokazie Studia Baletowego na zakończenie danego semestru decyduje Pedagog prowadzący daną klasę i Kierownik Studia Baletowego.
4. Uczniowie Studia Baletowego mogą brać udział w spektaklach Opery Krakowskiej na zasadzie praktyk scenicznych, pod warunkiem pozytywnej rekomendacji pedagoga prowadzącego i pod jego nadzorem.
5. Udział poszczególnych uczniów lub całych klas Studia Baletowego w innych formach pokazów, w tym scenicznych, a także udział w konkursach i festiwalach tanecznych, odbywa się na podstawie decyzji pedagoga prowadzącego i Rady Pedagogicznej.
6. Uczeń może indywidualnie wystąpić z propozycją swego udziału w festiwalach
i konkursach tanecznych lecz musi uzyskać zgodę pedagoga prowadzącego i Rady Pedagogicznej, o ile udział w omawianych przedsięwzięciach wymaga udziału Studia Baletowego (opieka pedagogiczna, wykorzystanie materiałów choreograficznych).
7. Koszty związane z udziałem w konkursach i festiwalach tanecznych ponoszą uczestnicy.
8. Uczeń ma obowiązek informować pedagoga prowadzącego o uczestnictwie w zajęciach tanecznych i występach scenicznych nie związanych z działalnością Opery Krakowskiej
i uzyskać jego akceptację.
9. Studio Baletowe nie ma obowiązku zapewnienia uczniom sali baletowej na indywidualne ćwiczenia praktyczne związane z uczestnictwem w konkursach i festiwalach tanecznych, zadanymi pracami domowymi oraz występami scenicznymi niezwiązanymi z repertuarem Opery Krakowskiej.
§4
1. Studio Baletowe organizuje wewnętrzny dyplom ukończenia nauki, który nie uprawnia do wykonywania zawodu tancerza scenicznego i nie posiada weryfikacji państwowej.
2. Organizacja wewnętrznego egzaminu dyplomowego jest uzależniona od odpowiedniego poziomu opanowania przerobionego materiału przez dana klasę i indywidualnie przez każdego z uczniów. Decyzję o organizacji wewnętrznego egzaminu dyplomowego dla każdego z uczniów podejmuje każdorazowo Rada Pedagogiczna.
3. O dopuszczeniu do wewnętrznego egzaminu dyplomowego decyduje zaliczenie przez ucznia w całym toku kształcenia co najmniej:
- 9 lat zajęć z tańca klasycznego
- 4 lata nauki tańca współczesnego
- 2 lata nauki tańca ludowego
- 2 lata nauki tańca charakterystycznego
- 2 lata nauki tańca historycznego
- 5 lat nauki wiedzy o tańcu i historii tańca
- 2 lata nauki audycji muzycznych
- 3 lata nauki rytmiki E. Jaques- Dalcroze’a
- 3 lata nauki umuzykalnienia
Za zaliczone uznane będą lata nauki w/w przedmiotów potwierdzone świadectwami
z innych ośrodków kształcenia tanecznego, warsztatów i kursów.
4. W przypadku nie przystąpienia ucznia do wewnętrznego egzaminu dyplomowego po ukończeniu ostatniej klasy uczeń otrzymuje świadectwo ukończenia Studia Baletowego Opery Krakowskiej.
5. Zwolnienie z regularnego uczęszczania na zajęcia przewidziane programem nauczania Studia Baletowego odbywa się na podstawie zaświadczenia lub odpisu świadectwa ze szkoły muzycznej lub baletowej z certyfikatem państwowym.
6. Zgłoszenie braku możliwości udziału w zajęciach tanecznych, teoretycznych
i muzycznych przewidzianych tygodniowym planem zajęć musi nastąpić do dnia 15 października każdego roku szkolnego i być zgłoszone bezpośrednio pedagogowi prowadzącemu dany przedmiot. Brak takiego zgłoszeniu przy jednoczesnej absencji na przedmiocie spowoduje uznanie przedmiotu za niezaliczony.
7. Istnieje możliwość zaliczenia przedmiotu muzycznego lub teoretycznego w systemie zaocznym po uprzednim uzgodnieniu tego z pedagogiem prowadzącym dany przedmiot.
