Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Bas

Sebastian Marszałowicz

Bas

Sebastian Marszałowicz

W 2014 roku ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Piotra Kusiewicza, a wcześniej, w 2006 roku Wydział Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo -Hutniczej w Krakowie, uzyskując tytuł magister inżynier.

Pierwsze kroki na drodze muzyki klasycznej stawiał w Chórze Akademii Rolniczej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Rolniczy w Krakowie) prowadzonym przez dr Joannę Gutowską-Kuźmicz. Następnym krokiem był angaż do Chóru Filharmonii Krakowskiej, z którym współpracował w latach 2011-2012.

Jako solista debiutował na deskach Opery Nova w Bydgoszczy w 2015 roku jako Dziemba w „Halce” Stanisława Moniuszki. Występował z Krakowską Operą Kameralną („La serva Padrona” Giovanniego Battista Pergolesiego w roli Uberto, „Bastien und Bastienne” Wolfganga Amadeusza Mozarta w roli Colasa). Współpracuje z Operą Śląską („Flis” Stanisława Moniuszki w roli Jakuba), Warszawską Operą Kameralną („Uprowadzenie z Seraju” Wolfganga Amadeusza Mozarta w roli Osmina). Od 2018 roku należy do stałego zespołu Solistów Opery Krakowskiej.

W swoim repertuarze posiada partie m.in. z takich oper, jak „Anna Bolena” Gaetano Donizettiego (Lord Rochefort), „Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Antonio), „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki (Zbigniew), „Cyrulik sewilski” Gioacchino Rossiniego (Don Basilio), „Traviata” Giuseppe Verdiego (Markiz d’Obigny), „Ariadna na Naxos” Richarda Straussa (Truffaldino), „Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Sarastro), „Tannhäuser” Richarda Wagnera (Reinmar von Zweter).

Współpracuje z reżyserem Michałem Znanieckim, realizując m.in. widowiska plenerowe: „Królowa wróżek: Sen nocy letniej” (Wrocław 2015 r.), „Historia jednego żołnierza: Sen nocy letniej” (Wrocław 2016 r.), „The Fairy Queen” (Festiwal Teatralny w Wuzhen, Chiny 2019 r.), a także z Orkiestrą Straussowską „Obligato” oraz z pianistką dr Martą Mołodyńską-Wheeler.
Jest laureatem nagrody Związku Artystów Scen Polskich Oddział w Warszawie.