Baryton
Michał Kutnik
Baryton
Michał Kutnik
Studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Andrzeja Bieguna.
W 1999 roku zadebiutował na scenie Opery Krakowskiej w roli Papagena (Wolfagang Amadeusz Mozart - „W Krainie Czarodziejskiego Fletu”). W 2000 roku rozpoczął współpracę z Operą Krakowską, a od 2006 roku należy do zespołu jej solistów. Wystąpił m.in. w takich spektaklach jak: „Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka, „Madama Butterfly” i „Tosca” Giacomo Pucciniego, „Rigoletto” i „Traviata” Giuseppe Verdiego, „Napój miłosny" i „Don Pasquale” Gaetano Donizettiego, „Straszny dwór” i „Halka” Stanisława Moniuszki, „Carmen” Georges’a Bizeta, „Diabły z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego, „Miłość do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa, „Kandyd” Leonarda Bernsteina, „Zemsta nietoperza” i „Baron cygański” Johanna Straussa, „Ptasznik z Tyrolu” Karla Zellera, „Student żebrak” Karla Millöckera.
Na krakowskiej scenie zaśpiewał w światowych prapremierach – operetki „Loteria na mężów czyli Narzeczony nr 69” Karola Szymanowskiego (2007) oraz musicalu „Mały Lord” Stevena Markwicka (2011).
Artystę można zobaczyć także w przedstawieniach adresowanych do młodszych widzów: „Pan Tralaliński”, „Muzyka i magia” (Andrzej Zarycki) oraz „Ongaku trzy kamienie” (Paweł Wójtowicz).
Współpracuje z Krakowską Operą Kameralną, gdzie wystąpił w spektaklu inauguracyjnym jako Malatesta w „Don Pasquale” Gaetana Donizettiego, a także z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Śląską w Bytomiu i Filharmonią Warmińsko-Mazurską w Olsztynie. Wykonuje również muzykę oratoryjno-kantatową oraz pieśni. Występował na wielu scenach krajowych i europejskich, m.in. w Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech, w Norwegii, Finlandii, Mołdawii, na Litwie.