Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Tenor

Jarosław Bielecki

Tenor

Jarosław Bielecki

Ze śpiewem i muzyką związany od wczesnego dzieciństwa – od 9. roku życia występował z Zabrzańskim Chórem Chłopięcym „Pueri Cantores Silesienses”, w którym zdobywał pierwsze szlify wokalne, biorąc udział w licznych festiwalach oraz kursach.

W 2012 roku podjął studia na Akademii Muzycznej w Krakowie, na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prowadzonej przez ks. dr. hab. Zdzisława Madeja. Ukończył je, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w czerwcu 2017 roku. W czasie studiów brał udział w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Rannveig Braga oraz Mariusza Kwietnia. Jeszcze jako student występował w Krakowskiej Operze Kameralnej jako Bastien w „Bastien und Bastienne” W. A. Mozarta oraz Warszawskiej Operze Kameralnej jako Bojomir w „Zamku na Czorsztynie” Karola Kurpińskiego. W tym czasie koncertował również z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej oraz Filharmonii Częstochowskiej. Wiosną 2017 roku otrzymał nagrodę specjalną podczas Konkursu Wokalnego im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków.

Od 2018 roku jest solistą Opery Krakowskiej. W tym czasie brał udział w następujących produkcjach: „Norma” Vincenzo Belliniego jako Flavio, „Gianni Schicchi” Giacomo Pucciniego jako Gherardo, „Anna Bolena” Gaetano Donizettiego jako sir Hervey, „Manru” Ignacego Jana Paderewskiego jako Młody Cygan. W czerwcu 2019 roku wykonywał tytułową rolę w „Kandydzie” Leonarda Bernsteina, zaś w listopadzie zadebiutował jako Hrabia Almaviva w „Cyruliku Sewilskim” Gioacchino Rossiniego. W grudniu 2019 r. wykonywał partie Porcusa, Herolda i Kleryka w oratorium scenicznym „Joanna d’Arc na stosie” Artura Honeggera, reżyserowanym przez Monikę Strzępkę.