§5
1. Uczeń może uczęszczać do studia Baletowego jako wolny słuchacz.
2. Wolny słuchacz uczestniczy w wybranych przez siebie zajęciach dydaktycznych
w niepełnym wymiarze godzin.
3. Opłaty dla wolnego słuchacza obowiązują zgodnie z Cennikiem Zajęć Studia Baletowego
w zależności od ilości zajęć, na które będzie uczęszczał.
4. Warunkiem zastania wolnym słuchaczem jest zgoda Pedagoga prowadzącego daną klasę oraz możliwość spełnienia odpowiednich warunków merytorycznych, dydaktycznych
i organizacyjnych ( w tym głównie: lokalowych, liczebność grupy).
5. Wolny słuchacz nie bierze udziału w pokazie końcowym Studia Baletowego oraz innych występach i organizowanych spektaklach. Może brać udział w w/w wydarzeniach, jeżeli uzyska każdorazowo pozytywną opinię Pedagoga prowadzącego klasę.
6. Wolny słuchacz musi stosować się do wszystkich obowiązków uczniów Studia Baletowego oraz Regulaminu Funkcjonowania Studia Baletowego.
7. Status wolnego słuchacza nie uprawnia do uzyskania świadectwa rocznego oraz świadectwa ukończenia/dyplomu Studia Baletowego na warunkach ucznia Studia Baletowego.
§6
1. Wypożyczanie kostiumów i materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć Studia Baletowego odbywa się podstawie stosownego rewersu. Ewentualne koszty naprawy lub zniszczenia ponosi użytkownik.
2. Wypożyczanie kostiumów scenicznych odbywa się odpłatnie według cennika zatwierdzonego przez Operę Krakowską.
§7
1. Studiem Baletowym kieruje Kierownik Studia Baletowego.
2. Zajęcia Studia Baletowego prowadzą nauczyciele, akompaniatorzy i tancerze baletu
z praktyką dydaktyczną.
3. Podczas zajęć Studia Baletowego obowiązuje strój ćwiczebny:
a) dziewczęta:
- pantofle miękkie (baletki),
- baletki twarde (pointy),
- kostium ćwiczebny,
- spódnica kolorowa,
- półbuciki na obcasie
b) chłopcy:
- pantofle miękkie (baletki)
- trykoty czarne elastyczne,
- koszulka gimnastyczna biała,
- buty charakterystyczne na obcasie.
4. Uczestników Studia Baletowego zobowiązuje się do przestrzegania następujących obowiązków:
- regularnego i punktualnego przychodzenia na zajęcia,
- odnoszenia się z szacunkiem do prowadzących zajęcia,
- dostosowywanie się do porządku zajęć i czynnego uczestniczenia w zajęciach,
- dbania o czystość osobistą, porządek na sali i w garderobach,
- regulowania płatności w oznaczonym terminie,
- przestrzegania przepisów bhp i ppoż – obowiązujących w budynkach użyteczności publicznej.
- posiadania ubiorów na zajęcia.
5. Rodzice lub prawni opiekunowie dzieci powinni mieć stały kontakt z Kierownictwem Studia i są zobowiązani do czynnego udziału w zebraniach informacyjnych.
6. Ilość grup w danym semestrze wynika z możliwości lokalowych i organizacyjnych Studia oraz ilości osób zainteresowanych udziałem w zajęciach Studia Baletowego.
7. Organizacja zajęć Studia Baletowego dostosowana jest do cyklu szkolnego w danym semestrze.
8. Zajęcia prowadzone są w miejscach i w godzinach zgodnych z harmonogramem określonym przez Studio Baletowe.
9. Odwołanie lub przeniesienie zajęć określonych w harmonogramie może nastąpić po wcześniejszym powiadomieniu uczestników (minimum jedne zajęcia wcześniej)
z wyjątkiem przypadków losowych.
10. Podczas zajęć uczestnik znajduje się pod opieką pedagoga. Za bezpieczeństwo dzieci poza salami tanecznymi odpowiadają rodzice lub opiekunowie
11. Uczestnicy zajęć Studia Baletowego objęci są standardowym ubezpieczeniem OC
w ramach polisy posiadanej przez Operę Krakowską. Dla grup zaawansowanych wykonujących elementy taneczne wymagane jest dodatkowe ubezpieczenie indywidualne, które można dokonać za pośrednictwem Opery Krakowskiej
w Krakowie.
