Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Operetka

Orfeusz w piekle

Operetka w dwóch aktach
Jacques Offenbach
Włodzimierz Nurkowski
Tomasz Tokarczyk

Dostępne terminy

data
godzina
miejsce
informacje
bilety
30 września 18:30, czwartek
30 września, czwartek
18:30
Duża Scena
premiera
01 października 18:30, piątek
01 października, piątek
18:30
Duża Scena
02 października 18:30, sobota
02 października, sobota
18:30
Duża Scena
03 października 18:30, niedziela
03 października, niedziela
18:30
Duża Scena

szczegóły

informacje T_DETAILS_SHOW_MORE

kompozytor
Jacques Offenbach
libretto
Ludovic Halévy i Hector Crémieux, przekład na język polski: Jerzy Merunowicz, oprac. Wojciech Kępczyński
premiera światowa
Bouffes Parisiens, Paryż, 21.10.1858
polska premiera
Warszawa, 19.02.1862
premiera w Operze Krakowskiej
30.09.2021
język spektaklu
Przekład libretta na język polski: Jerzy Merunowicz, oprac. Wojciech Kępczyński
opis
Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiego dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej. W Paryżu rozległy się krzyki oburzenia na temat profanacji starożytności i zniewagi cesarskiego majestatu, ale inteligentna publiczność bawiła się świetnie. Wkrótce „Orfeusz w piekle” zrobił zawrotną, międzynarodową karierę, bo czyż kpina z rządzących nie jest balsamem na złość i bezradność? I czy nie warto pośmiać się czasem z samych siebie? Muzyka skrzy się humorem, zachwyca pomysłowością, dowcipem. Wśród niezapomnianych fragmentów największy rozgłos  zdobył „piekielny galop” z II aktu, zwany kankanem.

Spektakl przygotowuje kierownik muzyczny Opery Tomasz Tokarczyk oraz Włodzimierz Nurkowski, znany z tak udanych realizacji na naszej scenie, jak choćby ostatnie:  Gianni Schicchi / Pajace, Turek we Włoszech czy Ariadna na Naxos. Partneruje mu niezmiennie od strony wizualnej scenograf i autorka kostiumów Anna Sekuła.

plakat T_DETAILS_SHOW_MORE

autor plakatu
Piotr Suchodolski

realizatorzy i obsada T_DETAILS_SHOW_MORE

realizatorzy
Reżyseria: Włodzimierz Nurkowski
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Jacek Mentel, Janusz Wierzgacz, Joanna Wójtowicz
Projekcja: Małgorzata Zwolińska
Reżyseria światła: Bogumił Palewicz
Asystent reżysera: Anna Popiel, Dagmar Bilińska-Korban
Współpraca muzyczna: Adam Mokrus
Inspicjent: Mateusz Makselon, Justyna Jarocka-Lejzak
Sufler: Dorota Sawka, Maria Mitkowska
obsada
ORFEUSZ | Dominik Sutowicz (30.09, 2.10), Jarosław Bielecki (1.10, 3.10)
EURYDYKA | Katarzyna Oleś-Blacha (30.09, 2.10), Marcelina Beucher (1.10, 3.10), Karolina Wieczorek, Maria Domżał
ARYSTEUSZ-PLUTON | Adam Sobierajski (30.09, 2.10), Łukasz Gaj (1.10, 3.10)
JUPITER | Przemysław Rezner (30.09, 1.10), Grzegorz Szostak (2.10, 3.10)
OPINIA PUBLICZNA | Anna Lubańska (30.09, 2.10), Elwira Janasik (1.10, 3.10)
JOHN STYX | Michał Kutnik (30.09, 2.10), Janusz Ratajczak (1.10, 3.10), Krzysztof Kozarek
CUPIDON | Paula Maciołek (30.09, 2.10), Zuzanna Caban (1.10, 3.10)
MERKURY | Adrian Domarecki (30.09, 3.10), Łukasz Ratajczak (1.10, 2.10)
DIANA | Agnieszka Kuk (30.09, 2.10), Joanna Wójcik (1.10, 3.10), Iwona Socha
JUNONA | Karin Wiktor-Kałucka (30.09, 2.10), Agnieszka Cząstka-Niezgódka (1.10, 3.10)
WENUS | Monika Korybalska (30.09, 2.10), Ewa Menaszek (1.10, 3.10)
MINERWA | Magdalena Barylak (30.09, 2.10, 3.10), Karin Wiktor-Kałucka (1.10), Marta Abako 
MARS | Sebastian Marszałowicz (30.09, 2.10), Jacek Ozimkowski (1.10, 3.10)

ORKIESTRA, CHÓR i BALET OPERY KRAKOWSKIEJ
dyrygent: Tomasz Tokarczyk

bilety T_DETAILS_SHOW_MORE

Kategoria A
Loża Marszałkowska
120 zł
Amfiteatr Rzędy IV-IX
85 zł
Amfiteatr Rzędy I-III i X-XII
65 zł
Amfiteatr Miejsca boczne i rzędy XIII-XIV; Loże boczne Prawa i Lewa (piętro); II Balkon rzędy I-II
40 zł
II Balkon Rzędy III-IV
30 zł
Uwaga! Widoczne ceny biletów obowiązują na pokazy w ramach regularnego repertuaru Opery Krakowskiej.

Na pokazy: specjalne, przedpremierowe oraz przedpołudniowe obowiązują inne ceny biletów. Obowiązują również zniżki dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w Cenniku.
Kategoria S
Loża Marszałkowska
140 zł
Amfiteatr Rzędy IV-IX
110 zł
Amfiteatr Rzędy I-III i X-XII
80 zł
Amfiteatr Miejsca boczne i rzędy XIII-XIV; Loże boczne Prawa i Lewa (piętro); II Balkon rzędy I-II
55 zł
II Balkon Rzędy III-IV
45 zł
Premiery i wydarzenia specjalne