Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Repertuar RepertuarEN
Baryton

Adam Szerszeń

Baryton

Adam Szerszeń

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Michaliny Growiec.

Od 2002 roku pracuje na Akademii Muzycznej w Katowicach. Od 1998 do 2002 roku był śpiewakiem zespołu Camerata Silesia. Od 2002 do 2005 roku był solistą Opery Śląskiej, następnie od 2003 do 2009 roku gościnnym solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, a od 2012 do 2015 solistą Teatru Wielkiego w Łodzi. Od 2004 roku jest także gościnnym solistą Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, gdzie kreował pierwszoplanowe partie w siedmiu premierach i kilkudziesięciu spektaklach. W 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych. Od września 2015 roku jest solistą Opery Krakowskiej.

Artysta ma w swoim repertuarze 30 ról w następujących operach: Christoph Willibald Gluck - „Orfeo ed Euridice”, Henry Purcell - „Dydona i Eneasz”, Wolfgang Amadeus Mozart - „Cosi fan tutte”, Georges Bizet - „Carmen”, Giuseppe Verdi - „Aida”, „Traviata”, „Ernani”, „Don Carlos”, „Un ballo in mascera”, „I Due Foscari”, „Stiffelio”, „La forza del destino”, Umberto Giordano - „Andrea Chénier”, Piotr Czajkowski - „Dama pikowa”, „Eugeniusz Oniegin”, Modest Musorgski - „Borys Godunow”, Gicomo Puccini - „La Boheme”, „Madama Butterfly”, „Tosca”, Stanisław Moniuszko - „Starszny dwór”, „Halka”, Ludwig van Beethoven - „Fidelio”, Karl Millöcker - „Bettelstudent”, Béla Bartók - „Zamek Sinobrodego”, Philip Glass - „The fall of house of Usher”, Johann Strauss - „Die Fledermaus”, „Księżniczka Czardasza”, Richard Wagner - „Tannhäuser”.

Jego dorobek artystyczny to również dzieła oratoryjno-kantatowe, m.in.: Ludwig van Beethoven - „IX Symfonia”, Johannes Brahms - „Niemieckie Requiem”, Joseph Haydn - „Stabat Mater”, „Stworzenie świata”, Gabriel Faurée - „Requiem”, Karol Szymanowski - „Stabat Mater”, Henryk Mikołaj Górecki - „Beatus Vir”, Jan Sebastian Bach - „Magnificat”, „Ich habe genung”, Franz List - „Via Crucis”, Giacomo Puccini - „Missa di Gloria”, Ariel Ramírez - „Misa Criolla”, Lili Boulanger - „Faust et Hélène”, Sergiusz Rachmaninow - „Dzwony”; cykle pieśni: Gustav Mahler - „Lieder eines fahrenden Gesellen”, „Kindertotenlieder”, Johannes Brahms - „Vier ernste Gesange”, Antonín Dvořák - „Pieśni cygańskie”, Józef Świder - „Chamber Music”, Tadeusz Baird - „4 Sonety miłosne”, Maurice Ravel - „3 Pieśni Don Kichota do Dulcynei”, „Pieśni do słów Mallarmé”.

Występował w Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Francji, Włoszech, Kanadzie, Tajwanie, Japonii, Kuwejcie, Bahrajnie.