12. W celu umożliwienia Studiu Baletowemu realizacji jego zadań statutowych, w tym związanych z udziałem uczniów Studia Baletowego w pokazie końcowym oraz w innych występach publicznych i organizowanych spektaklach wymagana jest zgoda opiekunów prawnych (w przypadku uczniów pełnoletnich – zgoda uczniów) na nieodpłatne utrwalenie wizerunku dziecka w formie rejestracji foto i video podczas przygotowań i występów w ramach nieodpłatnych praktyk scenicznych i dorocznych pokazów pracy Studia Baletowego oraz jego przetwarzanie w ramach działań dydaktycznych, archiwizacyjnych i marketingowych Opery Krakowskiej a także publikację/ udostępnienie wizerunku dziecka w wydawnictwach tradycyjnych i elektronicznych oraz w Internecie. Oświadczenie w tym zakresie składane jest przy zapisywaniu dziecka do Studia Baletowego oraz w innych przypadkach wynikających z dodatkowych aktywnościami artystycznych Studia.
§8
1. W ramach Studia Baletowego funkcjonują:
- Rada Pedagogiczna,
- Rada Rodziców.
2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą Pedagodzy i Akompaniatorzy Studia Baletowego prowadzący stałe zajęcia dydaktyczne w danym roku szkolnym.
3. Do zadań i kompetencji Rady Pedagogicznej należy:
- ustalanie planu zajęć Studia Baletowego;
- podejmowanie decyzji w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
- podejmowanie decyzji i opiniowanie przedsięwzięć artystycznych i wychowawczych, w tym: zmiana zakresu programu nauczania, organizowanie warsztatów, udział w konkursach i spektaklach;
- wspieranie rozwoju artystycznego całego Studia a także poszczególnych uczniów w czasie ich nauki w Studio Baletowym;
- współudział w organizowaniu spotkań, koncertów, imprez artystycznych w Operze Krakowskiej oraz poza nią;
- zgłaszanie uwag i propozycji do zasad funkcjonowania Studia Baletowego;
- rozstrzyganie spornych kwestii organizacyjnych i wychowawczych.
4. Rada Rodziców konstytuowana jest na podstawie wyboru dokonywanego w trybie wewnętrznym i jawnym wśród rodziców uczniów. Wybory odbywają się w dniu pierwszych w danym roku spotkań organizacyjnych, jeżeli rodzice danej klasy nie zadecydują inaczej.
5. W skład Rady wchodzi maksymalnie po dwóch przedstawicieli rodziców z każdej klasy uczniów Studia Baletowego. Spośród przedstawicieli klas zostaje wyłoniony Przewodniczący i Skarbnik Rady Rodziców. Wybory te odbywają się w trybie wewnętrznym Rady Rodziców.
6. Rada Rodziców samodzielnie opracowuje zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
7. Zebrania rady Rodziców organizowane są przez kierownika Studia Baletowego maksymalnie 2 razy w roku szkolnym. W szczególnych okolicznościach może zostać zorganizowane zebranie dodatkowe. Na pierwszym zebraniu odbywają się wybory Przewodniczącego oraz Skarbnika Rady Rodziców oraz przedstawienie rozliczenia funduszy z roku uprzedniego.
8. Rada Rodziców ma charakter pomocniczy, doradczy i opiniujący.
9. Do zadań i kompetencji Rady Rodziców należy:
- współpraca z pedagogami i kierownikiem Studia Baletowego w sprawach organizacyjnych zajęć dydaktycznych i artystycznych;
- wspomaganie działalności Studia w zakresie zajęć stacjonarnych, warsztatowych i konkursowych;
- opiniowanie programu nauczania oraz zadań artystycznych Studia Baletowego;
- współpraca w zakresie poszukiwanie sponsorów Studia Baletowego.
10. Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców współpracują w zakresie realizacji programu nauczania i zadań artystycznych/ przewidzianym niniejszym regulaminem.
§9
1. Studio Baletowe współpracuje z rodzicami i opiekunami uczniów w zakresie nauczania
2. Rodzice/prawni opiekunowie mają prawo wyrażania i przekazywania bezpośrednio do Pedagoga prowadzącego, Kierownika Studia Baletowego lub za pośrednictwem Rady Rodziców opinii i uwag dotyczących pracy Studia Baletowego.
