Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN

Opera Krakowska zmierza do końca 67. sezonu

Opera Krakowska zmierza do końca 67. sezonu

Błyskotliwa komedia z wątkiem romantycznym w nastrojowej scenerii Ogrodu Botanicznego
oraz historia miłości wplątanej w tryby politycznej rozgrywki – tak zapowiadają się finałowe tygodnie 67. sezonu Opery Krakowskiej.
Już 9 i 10 lipca o g. 19.30 w efektownej przestrzeni Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego Opera Krakowska wystawi spektakl „Napój miłosny” Gaetana Donizettiego. Dzieło to jest perłą włoskiego stylu bel canto i jedną z najpopularniejszych oper komicznych, która od swojej prapremiery w 1832 r. w mediolańskim Teatro della Cannobbiana nigdy nie zeszła z afisza, do dziś podbijając serca światowej publiczności. Malownicza sceneria Ogrodu Botanicznego będzie tłem miłosnych perypetii pięknej i bogatej Adiny (Iwona Socha), ubogiego parobka Nemorina (Adam Sobierajski) oraz zarozumiałego sierżanta Belcore (Michał Kutnik). Do obowiązkowego szczęśliwego zakończenia przyczyni się przedsiębiorczy hochsztapler Dulcamara (Dariusz Machej), którego przekręt ostatecznie wyjdzie zakochanym na dobre. Kierownictwo artystyczne nad spektaklem objęli Bogusław Nowak, Bożena Pędziwiatr, Janusz Wierzgacz, Wioletta Maciejewska oraz Jurek Dybał, który poprowadzi Orkiestrę, Chór i Balet Opery.

Na zakończenie sezonu artystycznego – 16 i 18 lipca o g. 18.30 – Opera wystawi „Toskę” Giacomo Pucciniego. Historia miłości tytułowej bohaterki i malarza Cavaradossiego, w której zazdrość i namiętność przeplatają się z polityczną grą szefa tajnej policji, prowadząc do tragicznego końca, na stałe weszła do repertuaru teatrów operowych. To z tego dzieła pochodzą jedne z najsłynniejszych arii Pucciniego: „Recondita armonia…”, „E lucevan le stelle”, czy „Vissi d’arte”. W role Toski i jej ukochanego wcielą się Magdalena Barylak i Tomasz Kuk, zaś demonicznego Scarpię odegra Adam Szerszeń. Kierownictwo muzyczne objął Andrzej Straszyński, za reżyserię odpowiada Laco Adamik, zaś Orkiestrę, Chór i Chór Dziecięcy Opery poprowadzi Tadeusz Kozłowski.