3. Rodzice/prawni opiekunowie są zobowiązani do przekazywania Pedagogom lub Kierownikowi Studia Baletowego wszelkich informacji niezbędnych dla prawidłowej realizacji procesu edukacji w Studio Baletowym i uzgodnienia, w tym celu, z pedagogiem prowadzącym sposobu kontaktów, szczególnie w przypadkach wymagających natychmiastowej interwencji.
4. Wszelkie zastrzeżenia i uwagi związane z uczestnictwem dziecka w Studio Baletowym, rodzice/prawni opiekunowie powinni zgłaszać na bieżąco Pedagogowi lub Kierownikowi Studia Baletowego.
5. Sprawy sporne związane z działalnością Studia Baletowego rozstrzyga Kierownik Studia Baletowego. Wymagane jest zachowanie trybu pisemnego.
6. W przypadkach spornych, przed podjęciem decyzji co ostatecznego rozstrzygnięcia Kierownik Studia Baletowego powinien poprosić o zajęcie stanowiska przez Radę Rodziców, i /lub Radę Pedagogiczną.
7. Instancją odwoławczą od decyzji Kierownika Studia Baletowego jest Dyrektor Opery Krakowskiej lub osoba przez niego upoważniona.
8. Wszelkie wnioski skargi należy rozstrzygać w możliwie najszybszym terminie, nie dłużej niż 1 miesiąc roboczy.
§10
W przypadku braku możliwości prowadzenia przez Studio Baletowe działalności, lub konieczności prowadzenia jej w ograniczonym zakresie, a także w przypadku konieczności wprowadzenia innych zmian w funkcjonowaniu Studia, na skutek zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej, zasady funkcjonowania Studia Baletowego regulować będą odrębne Zarządzenia Dyrektora Naczelnego Opery Krakowskiej.
Procedura bezpieczeństwa dla Studia Baletowego Opery Krakowskiej w okresie pandemii Covid-19
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy dokument określa zasady w zakresie bezpieczeństwa związane ze stanem epidemii Covid-19, obowiązujące pracowników merytorycznych Studia Baletowego Opery Krakowskiej, pracowników obsługi Studia, uczniów oraz ich rodziców/opiekunów.
2. Procedury wprowadza się w celu ograniczenia zagrożeń zakażenia koronawirusem Covid-19 oraz umożliwienia uczestniczenia w zajęciach Studia Baletowego w sposób bezpieczny.
3. Na terenie obiektów i pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia Studia Baletowego przebywają wyłącznie osoby realizujące swoje obowiązki merytoryczne oraz uczestnicy zajęć.
4. Ogranicza się do minimum obecność osób trzecich na terenie obiektów. W razie takiej konieczności wejście jest ewidencjonowane, a osoba wchodząca do budynku składa stosowne oświadczenie o stanie zdrowia.
5. W sprawach organizacyjnych i rozliczeniowych związanych z działalnością Studia Baletowego zaleca się korzystanie z elektronicznych środków komunikacji (telefon, mail) i elektronicznych narzędzi rozliczeniowych (przelewy). W razie konieczności bezpośredniego załatwienia sprawy w Biurze Studia Baletowego przy ul. Św. Tomasza 37 , jest to możliwe w godzinach pracy Studia. Zaleca się wcześniejszy kontakt telefoniczny /mailowy w celu uzgodnienia terminu wizyty.
6. Wszystkich pracowników i współpracowników Opery, uczestników zajęć, opiekunów/rodziców dzieci uczestniczących w zajęciach i inne osoby wchodzące na teren obiektów w których odbywają się zajęcia Studia zobowiązuje się do zachowania szczególnych zasad bezpieczeństwa:
- przestrzegania zasady, aby na teren obiektów wchodziły wyłącznie osoby zdrowe, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną,
- zasłaniania ust i nosa maską lub inną bezpieczną osłoną podczas wchodzenia na teren obiektów i przebywania w strefach wejścia, komunikacji, w garderobach i w innych pomieszczeniach gdzie istnieje ryzyko kontaktu z osobami trzecimi,
- odkażania rąk płynem do dezynfekcji przy każdym wejściu do obiektu i wyjściu z obiektu,
- częstego mycia lub odkażania rąk – podczas przebywania na terenie obiektów,
- zachowywania wymaganego dystansu społecznego w stosunku do innych osób przebywających w budynku,
- stosowania się do innych, szczegółowych zasad i wytycznych określonych przez administratorów w poszczególnych lokalizacjach w których odbywają się zajęcia Studia Baletowego.
7. Na zajęcia należy przychodzić punktualnie z maksymalnie 15 –minutowym wyprzedzeniem w stosunku do wyznaczonej godziny zajęć. Opuszczenie budynku po zajęciach odbywa się bez zbędnej zwłoki. W związku z ograniczeniami dotyczącymi limitu osób mogących wchodzić do obiektów, należy liczyć się z koniecznością oczekiwania na zewnątrz na wejście do budynku.
8. Rodzice/opiekunowie przyprowadzający dzieci nie mogą przebywać na terenie obiektów, w których odbywają się zajęcia, w czasie trwania zajęć. Wejście na teren obiektu odbywa się na wg określonych dla poszczególnych obiektów zasad i wytycznych.
9. W szatniach i na terenie pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia nie mogą być pozostawiane przez uczniów przedmioty osobiste. W takich przypadkach, będą one usuwane przez administratorów obiektów.
10. Pomieszczenia, w których odbywają się zajęcia – podłogi, poręcze i inne eksploatowane powierzchnie płaskie są myte i/lub dezynfekowane. W wejściu do budynku oraz w salach lekcyjnych znajdują się płyny do dezynfekcji, zapewnione przez administratorów obiektów.
§2.
OBOWIĄZKI PROWADZĄCYCH ZAJĘCIA (PEDAGOGÓW I AKOMPANIATORÓW) ORAZ POZOSTAŁYCH PRACOWNIKÓW MERYTORYCZNYCH I OBSŁUGI STUDIA BALETOWEGO
1. Na każdą osobę prowadzącą zajęcia oraz pozostałych pracowników merytorycznych i obsługi studia nakłada się obowiązek samoobserwacji i codziennej kontroli swojej temperatury.
2. Osobom z objawami mogącymi sugerować zarażenia koronawirusem (duszności, kaszel, gorączka, itp.) oraz osobom zarażonym nie wolno przychodzić i podejmować jakichkolwiek działań na terenie obiektów gdzie odbywają się zajęcia Studia Baletowego. Należy pozostać w domu i zawiadomić o tym fakcie Kierownika Studia Baletowego i /lub swojego przełożonego służbowego.
3. Do obowiązków pedagogów prowadzących zajęcia należy:
a) organizowanie zajęć w sposób uwzględniający w możliwie maksymalnym stopniu obowiązujący reżim sanitarny z dbałością o szeroko rozumiane bezpieczeństwo uczniów,
b) sprawdzanie przed zajęciami stanu sanitarnego Sali (czystości podłóg, odkażenia poręczy i innych powierzchni dotykowych), dostępności w klasie środka do dezynfekcji rąk – w razie konieczności podejmowanie odpowiednich działań z administratorem obiektu,
c) dbanie, aby w salach zajęć nie znajdowały się przedmioty, których nie można zdezynfekować, jeśli takie są, należy je usuwać,
d) wyjaśnienie uczniom obowiązujących zasad sanitarnych (częste mycie rąk, unikanie ścisku, prawidłowe zasłanianie ust, itp.), w razie konieczności przypominanie i instruowanie, z zapewnieniem aby przekaz był w formie pozytywnej, wytwarzającej w dzieciach poczucie bezpieczeństwa i odpowiedzialności za swoje zachowanie,
e) dbanie o zachowanie wymaganego dystansu podczas zajęć i przemieszczania się dzieci na terenie obiektów (nieprzekraczania dopuszczalnej ilości uczestników /m2, dystans między uczestnikami),
f) w przypadku gdy konieczna jest interwencja bezpośrednia (korekta pozycji ciała podczas ćwiczeń, pierwsza pomoc, pomiar temperatury), zachowywanie, przy kontakcie z dzieckiem, szczególnych zasad bezpieczeństwa polegających na założeniu maseczki oraz rękawiczek,
g) wietrzenie Sali przed zajęciami, w czasie przerw i po zajęciach,
h) dbanie o to, aby uczniowie nie wymieniali się przedmiotami będącymi w ich indywidualnym użytkowaniu, pilnowanie aby dzieci dbały o utrzymanie odpowiedniego porządku i dyscypliny w szatni,
i) jeśli dziecko uczestniczące w zajęciach wykazuje oznaki chorobowe – niezwłocznie kontaktują się z rodzicem/opiekunem, izolują dziecko do czasu przybycia rodzica/opiekuna i podejmują dalsze, właściwe ze względy na sytuację, działania,
j) w razie konieczności odbycia indywidualnej rozmowy z rodzicem, po ustaleniu terminu i miejsca spotkania, zgłaszanie tego faktu do Sekretariatu Studia Baletowego, celem zarejestrowania spotkania,
k) informowanie Kierownika Studia Baletowego o otrzymanych informacjach o stanie zdrowia uczestników zajęć, istotnych z puntu widzenia epidemicznego,
l) sprawdzanie po zajęciach szatni, usuwanie rzeczy pozostawionych przez uczestników,
m) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w kontaktach z rodzicami i osobami trzecimi (używanie maseczek, zachowanie dystansu).
§3.
OBOWIAZKI RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH
1. Kontrolowanie na bieżąco stanu zdrowia dziecka. Nie wolno posyłać na zajęcia dziecka chorego, a także jeśli dziecko lub członek rodziny mieszkający we wspólnym gospodarstwie domowym przebywa na kwarantannie, w izolacji, jest chory z objawami wskazującymi na zarażenia Covid-19, poddany hospitalizacji z powodu Covid-19, lub jeśli prowadzone jest w stosunku do niego postępowanie epidemiczne. Nie należy posyłać dziecka na zajęcia także w sytuacji, jeśli w jego szkole podstawowej/przedszkolu/liceum/grupie akademickiej zajęcia zostały zawieszone a uczestnicy są poddani nadzorowi epidemicznemu.
2. W razie występowania u dziecka objawów chorobowych, które są istotne ze względu na istniejące zagrożenie epidemiczne (katar, kaszel, ból głowy, mięśni, gardła, zapalenie spojówek, gorączka, ogólne osłabienie itp.) oraz w przypadku wystąpienia innych okolicznościach zdrowotnych w otoczeniu dziecka, mogących mieć znaczenie z puntu widzenia epidemicznego – rzetelne informowanie o tym Pedagoga lub Kierownika Studia Baletowego.
3. W przypadku choroby dziecka należy stosować się do zaleceń lekarskich w zakresie czasu nieposyłania dziecka na zajęcia.
4. Dopilnowywanie przestrzegania przez dziecko zaleceń określonych dla uczniów Studia Baletowego oraz przypominanie dziecku o podstawowych zasadach zakresie higieny i bezpieczeństwa epidemicznego,
5. Odbieranie telefonów ze Studia w sprawie dziecka, stosowanie się do przekazanych zaleceń oraz podejmowanie w razie konieczności natychmiastowych działań.
6. Rodzice/opiekunowie prawni dziecka składają oświadczenie o stanie zdrowia dziecka i zobowiązanie do przestrzegania procedur bezpieczeństwa obowiązujących dla Studia Baletowego Opery Krakowskiej.
§4.
ZALECENIA DLA UCZNIÓW ORAZ UWARUNKOWANIA ORGANIZACYJNE W POSZCZEGÓLNYCH LOKALIZACJACH
1. Uczniowie wchodzą na teren obiektów, w których prowadzone są zajęcia,
- samodzielnie – w przypadku klas od Wstępnej do Dyplomowej,
- z rodzicem/opiekunem – w przypadku uczniów klas od 01 do 04 - z uwzględnieniem ograniczeń i uwarunkowań w poszczególnych lokalizacjach, określonych poniżej,
2. Rodziców odprowadzających i odbierających dzieci obowiązują następujące zasady:
a) w budynku przy ul. Św. Tomasza 37:
- w celu odprowadzenia lub odebrania dziecka - rodzice/opiekunowie mogą wchodzić do budynku wyłącznie do strefy przedsionka,
- w przedsionku budynku może przebywać równocześnie maksymalnie 3 rodziców z zachowaniem dystansu społecznego, bez możliwości stałego pozostawania na czas trwania zajęć,
- korzystanie z garderob odbywa się na podstawie grafiku dostępnego na Recepcji i tablicy ogłoszeń, nadzór nad przestrzeganiem sprawuje Pedagog i recepcjonista,
b) w budynku przy ul. Św. Marka 34 (Szkoła Podstawowa nr 1)
- w celu odprowadzenia lub odebrania dziecka - rodzice/opiekunowie mogą wchodzić do budynku wyłącznie do strefy przedsionka (do drzwi wahadłowych),
- w przedsionku budynku może przebywać równocześnie maksymalnie 4 rodziców z zachowaniem dystansu społecznego, bez możliwości stałego pozostawania na czas trwania zajęć,
- na potrzeby pomocy i opieki nad grupami przedszkolnymi (klasy od 01 do 04) dozwolone jest przebywanie na terenie obiektu (w garderobie) w danym dniu dwóch rodziców (opiekunów) pełniących dyżur przy dzieciach; osoby dyżurujące ustalane są z odpowiednim wyprzedzeniem, w porozumieniu z Pedagogiem danej grupy i muszą każdorazowo wypełnić oświadczenie o stanie zdrowia.
c) w budynku przy ul. SZKOŁA przy ul. KROWODERSKIEJ (dom kultury Ymca)
- rodzice/opiekunowie mogą wchodzić do budynku do pomieszczeń przedsionka wyłącznie w celu odprowadzenia lub odebrania dziecka uczestniczącego w zajęciach,
- w przedsionku budynku może przebywać równocześnie maksymalnie 4 rodziców z zachowaniem dystansu społecznego, bez możliwości stałego pozostawania na czas trwania zajęć.
d) w budynku przy ul. Kącik 9 (Hurtownia Ruchu)
- rodzice/opiekunowie odprowadzają dziecko do głównych drzwi wejściowych ,
- w przedsionku może przebywać maksymalnie 1 osoba, bez możliwości stałego pozostawania na czas trwania zajęć.
3. Każdy uczeń powinien być zaopatrzony w środki ochrony osobistej obejmujące: maseczkę/przyłbicę, jednorazowe rękawiczki, chusteczki dezynfekcyjne lub żel do dezynfekcji w oryginalnym opakowaniu,
4. Zaleca się, aby uczniowie, w miarę możliwości, byli wcześniej (w domu) ubrani w kostiumy ćwiczebne i mieli uczesane odpowiednie fryzury (koki) tak, aby w garderobie jedynie zdjąć, a po zajęciach ubrać ubranie wierzchnie oraz przebrać obuwie.
5. Podczas zajęć uczeń korzysta jedynie z własnych strojów ćwiczebnych oraz przedmiotów do ćwiczeń (gumy bands, rollery, piłki, wkładki do points, spinki do włosów, szczotki, ręczniki, przybory piśmienne). Pożyczanie koniecznego wyposażenie od innych uczniów jest wzbronione.
6. Wszystkie przedmioty i odzież ćwiczebną należy każdorazowo po zajęciach zabierać do domu i zdezynfekować. Uczniowie korzystający z szafek nie mogą pozostawiać w nich swoich rzeczy. Przedmioty pozostawione w szatniach będą bezzwłocznie usuwane z terenu budynku.
7. Uczniowie przynoszą na zajęcia własne napoje w oryginalnych opakowaniach. Nie korzystają z napojów ani naczyń innych uczniów, czy z podajników wody na terenie budynku. Jedzenie posiłków stałych na terenie Sali baletowej jest wzbronione
8. Uczniowie pozostawiają odzież i buty w garderobach wskazanych przez Pedagoga, wg ustalonego planu. Obowiązkowo pozostawiają w garderobach wierzchnie odzienie, obowiązkowo przebierają buty, które w worku/siatce pozostawiają w garderobie lub innym wyznaczonym miejscu.
9. Dla zachowania rygoru sanitarnego może zaistnieć konieczność przebierania się na Sali ćwiczeń. W takiej sytuacji należy utrzymać bezwzględny porządek i dystans od rzeczy innych uczniów.
10. Uczniowie po zakończonych lekcjach udają się do szatni pod opieką Pedagoga, gdzie przebierają się do wyjścia i bez zbędnej zwłoki opuszczają budynek. Uczniowie klas młodszych przyprowadzani są bezpośrednio do rodzica/opiekuna odbierającego dziecko.
§5.
PROCEDURY NA WYPADEK PODEJRZENIA ZAKAŻENIA LUB ZACHOROWANIA NA COVID-19
1. Każdy przypadek wystąpienia objawów sugerujących zakażenie koronawirusem wśród personelu merytorycznego, obsługi Studia Opery, wśród uczestników (dzieci) oraz wśród rodzin powyższych osób zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym, wiąże się z koniecznością odizolowania chorego, niezwłocznego podjęcia porady medycznej a w razie konieczności również podjęcia procedury zgłoszenia do Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
2. Wystąpienie sytuacji opisanych w ust. 1 wymaga zgłoszenia:
- do Kierownika Studia Baletowego lub Pedagoga – w przypadku gdy dotyczy dzieci i ich rodzin,
- do Kierownika Studia Baletowego lub pracownika Biura Studia Baletowego – w przypadku personelu merytorycznego oraz obsługi Studia Opery i ich rodzin.
3. W przypadku gdy występowanie objawów sugerujących zakażenie koronawirusem zostanie zidentyfikowane w czasie, gdy osoba chora przebywa na terenie obiektów, w których prowadzone są zajęcia, osoba, której podejrzenie dotyczy zostaje niezwłocznie odizolowana od pozostałych uczestników, w przeznaczonym do tego celu pomieszczeniu, do momentu przybycia odpowiednich służb.
4. W przypadku gdy stwierdzenie występowanie objawów sugerujących zakażenie koronawirusem dotyczy dziecka, natychmiast zostają o tym powiadomieni rodzice/opiekunowie, a dziecko zostaje niezwłocznie odizolowane od pozostałych uczestników, w przeznaczonym do tego celu pomieszczeniu, gdzie przebywa pod opieką zabezpieczonego pod względem epidemicznym pedagoga, do momentu przybycia rodzica/opiekuna.
5. Obszar, w którym przybywały lub poruszały się osoby z podejrzeniem zakażenia Covid-19 jest dezynfekowany. Ustalana jest lista osób przebywających w tym samym czasie w miejscach, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie.
6. W przypadkach opisanych w ust. 3 i 4 należy liczyć się z ewentualnością przerwy w zajęciach lub zaprzestania ich kontynuacji w danym dniu.
7. W razie potwierdzenia zakażenia, zawiadamiani są pracownicy merytoryczni oraz rodzice a także podejmowane i realizowane są działania stosownie do wytycznych i poleceń GIS, odnoszące się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
§6.
ZASADY ORGANIZACJI ZAJĘĆ W SYTAUCJI KONIECZNOŚCI OGRANICZENIA LUB ZAWIESZENAI BEZPOŚREDNICH ZAJEĆ
1. W okolicznościach uzasadnionych względami bezpieczeństwa dopuszcza się możliwość prowadzenia zajęć w trybie hybrydowym lub zdalnym. Decyzję w tym zakresie wydaje Dyrektor Opery Krakowskiej w porozumieniu z Kierownikiem Studia Baletowego.
2. W czasie częściowego lub całkowitego zawieszenia zajęć bezpośrednich, stosuje się w pracy Studia ustalony system nauczania zdalnego dla poszczególnych klas i nauczycieli.
3. W czasie zmiany trybu nauczania na hybrydowy lub zdalny korekcie może ulec wysokość obowiązującego czesnego. Podstawą korekty czesnego jest brak realizacji zajęć w trybie stacjonarnym lub zdalnym w wymiarze powyżej 50%. Decyzję w tej sprawie podejmuje Dyrektor Opery Krakowskiej stosownie do zmiany zakresu przewidzianych zajęć.
4. Zakres ewentualnego nauczania hybrydowego lub zdalnego będzie uzależnione od możliwości technicznych i organizacyjnych (sieć WiFi, stałe złącze, sprzęt komputerowy, akompaniament na żywo) miejsca przeprowadzania zajęć.
§7.
1. Niniejszy dokument stanowi uzupełnienie zasad obowiązujących na mocy ogólnych przepisów.
2. W przypadku, gdy na mocy ogólnych przepisów, wprowadzone zostaną dodatkowe rygory sanitarne, mają one zastosowanie nadrzędne w stosunku do określonych w niniejszej procedurze.
3. Zapoznanie się z niniejszą procedura potwierdzane jest stosownym oświadczeniem.